Hakutulokset

  1. Y

    Mitä on henkinen väkivalta?

    Tänään minulle selvisi, kun kövin yksin perheneuvolassa juttelemassa, että mieheni on käyttänyt minua kohtaan jo pidemmän aikaan henkistä väkivaltaa ja tse olen alistunut sille tietämättäni. Jos voisitte kertoa, että mitä te koette henkiseksi väkivallaksi, niin jospa minökin huomaisisin...
  2. Y

    Peliongelmaisen toinen osapuoli?

    Eli löytyisköhän täältä sellaisia ihmisiä, joden perheessä on peliongelmainen. Itse olen sellainen ja nytten kylllä lopettanut sen homman, mutta ei se tuo toisen osapuolen luottamusta takaisin ihan heti ja varmaan jouddun siitä maksamaan liittomme hinnan. Mutta olen myöskin miettinyt asioita...
  3. Y

    Avioeron sattuessa

    Hei Olen tähän kysymykseen etsinyt vastausta ja en ole oikein nyt selvillä asiasta, mutta kun eroan miehestäni ja hänellä on omaisuutta, joka on hankittu ennen avioliittoa ja minulla ei ole niihin ollut silloin osuutta, eikä ole ollut avioliiton aikana, niin eikö ne jää hänelle ja hänen ei...
  4. Y

    Imetyksen lopettaminen

    Hei Haluaisin kuulla muiden kokemuksista ja tavoista lopettaa imetys. Itsellä 8 kk; ikäinen tyttö, joka on niin kíinni tississä, että se on jo alkanut oiken rassaamaan mun hermoja... Yöt makaa vieressä ja oitöö vaan tissiä suussa ja nukkuu. J akun otan tissin pois, niin alkaa kamala...
  5. Y

    Mien menkat tulleet synnytyksen jälkeen?

    Tere. Miten teillä menkat on tullut synnytyksen jälkeen? Onko kierto normaali, imetätkö vielä? Mulla tulee miten sattuu ja taas on koht viikon myöhässä ja imetän kyllä vielä...
  6. Y

    Oksennustauti????

    Tere Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että miten hyvin oksennus tauti tarttuu imeväiseen vauvaan? Pojalla on nyt oksu tauti ja korkea kuume ja pelkään, että tarttuu nyt nuorimmaiseen... Ei se kyl oo kiva, jos edes tarttuu keskimmäiseen, kun se ei kerkee juosta vessaan :headwall...
  7. Y

    Saatteko vammaistukea? ( Ent. Erityishoito raha)

    Niin kuin otsikko... Paljonko ja millä perusteilla? Itse saatiin hyväksytty päätös eilen, mutta odotellaan kirjettä kotiin, kun en kahdannut alkaa kyselemään siitä summasta.
  8. Y

    Uhmaikä??????

    Kirjoittelin tonne väärälle puolelle eka... Elikkäs, meidän 2,5 veel pojal on aivan kamala uhma. Ei tiedä välillä, että :'( vai :laugh: .. Saa aivan kamalia raivareita. Jos just en hyppää ja tee, kuin haluaa, niin jo heittäytyy lattialle huutamaan. Kiva on kuunnella ja katsella toisen...
  9. Y

    Uhma ikä????????

    Mulla 2,5 vuotias poika ja ihana uhma päällä koko ajan. Jos en just hyppä, kun pyytää niin tavarat lentää ja kamala huuto päälle... Toooosi ihanaa, jotten sanois. :laugh: :laugh: Poika ei käytä vaippaa, kuin nukkues ja kamalan raivarin jälkeen päättää joka kerta pissaa housuun :headwall...
  10. Y

    Tuhkarokko

    Apuva. Olin tytön kanssa jorvissa tiistaina odottamassa lääkärille pääsyä, kun sinne saapui ulkomaalainen pariskunta about 8-9 kk:t lapsen kanssa, jonka koko keho oli suht isoja punaisia länttejä täynnä, silmät tulehtuneet ja itse asiassa koko naama ihan turvoksissa. Läntit verrattavissa...
  11. Y

    Rs-virus

    Tere Onko kellään vaavi sairastunut tähän ihanaan rs-virukseen? Meillä tyttö 3 kk:t ja tänään saatiin tulos, positiivinen. Eilinen päivä menikin istuessa jorvin sairaalassa, että tyttö sai avaavaa lääkettä ja sit kotiin... Tänään omaan tk:hon ottamaan avaavaa, et jos yöstä tulisi taas...
  12. Y

    AAAAAPUVA.....

    Hei Miten tavallinen flunssa tarttuu rintaruokinalla olevaan lapseen? Meillä vanhempi poika 2,5 wee alkoi eilen lima yskimään ja illal nosti kuumeen. Nyt aamulla alkoi räkä valumaan ja yskä oli yön aikana muuttunut kuivaksi ja kovaksi. Tyttö 3kk:t on alkanut nyt yskimään kanssa. Aattelin...
  13. Y

    Pelkkää tissittelyä vaan

    Heipä hei Haluaisin tietää, että millä keinolla saisi tytön tekemään jotain muutakin, kuin olemaan tissillä. Tyttö tulee 3kk:t kohta ja tiedän, että on pieni, mutta kun haluis joskus jotain muutakin tehdä, kuin istuu sohvalla ja imettää... Neiti ei syö tuttia, eikä myöskään juo pullosta...
  14. Y

    Paljonko painoa pudonnut synnytyksen jälkeen

    Huomenia vaan. Ajattelin udella, että paljonko on paino pudonnut synnytyksen jälkeen. Itse imetän ja vaavi syntynyt lokakuun puolessa välissä ja pianoa pudonnut niin, että omista laardeista hävinnyt 10kg plus siihen vielä 4 kg raskauskiloja päälle. Joulun söinsuklaata vaan ja mässytin...
  15. Y

    Tapaava vanhempi hakee ja tuo????

    Hei Meneekö asia noin? Meilläon yhteishuoltajuus ja isä asui ensin espoossa 35 km päässä ja haki ja toi pojan aina joka toinen vkon loppu... Nyt päätti muuttaa Lahteen Espoosta ja alkoi multa vaatimaan, että mun täytyy tuoda poika puoleen väliin tai sitten viedä sinne ja jne... Ennen asia...
  16. Y

    APUA KAIVATAAN PIKAISESTI

    Hei kaikille... Meillä olis laiva reissu edes vkonloppuna ja nyt olen muutaman kerran kokeillut pulloa tytölle, mutta eipä suostu siitä syömään. On muotoiltuja tutteja ja "muodottomia" tutteja pullossa. Huomen menen ostamaan avantin tutin, jos siitä suostuisi syömään, kun lähempänä nännin...
  17. Y

    Ja nyt synnyttämään

    Huomenta kaikille. Nyt mulle koitti päivä, jolloin synnytys on ovella, eli klo 8 sairaalaan ja käynnistykseen. Osa tietää jo mun tilanteen, että hepatogestoosin takia käynnistetään ja vaavi on tehnyt tuloa maailmaan jo monta päivää, mut ei sitten halunnut normaalisti ulos tulla. 2...
  18. Y

    Huomenna klo 8 aamulla käynistykseen

    Joo, huomen aamulla olis käynnistys edessä. Paikat sen verran auki, että saa nähdä millä pistää käynnistäen. Toivottavasti en tuu yhtä kipeäksi, kuin kahdesta edellisestä kerrasta ja ke varmaan viimeistään oonkin jo takas kotona, jos suostuu huomenna sit syntymään :D
  19. Y

    ADHD kouluikäinen lapsi

    Hei Ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja kysyä, että onko täällä kohtalotovereita... Minulla on 8-vuotias poika jolla on osittain adhd diagnoosi kesken ja on tällä hetkellä erityisluokalla ja ns pienryhmässä,jossa on 6 oppilasta ja 1 opettaja+ 2 avustajaa... Silloin, kun poikani meni...
  20. Y

    lapsivesi hävinnyt

    Hei Olin juuri äiti polilla ultras ja sisätutkimuksessa. Sisätutkimuksessa kävi ilmi, että paikat auki yli 2:lle sormelle ja sisäsuu niukasti auki ja lapsivesi määrä todella niukka. Viikko sit oli paikat sormelle auki ja sisäsuu kiinni ja lapsivesi määränormaali. Kuitenkin mulle sovittiin...

Yhteistyössä