Hakutulokset

  1. rouvaii

    SAA POISTAA

    Pidän yllä periaatetta, jonka mukaan minä puhun pojalle aina ruotsia, eli olen mamma ja isi on pappa. Mies puhuu suomea ja sanoo äiti ja isi. Nyt kun 10kk ikäinen poika tapailee sanoja ja esimerkiksi äiti-sanaa, olisi suuri houkutus toistaa perässä ja sanoa oikein äiti:) Mutta yritän olla...
  2. rouvaii

    Itkuisuus ja tunteiden heilahtelut

    Mutta pieni varoituksen sana, että tunteet ovat pinnassa varmasti vielä synnytyksen jälkeenkin. Siinä on sellaista hormonimyrskyä kun imetys käynnistyy jne... Pojan ollessa 2kk aloin pikkuhiljaa palautua ennalleen. Mä olin aivan toivoton ja omasta mielestäni myös nolo viime raskaudessa kun...
  3. rouvaii

    Liikunta ja raskaus

    Tosi hyviä liikkeitä laittoi fpi:) Vielä ihan yksinkertaisesti että suorien vatsaihasten tehtävänä on koukistaa rankaa ja vastakkaisesti suorat selkälihakset ojentavat/yliojentavat rankaa. Siitä on helppo tunnistaa nuo vatsan liikkeet. Yksi tosi hyvä perusliike (erityisesti selälle ja...
  4. rouvaii

    Liikunta ja raskaus

    Ensiksikin vatsalihaksista. Suoria vatsalihaksia ei saa harjoittaa, ne liikkeet kannattaa jättää ihan raskauden alkuvaiheessa. Liikkeestä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, mikäli vahvistat lihaksia, jotka jokatapauksessa erkanevat toisistaan voi niiden palautuminen yhteen viivästyä, joissain...
  5. rouvaii

    Kumpi pienempi paha: sitteri vai kävelytuoli?

    Minä laittaisin kävelytuoliin lapsen sitten kun kävelee tuettuna, ottaa itse askelia. Meillä nyt ei ole mitään puhettakaan siitä että poika olisi pysynyt sitterissä enään moneen kuukauteen (nyt 8kk). Apuvälineet ovat varman ihan ok, jos niitä arjen sujumisen kannalta aina välillä käyttää, mutta...
  6. rouvaii

    Vauva sylkee ruokaa

    Meillä reilu 7kk poika joka keksi tuon taidon tovi sitten. Mielestäni liittyy siihen että oppii tämänkin jutun ja jaksaa tovin harjoitella. Meillä rauhittui itsestään, tosin edelleen sylkee jos on kokkareita;)
  7. rouvaii

    Vauvan iän laskeminen

    Viikot on viikkoja ja kuukaudet kuukausia:) Siis vauva on 2kk 1.3. (niinhän hän on 1 vuotias 1.1. 2009. 4 viikkoa ei ole sama kuin kuukausi aina. Neuvolakorttiin sinulla on merkitty vauvan ikä viikkoina, vuodeaSSA ON 52 vkoa.
  8. rouvaii

    Jonathan-haalarit

    Jonathanit eivät ole niin reiluja kuin Reimat, minulla molempia haalareita pojallamme ja Jonathan vastaa selkeästi enemmän lapsen oikeaa koko kuin Reima.
  9. rouvaii

    Jalat koukussa turvaistuimessa????

    Tuota jos katsoo autoliiton sivuilta niin esim. MaxiCosin Priorifix-istuin on saanut erittäin hyvät arvostelut vaikka lapsi on kasvot menosuuntaan. Että kannataa kyllä luottaa vain puolueettomien testien tuloksiin. Tuo lainauksesi Britaxin sivuilta ei sitä ole.
  10. rouvaii

    GALLUP: Mikä lasten kirjakerho?

    Hieman asiasta kukkaruukkuun, mutta mikä palvelisi hyvin kaksikielistä perhettämme, minä kaipaisin ruotsinkielistä luettavaa. Sitä on aika kehnosti saatavilla.
  11. rouvaii

    Turvaistuimista...

    Meille tulee helmikuun aikana tämä istuin: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/maxi_cosi_priorifix_2007/ Vauva on silloin 8kk ja kasvot menosuuntaan tässä ollaan..
  12. rouvaii

    Vältteletkö flunssaisia ihmisiä pienen vauvan kanssa?

    Ehdointahdoin en flunssakylään mene/huoli meille kylään flunssaista. Muuten en rajoita elämäämme mitenkään, liikutaan kaupoissa jne. aivan normaalisti ja näin on menty alusta asti. Poika 6 ja puol kk nyt.
  13. rouvaii

    Kantoliina vai rintareppu? Gallupin tynkää...

    Parempi/monikäyttöisempi lapselle, parempi sinulle. Rintareppu rasitti ainakin omia hartioitani niin ettei kantamisesta tullut mitään. Kantoliina on monikäyttöisempi (useita sidontoja/asentoja lapselle).
  14. rouvaii

    7-kuisen rintamaidon tarve?

    Noin 6-8kk päivittäinen maidontarve neuvolan paperien mukaan on min. 7dl, maito on tärkeämpää noin pienelle lapselle kuin soseet. Välipalalle ei tarvitse tunkea hedelmää, mikäli se syrjäyttää maidon. Tärkeintä tässä on kalsiumin saanti (ja se että maidossa on huomattavasti enemmän energiaa kuin...
  15. rouvaii

    Sopeutuminen vauvan tuloon ja äidiksi

    Kyllä minäkin olin alkuun todella ahdistunut ja ymmälläni, vaikka rinnalla on ihana mies ja hyvä isäkin vielä. Se ei välttämättä auta niissä omien ajatusten käsittelyssä kuitenkaan, itse koin jopa enemmän syyllisyyttä etten osaa olla luonnostaan heti hyvä äiti/vaimo. No se klisee kuitenkin...
  16. rouvaii

    Minkä kokoisia vauvoja 6kk?

    Poika 72 cm, 8,4 kiloa
  17. rouvaii

    Koliikkiako?

    Olisiko yliväsymystä? 4kk ikäiselle voisi hellävaraisesti ryhtyä luomaan jotain päivärytmiä, kulostaa aika hurjalta tuo nukkumaanmenoaika. Meidän poika huusi myös 2-3kk ikäisenä tunnin joka ilta, loppui sitten yhtä seinään kuin oli alkanutkin, ei ollut mitän sen kummempaa vikaa...
  18. rouvaii

    mitä teidän 6kk osaa?

    Ryömii, nousee konttausasentoon, istuu, jokeltelee, päristelee, nauraa, kiipeää äitiä ja isiä vasten seisomaan, ottaa kävelyaskelia haluamaansa suuntaan seistessään (en ole vielä hirveästi kävelyttänyt silti)... Siinäpä tärkeimmät.
  19. rouvaii

    Mitenkä toimia kun puolivuotias herää yöllä neljältä juttelemaan?

    Tuo on ihan normaalia meininkiä. Eihän voi olettaa että lapsi nukkuu yönsä läpeensä aina vaan;) (valitettavasti) Mä en lähtisi mitään rytmejä muuttelemaan kahden yön kokemuksella. Meillä 6kk vanha poika ja aivan tuttuja juttuja nuo möhkäämiset yöllä. Vaiheita, vaiheita ja ohi menee.. Se kyllä...
  20. rouvaii

    Nukkumaanmenoajasta

    Meillä menee 19-20, riippuen siitä milloin vikat päiväunet. Poika on muutaman päivän vajaa 6kk, näin ollut 4kk asti.

Yhteistyössä