Hakutulokset

  1. T

    Lahja 12-vuotiaalle tytölle?

    cd-levy, lautapeli (jos tykkää pelailla), body shopista jotain kivaa, jos soittaa jotain, niin nuottikirja
  2. T

    Jos olet sairaslomalla...

    Jos olen itse sairaslomalla, olen kaiketi sairas, ja sairaana pysyn kotona. Jos lapsi on sairas, en pääse siinäkään tapauksessa päiväsaikaan mihinkään, koska hoidan lasta kotona (häntähän ei voi esim. kaupoissa kuljettaa). Toki, jos sairasloman syy on esim. kurkunpääntulehdus ja vaatii...
  3. T

    Mieheni pyynnöstä kysymys

    Yleensä mies.
  4. T

    5v ja lukeminen/kirjoitus

    Minä en kyllä lähtisi opettamalla opettamaan, jos lapsi ei itse oma-aloitteisesti näytä kiinnostustaan. Eri asia, jos lapsi itse haluaa. Se, että sinä olet ollut katkera siitä, ettei sinua ole opetettu kotona lukemaan, voi kostautua niin, että sinun lapsesi kokevat tulleensa pakotetuiksi...
  5. T

    Miten sanotaan enkuks

    I suppose....?
  6. T

    Helpottuuko synnytykset kerta kerralta?

    Eipä sitä taida voida luvata, mutta toisessa synnytyksessä ainakin jo tiedät, mitä odottaa. Kipu ym. ei ole niin mieltä järkyttävää, kun olet sen kerran kokenut ja tiedät sen kuuluvan asiaan. Ja eikös se ole aika yleistä, että toisessa synnytyksessä ei enää tarvitse tehdä epparia, vaikka se on...
  7. T

    Vaimentaako vatsamakkarat sikiön potkuja?

    En minä noilla viikoilla ainakaan kolmosen liikkeitä vielä tuntenut (kakkosesta en enää muista). Kätilöltä kysyin, millä viikoilla pitäisi alkaa tuntea liikkeet, niin sanoi jotain päälle 20 vkoa (en muista tarkkaa viikkomäärää). Joten turha huoli pois :).
  8. T

    5v ja lukeminen/kirjoitus

    Tuskin siitä haittaa on, jos oppii lukemaan omalla tyylillään. Sama kai se on, millä tyylillä oppii. Itse en edes oikein tiedä, millä tyylillä oma 5-vuotiaani loppujen lopuksi lukutaidon oppi. Kovasti on äänteitä yhdistellyt ja ollut hirmu kiinnostunut lukemisesta ja kirjoittamisesta. En ole...
  9. T

    Lukemaan opettaminen kouluissa nykyään

    Yleisin tapa kai on opetella lukemaan yhdistämällä äänteitä -liu'uttamalla äänteet yhteen, jolloin muodostuu tavuja ja sanoja. Ja ennen liu'utusvaihetta usein yhdistellään äänteitä tavujen aikaan saamiseksi. Onpas tätä hankala selittää :D
  10. T

    Suositelkaapas jotain nyt elokuvateattereissa pyörivää leffaa...

    Kävin katsoon tänään Revolutionary roadin. Se oli hyvä.
  11. T

    nyt tarvittais jotain huumoripitoisia kirja vinkkejä

    Mitäs jos ostaisit jonkun satukirjan, mikä oli suosiossa silloin kun ystäväsi oli lapsi? Nostalgisia tunteita herättämään :).
  12. T

    nyt tarvittais jotain huumoripitoisia kirja vinkkejä

    Jane Greenin Vauvakuume on aika kevyttä ja kepeää lukemista -varsinkin jos kyseisellä ystävälläsi on lapsi/lapsia. Linnunradan käsikirja liftarille edustaa "omantyyppistään" huumoria, mutta hauska lukukokemus sekin oli.
  13. T

    mitä mieltä Kamilla Reetta Marketta?

    Kamilla Reetta Marketta on minun mielestäni tosi kiva nimi. Sellainen iloinen ja pirteä :) . Mutta kyllä Katinkakin mukavalta kuulostaa.
  14. T

    kumpi, aaro vai aaron

    Molemmat on minusta kauniita nimiä.
  15. T

    Kauanko kestää että oppii ajamaan ilman apupyöriä?

    Naapurin lapsi tais oppia varttitunnissa, kun apupyörät poistettiin. Meillä kesti muutama päivä. Toki se alkuun näytti mahdottoman hankalalta, mutta nopeasti neiti sai jutun juonesta kiinni =)
  16. T

    Flamingo vai Serenan Vesipuisto?

    Flamingo :).
  17. T

    Kuinka tarpeellinen rintapumppu oli sulle?

    Esikoisen ja tokan ollessa pieniä käytin jonkinverran, nyt kolmosen kanssa en ollenkaan. Tykkään enemmän pumpata käsin :)
  18. T

    Mitä tehdä?? Parisuhde + lapsi + koira

    Ehkä sisäsiisteyden opettaminen täytyy aloittaa alusta. Ensin sanomalehtiä johonkin, jos koira oppisi käymään siinä tarpeillaan, ellei ulos ehdi/on yksin. Ja koira kannattaa viedä ulos heti kun herää ja välittömästi ruuan jälkeen. Ja tietenkin illalla iltapissalla. Jos asutte rivarissa tai...
  19. T

    Mitä tehdä?? Parisuhde + lapsi + koira

    Onko koira edellisessä asunnossa ollut sisäsiisti? Jos ei, niin syyttävä sormeni osoittasi kohti miesystävääsi. Jos taas on ollut sisäsiisti, niin ottaisin yhteyttä johonkin koirankasvattajaan ja pyytäisin neuvoa häneltä, miten merkkailun/protestoinnin saisi loppumaan. Kyllä multakin loppuis...

Yhteistyössä