Hakutulokset

  1. P

    Milloin olette tunteneet sikiön liikkeet?

    Viikon parin sisään tunnet liikkeet viimeistään. Parhaiten ne tuntee, kun menee oikealle kyljelleen ja juo jotain sokeripitoista. Itse tunsin esikoiselta liikkeet jo 13 viikolla, mutta se on TODELLA aikaisin. Olin silloin tosi laiha ja kohdun malli ja istukan sijanti olivat otollisia liikkeiden...
  2. P

    Hoitopöytä vauvalle?

    Meillä ei ollut erillistä hoitopöytää, vaan hoitotaso pinnasängyn jalkopäässä. Sitä ei tarvi aina edes nostaa välillä pois. Vauvan vaatteet olivat lähellä hyllyssä/kaapissa. Kun hoitotasoa ei enää tarvi, se menee pieneen tilaan kaappiin tai on helppo antaa eteenpäin.
  3. P

    Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

    Olen hoitanut isommat lapseni kotona piitkään. Kolmonen meni hoitoon vuosikkaana, kun oli toisenlainen tilanne sekä tilanne että tämä lapsi oli ns. helppo, joka sopeutui hienosti (ja olin silloin siis töissä, en toki kotona), mutta nyt jos tulis vielä yksi (en tiedä edes tuleeko, mutta jos)...
  4. P

    Sinä jolla huolia ja murheita ~ rukouspyynnöt ( osa 2 )

    Mieheni isä ja lastemme rakas pappa sai pari päivää sitten tietää kuin salama kirkkaalta taivaalta, että on sairastunut vakavasti. Kunpa hän parantuisi...
  5. P

    seksi synnytyksen jälkeen

    Jos me oltais odotettu menkkoja, niin olis saanut vuoden odottaa joka kerta...
  6. P

    Niin ja vielä yksi minäminä-aloitus: saa onnitella!

    Ei niin :) Joskus kyllä ovat, mutta sitä pitää vaan luonnollisena tämän työn haasteena.
  7. P

    Sisustusapuja?

    Sulla on sen verran laaja kysymys, että ehdottaisin ihan sisustussuunnittelijan apua tai kysele kavereiltasi, olisiko heillä joku tuttu, joka tietäisi sisustusjutuista. Minusta sun kämppä pitää ihan itse nähdä, että osaisi sanoa jotain. Vaikuttaa, että kämpässäsi on aikas laadukkaat materiaalit...
  8. P

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Menninkäinen: Onpa jännä, meillä aika paljon samanlainen homma tuon autotallirakennuksen kanssa. Meillä on itse talliosa vielä hieman kesken ja aiomme pitää siellä myös autoa, mutta hyvin paljon se tulee olemaan miehelle myös vapaa-ajan verstas. Meilläkin lisäksi katos ja 2 varastoa. Varastot ja...
  9. P

    Mitä mieltä, uskallanko?

    Samoin! On turvallista ja ihan saman makuista ja tuoksuista!
  10. P

    Pelkästään joulun suklaisiin, kaloihin ja juustoihin on mennyt 70 euroa

    Mä en ole uskaltanut summia edes laskea, mutta kalan ystäviä ollaan täälläkin, juuston samoin. Ja kaikki joulun herkut tehdään itse. Aika paljon on vielä aineksia ostamatta. Parhaillaan on porkkanalaatikot uunissa ja sitä ennen paistettiin kakkuja. Joulu on niin ihanaa aikaa ja jouluruuat hyviä...
  11. P

    Nelilapsiset perheet, minkäkokoinen asunto teillä on, montako makuuhuonetta?

    Tuo on niin henkilökohtainen mielipide, että mikä on riittävästi tilaa per henkilö ja pitääkö olla omat huoneet jne. Meillä on 3 lasta ja asuttiin aika kauan kolmiossa (2 lasta yhteisessä huoneessa) ja vauva meidän makkarissa. Nyt asutaan omassa talossa, jossa kaikilla on omat huoneet ja vielä...
  12. P

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    susannika75: Ihan totta mitä kirjoitat! Ei todellakaan voi vertailla talojen valmistumisaikoja elleivät talot ole keskenään tismalleen samanlaiset. Mukavaa joulunaikaa kaikille rakentajille tai jo omassa asuville! Meillä on nyt ensimmäinen joulu omassa talossa, kivalta tuntuu.
  13. P

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Minäkään en olisi tykännyt muuttaa juuri jouluksi. Olemme asuneet puolisen vuotta kodissamme, 1,5 kerrosta, 170m2, ja tavaraa on vieläkin osittain laatikoissa ja tekemistä riittää. Tietysti meitä on erilaisia ihmisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa, mutta työssäkäyvänä ja äitinä ei ole kovin...
  14. P

    Traumaattisen synnytyksen kokeneita äitejä? Miten seuraava synnytys meni?

    Meillä nuorimmainen sai vain 4 pistetä, koska ei heti hengittänyt ja oli tietysti vähän huonon värinen. Meillä onneksi selvittiin säikähdyksellä ja lapsi on täysin terve. Minkä ikäinen lapsi teillä on? Varmaan kannattaisi varata asiasta jutteluaika ihan vaikka neuvolan kautta (neuvolalääkäri...
  15. P

    Mikä on käypä hinta bodylle kirppiksellä?

    Minusta sulla hinnat kohdallaan. Oliko sulla puolipotkareita tai muita potkareita myynnissä ja menikö ne sitten? Viimeksi kun kävin kirpparilla siellä oli (asiasta hieman poiketen) ihan sikahintaan myynnissä lasten parkkitalo. Se oli niin huonokuntoinen, että olisin itse heittänyt jo aika päiviä...
  16. P

    Mitä 5-6 -vuotiaasi puuhastelee vapaa-ajallaan?

    Meillä 6-vuotiaalla alkaa ensi viikolla ensimmäinen "oikea" harrastus, kässäkerho. Ei oo tähän mennessä muuta ohjattua kaivannut päiväkodin lisäksi. Pihalla meilläkin juostaan melkein koko päivä ja hyvä niin.
  17. P

    Economy 100, riittääkö budjetti?

    Tosi vaikea sanoa, kun tontit on NIIN erilaisia. Lisäksi esim. millaisen autotallin/katoksen/varaston haluatte? Kylmä vai lämmin? Autotalli-varastoon voi mennä kymmeniä tuhansia tai sitten peruskatoksen/varaston saa myös paljon halvemmalla. Ja oletteko tyytyväisiä tuon muuttovalmiin talon...
  18. P

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Jos siivoatte itse, niin aikaa siinä menee tosi paljon, että tulee kunnolla puhdasta, kuten jo on mainittukin muissa vastauksissa. Me siivottiin itse ja pelkästään ikkunoiden pesussa meni n. 2 päivää. Timpurillamme oli hyvä rakennusimuri, jota saimme käyttää pitkin rakennusaikaa. Tavallisella...
  19. P

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Ahaa, no teidän tapausta ei voi sitten verratakaan tavallisimpiin rakentajiin, jotka eivät ole ammattilaisia ja joilla ei ole ystäväpiirin suhteita kalliisiin lvi- tai sähköammattilaisiin saatika louhijoihin. Mutta hyvä teille! Tärkeää silti, että varsinkin rakentamista suunnittelevat tietävät...

Yhteistyössä