Hakutulokset

  1. Y

    Mitä on henkinen väkivalta?

    Tänään minulle selvisi, kun kövin yksin perheneuvolassa juttelemassa, että mieheni on käyttänyt minua kohtaan jo pidemmän aikaan henkistä väkivaltaa ja tse olen alistunut sille tietämättäni. Jos voisitte kertoa, että mitä te koette henkiseksi väkivallaksi, niin jospa minökin huomaisisin...
  2. Y

    Peliongelmaisen toinen osapuoli?

    Eli löytyisköhän täältä sellaisia ihmisiä, joden perheessä on peliongelmainen. Itse olen sellainen ja nytten kylllä lopettanut sen homman, mutta ei se tuo toisen osapuolen luottamusta takaisin ihan heti ja varmaan jouddun siitä maksamaan liittomme hinnan. Mutta olen myöskin miettinyt asioita...
  3. Y

    onko kukaan hakenut vammaistukea lapsestaan?

    Olen hakenut pojasta ad/hd:n takia vammaistukea... Tosin edellinen nimi erityishoitorah oli paljon parempi. Eli sain pojast se 81 ja sentit päälle ilman mitään kummempia horinoita. Ensimmäinenkerta, ku sitä hain olikin paljon vaikeampi ja tapelun kautta sain sen Kaikille tiedoksi, et...
  4. Y

    Avioeron sattuessa

    no mut toisaalta sillä on periaatteessa pelkkää velkaa vielä, kun osti osakkeen vuotta ennen naimisiin menoa, niin tuskin sitä tarvii jakaa, kun kolme vuotta sitä hän on maksanut. Soitan kohta maistraattin ja kysyn asiaa, ku muuten täytyy se avioehto käydä tekemässä ennen kuin kirjoitetaan...
  5. Y

    Avioeron sattuessa

    Hei Olen tähän kysymykseen etsinyt vastausta ja en ole oikein nyt selvillä asiasta, mutta kun eroan miehestäni ja hänellä on omaisuutta, joka on hankittu ennen avioliittoa ja minulla ei ole niihin ollut silloin osuutta, eikä ole ollut avioliiton aikana, niin eikö ne jää hänelle ja hänen ei...
  6. Y

    Paljonko painoa tullut yhteensä raskauden aikana???

    Paino tuli ekasta sen vajaa 20 kiloa ja sairaalaan tasi jäädä 8 kg ja sain ne kaikki pois ja enemmänkin. Kakkosesta tuli raskaus aikana 3,5 kg ja ne jäi kaikki sairaalaan ja kolmosesta tuli 2,5 kg ja nekin jäi sairaalaan....
  7. Y

    Paino+pituus syntyessä

    Minä 2820 ja 46 cm Mies tais olla jotain 3800 ja 50 cm Yhteiset lapset poika 3165g ja 47 cm tyttö 3130 ja 49,5 cm Poika edellisestä 3190 g ja 50,5 cm Pituus mitattu 12 vrk:n ikäisenä, joten ei hajuakaan paljonko oli pitkä syntyessään. Pojan isän mitoista en tiedä
  8. Y

    Imetyksen lopettaminen

    Olipa tuo mun teksti tosi sekava ja tosi hienosti kirjoitettukin, Oon nyt saanut tissittelyä vähemmäksi, jee jee... Unohdin mainita edelliseen, että ei tytsi ole koskaan tuttia syönyt. Joskus suussa pitänyt. Se olisikin helpompaa, jos sitä ees söisi öidin tissin korvikkeena. Nyt oon antanut...
  9. Y

    Imetyksen lopettaminen

    Hei Haluaisin kuulla muiden kokemuksista ja tavoista lopettaa imetys. Itsellä 8 kk; ikäinen tyttö, joka on niin kíinni tississä, että se on jo alkanut oiken rassaamaan mun hermoja... Yöt makaa vieressä ja oitöö vaan tissiä suussa ja nukkuu. J akun otan tissin pois, niin alkaa kamala...
  10. Y

    Mien menkat tulleet synnytyksen jälkeen?

    Tere taas. Mun menkat tais alkaa ja loppuallin sit taas samaa soittoa. Tänään tuli sellaista verensekaista vuotoa sen yhden kerran ja sit ei mitään sen jälkeen. Kamalat menkka kivut kuitenkin alavatsassa. No jos ei perjantaihin mennessä oo kunnolla tullut, niin kai se pitää raahautua...
  11. Y

    Mien menkat tulleet synnytyksen jälkeen?

    Mulla on 7 ja puol kuukautta siit'. 3 Menkat ollut sen jälkeen. Ekojen jalkeen menkat tuli jo 3 viikon päästä ja sit taas viikon myöhässä. No mä oottelen, jos ei ala kuulua, niin sit pitää varmaan tehdä raskaustesti
  12. Y

    Mien menkat tulleet synnytyksen jälkeen?

    Tere. Miten teillä menkat on tullut synnytyksen jälkeen? Onko kierto normaali, imetätkö vielä? Mulla tulee miten sattuu ja taas on koht viikon myöhässä ja imetän kyllä vielä...
  13. Y

    Pahoinvointi lähes koko raskauden ajan. Onko syntynyt tyttö vai poika ?

    1. lapsi, oksensin 3 kertaa----- poika 2. lapsi oksensin 2 kertaa ----- poika 3. lapsi oksensin 1 kerran----tyttö
  14. Y

    KIELTÄYTYY JUOMISESTA/TUTTIPULLOSTA

    Meillä tyttö ei oikeastaan juo ollenkaan pullosta, kun imetän edelleen. Tyttö on nyt 5 kk:t.... Kannattaa ostaa se taika muki tai kokeilla jotain toista tutti merkkiä. Meillä tyttö syö vaan ja ainoastaan avent tuteista, silloin kun on ollut hoidossa. Enempää mulla ei oo kokemuksia, kun poitsu...
  15. Y

    PIENI koti ja esikoinen

    Tere Me asutaan tällä hetkellä 3h+k ja neliöitä taitaa olla 73,5 ja viisi henkeä plus koira. Ahdasta on, mutta sinnitellään. tavarat vaan niin, että tilaa on. Pojille tuli nyt kerros sänky, että sais sinne huoneeseen tilaa. Tosin nukutaan nyt niin, että poika 2,5 v nukkuu välissä ja vaavi mun...
  16. Y

    Kun maito ei nouse..

    Tere Ei se pumppaaminen tuota niin paljoa, kuin imettämisen aikana, että siihen pumppattuun maito määrään ei kannata luottaa, kun se on niin epänormaalia. Mulla nousi maito rintoihin vasta kotona, eli oli kanssa menossa 4 päivä, kun maitoa tuli kunnolla. Sun kannattais nyt kuitenkin joka...
  17. Y

    Kakan kanssa sotkeminen

    Hei Ei sellainen koko puku, missä vetoketju olisi ok? Bodeja ei varmaan tuon kokoisia tehdä enään tehdä Jos alkaa tuntumaan hankalalta, niin käy kysymässä ompelimosta, että paljonko maksaa, jos tekee sinulle 2-3 vaatetta (itse tietenkin kankaan valitset) josta luulet olevan hyötyä tässä...
  18. Y

    Oksennustauti????

    No täytyy tosiaan pitää lippu korkeel. Tarttu tyttöön se rs-viruskin, vaikka kuinka imetin. Kuume jöi pois siitä listasta silloin ja kahden vuorokauden aikana lähti kuivumaan, kun ei saanut kunnolla syötyä, et sen takia pelottaa tää oksennus tauti, kun voi mennä päivässä tosi huonoon kuntoon
  19. Y

    Oksennustauti????

    No täytyy vaan toivoo parasta... Se ei oo mikään kiva tauti meinaan alle 4 kk:t vanhalle :kieh:
  20. Y

    Oksennustauti????

    Tere Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että miten hyvin oksennus tauti tarttuu imeväiseen vauvaan? Pojalla on nyt oksu tauti ja korkea kuume ja pelkään, että tarttuu nyt nuorimmaiseen... Ei se kyl oo kiva, jos edes tarttuu keskimmäiseen, kun se ei kerkee juosta vessaan :headwall...

Yhteistyössä