Hakutulokset

  1. T

    refluksi ja uni ongelmat

    Pojalla 1v 4kk on ollut refluksia ja allergoita. nyt on vaivat alkaneet helpottaa ja lähinnä ongelmana on ollut yöllä tuleet vatsa/refluksi vaivat. Meillä kuitenkin tuo nukkumaan meno on hyvin vaikeaa. Nukahtaminen omaan sänkyyn ollut vaikeaa. Nukkumaan mennessä vain itkee. Miettin että...
  2. T

    Kokemuksia Prepulsidista

    1v pojalle aloitettiin tiistaina Prepulsid. Nyt on yöt mennyt huonommin ja illasta oksennellutkin. Kakka on myös muuttunut vihreäksi. Soittelin jo lääkärille tuosta oksentelusta iltaisin. Epäili että ei olisi lääkkeen syytä. Onko kellään kokemuksia voiko olla tuosta lääkkeestä? Lääkepurkin...
  3. T

    Vatsataudista

    Poika 1v oli 3 viikkoa sitten kovassa oksennustaudissa. Nyt vieläkin yöllä valittaa vatsaansa. Yöt ovat tuon taudin jälkeen olleet hyvin itkuisia ja jatkuvaa heräilyä. Rauhoittuu vain rinnalle. Ja kun oon tässä yrittänyt vierottaa rinnasta ja nyt sitä sitten vaaditaan aina vain enemmän. Onko...
  4. T

    Lapsivakuutuksista ja kehnosta Tapiolan vakuutuksesta

    Meilläkin Tapiolan vakuutus eikä ole mitään ogelmia ollut. Poika syntyi kanssa pikku keskosena eikä minkään asian kanssa oot tullut mitään häikkää. Kaikki tarviottavat lääkkeet ja muutkin käynnit ovat maksaneet ja niitä meillä on myös ollut paljon. Ikävää että teillä ei oo korvannut!
  5. T

    Mikä ikäisen pienen kanssa ootte käyneet kylpylässä?

    Meillä poika on pian vuoden ja mietin että voisiko hänen kanssaa jo mennä kylpylään.
  6. T

    Vinkkejä suomessa matkailuun

    Meillä on 10kk vauva ja nyt pohdimme jotakin pientä reissua näin talvella. Mutta itsellä on ideat vähän vähissä. Missä ootte käyneet ja reissanneet pienen vauvan kanssa? Lähinnä vain täällä koto suomessa. Joku kiva parin kolmen päivän reussu olis kiva tehdä.
  7. T

    Hyvä refluksi lääkäri

    Kiitos tosi paljon vinkeistä!!
  8. T

    Hyvä refluksi lääkäri

    Nyt olisin kiitollinen jos joku tietäisi hyvää osaavaa refluksi lääkäriä tampereelta? Ollaan yhdellä jo käyty mutta jotenkin tuntuu siltä että tietääkö hänkään ihan asiasta paljoa.
  9. T

    Allergia oireet

    Aloitin pojalla (10kk) kokeeksi piimän. Alkuu meni ihan hyvin mutta viikonpäästä meillä ei nukuttu öitä ja lapsi oli ihan itkuinen myös päivällä. Nyt ollaan oltu ilman tuota piimää jo 4 päivää. Edelleen on selviä vatsa vaivoja. Kuinka kauan teidän lapsilla on nuo vaivat jatkunut kun jokin ruoka...
  10. T

    Olisko joulukorttimalleja joissa omakuva?

    Haluan lähetttää itse tehdyt kortin. En siis mitään valmista omakuva korttia. Vain kortin jossa on pojan kuva mutta myös jotakin muutta joulun rekvisiittaa. Ihan itse tehtynä. Onko kellään idea millaisi vois tehdä?
  11. T

    Miten ootte testannut soseiden sopivuutta?

    Juu oon kyllä sitä mieltä et tuo lääkäri vaan halusi päteä ja piti tietävänä jotakin kertoa. En kyllä ala lasta kiusaamaan jos soseista vaivoja tulee. Ja ei mua haittaa jos jatkossakin poika syö pari kertaa yössä. On jo huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Oon kanssa sitä mieltä että kyllä...
  12. T

    Miten ootte testannut soseiden sopivuutta?

    Käytiin juuri yhden lääkärin vastaanotolla. hän kommentoi pojan soseiden syöntiä. Poika on siis 6kk ja refluksi ongelmaa on juuri saanut lääkehoidon eri lääkäriltä ja useasti oon eri ruokia kokeillut ja mikään ei sovi. Nyt lääkkeen vuoksi on tuo refluksi ongelma helpottunut hyvinkin. Annoin...
  13. T

    Milloin ja millaisia oireita alle 6-12 kk vanha lapsesi sai rokotuksista?

    Poika 7kk sai rokotteen perjantaina. Illasta nousi 39.5 kuume. Koko yön oli lämpöä siinnä 38 päälle. Poika oli tosi kipeä ja kiukkuinenkun. Yön nukkui vain sylissä. Sänkyyn laittaminen aiheutti kovan itkun. Nyt alkaa toipumaan pikku hiljaa.
  14. T

    Vauvan refluksi

    Kiitos teille vastuksista! Päätin sitten viedä pojan tälläkin pastalla hyväksi koetulle yksityiselle lääkärille. Sanoi heti että kyse on refluksista. Allergia testejä tehdään ja lääkettä sai ensi hätään. Nyt vain odotellaan auttaako tuo lääke vaivoihin.
  15. T

    verenvuoto/infarkti ja diagnoosit

    En nyt ihan voi sinun kysymykseen vastata mutta meille syntyi poika keskosena ja viikon ikäisenä sai aivoinfarktin. Nyt poika on 6kk. Vielä ei ole mitään isompia oireita ilmennyt. Mutta tulevasuus näyttä sitten miten käy. Meille lääkäri kirjoitti diagnoosiksi jonkin laajan cp dignoosin, kun...
  16. T

    Vauvan refluksi

    Mikä ikäisenä teillä on tuo refluksi vaiva todettu? Epäilen vahvasti 6 kk pojallani tuota vaivaa. Lääkäri ei juuri asiaa kommentoinut kun sitä kyselin. Epäili pojan vaivat johtuvan flussasta :/ .
  17. T

    muita vauvoja jotka ei nuku vaunuissa?

    Meillä poika ei viihdy kanssa ollenkaan hereillä vaunuissa. Heti alkaa itkeen kun laittaa vaunuun. Jos sattuu jostain syystä vaunuun nukahtaan mikä on hyvin harvinaista niin nukku vain hetken. Sisällä omassa sängyssä nukkuu toisinaan pitkätkin päikkärit.
  18. T

    KAIKKI ÄIDIT HEI!

    Olen esikoista odottava 32 vuotias tuleva äiti. Laskettu aika on ensi vuoden keväällä. Olisi kiva tutustua muihinkin tuleviin ja jo oleviin äiteihin. Nokialle olen muuttanut muutama vuosi sitten joten Nokian seutu ja äidit ovat minulle lähes tuntematon alue. Olisi kiva saada juttelu tai lenkki...
  19. T

    Kesävauvelista 2009 haaveilevia?

    Voisin kanssa liittyä joukkoon. Meillä mieheni kanssa ollaan jo pitkään kuumeiltu lapsesta ja nyt on alkanut tuntumaan siltä että tuo tulokas saisi jo tulla. Kuumeisesti odotamme iloista uutista.

Yhteistyössä