Hakutulokset

  1. T

    Makeisten antaminen lapselle?

    rusinat sellaisessa karkkiaskin kokoisessa lootassa on meillä hittituote, saa näprätä itse :) sitäpaitsi karkit on yleensä niin sitkeitäkin ettei niitä edes saa pureskeltua.
  2. T

    Kellukkeet uimahalliin 1,5v:lle??

    meillä ei oo koskaan käytetty uimavaippaa, vaan pelkät uikkarit. uimassa ollaan käyty säännöllisesti siitä kun pienet oli 4kk. käsikellukkeilla menevät meidänkin, ei tosiaankaan voi päästää itsekseen menemään, eli ihan ollaan siinä hollilla koko ajan, mutta ei pidetä kiinni. hienosti kuitenkin...
  3. T

    kuinka usein te muut pesette 1v. hiukset?

    meillä pestään shamppoolla noin kerran viikossa, tai sitten useammin jos on jotain sitkeetä evästä päässä. kylvyssä/suihkussa käydään pari kertaa viikossa ja uimassa kerta viikkoon. meitin neitit 1,5v. riippuu tosiaan hiusten pituudesta ja paksuudesta varmasti paljon tarviiko shamppoota...
  4. T

    Milloin jäätte/jäitte töistä pois?

    mä jäin kesälomalle rv22 ja sitten sen jälkeen sairaslomalle. mua supisteli viikolta 18 asti aika paljon, ja itse kyllä sairaslomaa ehdotin... no hyvä niin kun vauvat syntyi keskosina rv33+. ei ole kyllä herkkua kotonakaan maata sängyssä 10 viikkoa, mutta kaiken kestää!
  5. T

    Kaksoset, koska liikkeet?

    kunnolla tunsin rv18, sitä ennen oli joitain epäilyksiä :D mulla oli kans eka raskaus.
  6. T

    nukkuuko yli 1 vuotiaanne vielä kahdet päiväunet?

    meilläkin tais tuplat olla 1v3kk kun kahet päikkärit alkoi vaikuttaa yöuniin, siittä sitten reilu kuukauden verran kituuttamalla saatiin vähitellen jätettyä toiset unet pois. hirveesti joutu äiti keksimään tekemistä että jaksoivat tunnin pitempään olla hereillä.
  7. T

    KAKSOSTENRATTAISTA! Myykö kukaan emmaljungan!

    ... ja kannattaa huomioida mitatessa ettei mittaa pelkkää karmia, jos ovi ei aukea ihan apposen ammolleen... kokemusta löytyy...
  8. T

    kuinka pitkään te muut aiotte olla tuplien kans kotona?

    mulla alkaa työt hutikuun alusta eli ihan kohta :o tuplat nyt 1,5v ja päiväkotiin menevät. itse olen jo jonkun aikaa ollut ihan valmista kamaa töihin, mutta pienten takia oon jaksanut kotona olla. puoli vuotta hoitovapaata on kyllä näillä lainoilla ollut melkoista kituutusta... että sinänsä...
  9. T

    Clomifeenit ja kaksoset

    meillä myös kaksoset clomeilla. ja meillä myös näkyi ultrassa kaks munasolua, joten oli "riski" tiedossa. tosiaan jos on luomutuplat niin ei varmasti tietoakaan mistään hoitohommista... olkaa onnellisia!!!!!
  10. T

    viihtyykö/leikkiikö teillä 1-vuotiaat paljon keskenään?

    meillä kyllä aika paljon viihtyvät ja leikkivät yhdessä. tietty tulee välillä riitaakin kun molempien pitäisi saada sama lelu... painiminen on kivaa ja peräkkäin juokseminen myös. kyllähän nuokin puntissa roikkuu, varsinkin jos on nälkäisiä ja äitin pitäis tehdä jotain hommia tai ruokaa... mä...
  11. T

    Vauvakuumeiset kaksosten äidit tänne =)

    Hihii, menishän se yksi kyllä ihan varmasti... mutta MITÄS jos tuleekin uusi tuplaonni?? :p kaippa siitäkin selvittäis hengissä, kun on jo kokemusta!
  12. T

    Miten pitkään lapsi viihtyy rattaissa? Tarvetta sisarusrattaille, ikäeroa n. 1v 5kk?

    Meillä kohta 1,5 v tuplat. kärrylenkit ovat kyllä jääneet aika lyhkäsiksi kun eivät niissä suostu istumaan tuuppimatta toisiaan. kahta pientä kun ei voi päästää kävelemäänkään jos on yksin liikenteessä... että mä voisin suositella sitä seisomalautaa isommalle ja kantoreppua tai -liinaa vauvalle...
  13. T

    Mistä apua 1-v (ja risat) uniongelmiin?

    niin tuttua!! meillä tuo yökukkuilu alkoi 1v tienoolla ja kesti reilut 4 kk, välillä saatiin jo paremmat yöt unikoululla, mutta sairastelut pisti taas kaiken sekasin... nyt taas nukutaan hyvin. eli meillä ekassa unikoulussa heitettiin tutit harakoille n.1v2kk. ja toisessa unikoulussa 1v4kk...
  14. T

    minkä kokoinen haalari 1½ vuotiaalle?

    meillä nyt 1,5 v tuplat. tämän talven on ollut käytössä 86 cm haalarit, ja varmaan menisi tämän kevään vielä tuo 86-koko. meillä kaapissa odottaa 92 cm välikausihaalarit, joten ne on tulossa käyttöön kunhan kelit lämpiää. kokoa lapsilla nyt sunnilleen 84cm/11kg ja 81cm/12kg.
  15. T

    Vauvanvaatteista

    ennen kun pienet syntyivät, ostin 56 cm vaatetta ja isompia. meillä kuitenkin syntyi 44/42 cm vauvat. kävin sitten ennen kun vauvat kotiutuivat ostamassa 6 kpl 44 cm bodyja ja 2 kpl 44 cm potkuhousut... muuta 44 cm vaatetta ei ollut koko jumbossa tarjolla. sitten käytin pienimpiä 50 cm...
  16. T

    pian 1v,nukkuun omaan vai siskon huoneesee?

    mä laittaisin sun tilanteessa eri huoneisiin nukkumaan, jos kuitenkin lelut ym. on jo eri huoneissa. meillä 1,5v kaksoset, jotka kolmisen kuukautta nukkui eri huoneissa, just sen yöllisen hulabaloon ja heräilyn takia. nyt kun hampaat on tehty ja yöt parantuneet, laitettiin takas samaan...
  17. T

    Vatsallaan nukuttamisesta

    kyllä meilläkin vauvat ovat masullaan nukkuneet, ja hengissä ovat. toinen varsinkin oli mahavaivainen ja tykkäsi nukkua mahallaan. nykyäänkin nukkuu aina mahallaan. ikää jo reilu 1v.
  18. T

    Te jotka synnyttäneet viikon 30 tienoilla?

    mulla synnytys käynnisty lapsiveden menolla rv33+. kysessä kaksosraskaus, jonka takia varmaan niin aikasin vedet meni. mulla synnytystä yritettiin pysäyttää melko voimakkaalla lääkityksellä. reilut 12 tuntia estolääkitystä jatkettiin, mutta kun ei auttanut niin sitten annettiin lasten syntyä...
  19. T

    minkä kokosia teillä tuplat 1-vuotiaana?

    meillä syntymämitat oli a 1990/44 ja b 1830/42. 1v mitat oli a 9500/78 ja b 9900/75
  20. T

    Monikkovalmennus

    elikkäs helsingin monikkoperheiden. kätilöopiston käynti oli varmasti näistä neljästä antoisin. siellä lääkäri ja hoitajat kävi läpi faktoja synnytyksestä, kaksosuudesta ym. kahdessa illassa oli monikkovanhempia kertomassa kokemuksiaan sekä synnytyksestä että arjesta, ihan mielenkiintoista oli...

Yhteistyössä