Hakutulokset

  1. CiTRuS-82

    Miksi ei lehmänmaitotuotteita alle 1v?

    meillä poika täyttää ens viikolla 11kk ja 2-3vkoa totuteltiin tavan maitoon ja nyt on täysin tavan maidolla ja ihan neuvolan hyväksynnällä... jotkut on aika tiukkapipoja ja osa noista nla-tädeistä tuijottaa ihan liikaa niitä oppaitaan..ruokien ja kasvukäyrien suhteen...
  2. CiTRuS-82

    Osaako teidän kolmivuotiaat jo kirjottaa nimensä?

    no hyvä ku ympyrän osaa piirtää ja se on siinä :o mut kyl päiväkodissa oppii nopeempaa ku kotona, mun mielipide..
  3. CiTRuS-82

    mietn paljon vajaa 3-vuotiaiden "pitäisi" puhua?

    meillä poika 2v11kk ja puhuu pälättää kyllä paljon mut se on sellasta hieman epäselvää enempiki ehkä "laahaavaa"..itse ymmärrän mut ei moni muu saa selvää...mut ei varmaan sano ku 2-3 sanaa yhdessä lauseessa...tais olla siinä 1,5v hujakoilla kun alko sanoo ekoja 2sanasia lauseita..välil joutuu...
  4. CiTRuS-82

    Mitä leipää sormiruoaksi?

    ruisleipä on hyvää sormiruokaa.itse annoin alkuun pieniä paloja pöydälle,saa harjoiteltua samalla pinsettiotetta :attn: ja nykyään voi lykätä ihan puolikkaan viipaleen suoraan käteen :) vaalea "pullamössö" leipä on siitä huono että se saattaa takertua kurkkuun...
  5. CiTRuS-82

    Pahinta, mitä lapsellesi on tapahtunut kotona?

    varmaan sähköisku pistorasiasta :ashamed: päivystysreissu siitä tuli mut onni onnettomuudessa..
  6. CiTRuS-82

    Kakkaa, kakkaa ja lisää kakkaa...

    toi oli meillä ihan normaalia arkea ekan reilu vuoden :whistle: 5-8krt päivässä poika kakkas...sillä vaan vatsa toimi ihmeen hyvin..nyt on 1v10kk ja rauhottunut meno kummasti..ekaks oli jonkun aikaa "vain" 2-4krt päivässä ja nyt saattaa olla jo välipäivä ettei tavaraa tule,mut sit tästä...
  7. CiTRuS-82

    1v 4 kk jatkuva syöminen niin pihalla kuin sisälläkin

    tuommoista se on meilläkin.kaikkea pitää saada maistaa...norkoo jatkuvasti jääkaapilla \|O ja vaikka meillä aikuisilla ihan sama ruoka lautasella niin omasta ei välttämättä kelpaa mutta meidän lautaselta pitää saada.. ettei olisi joku kasvupyrähdys tms?
  8. CiTRuS-82

    aamu-/iltapala ongelma 1v8kk

    meillä vähän samanlaista tuon 1v10kk ikäsen kanssa..syö kyllä puuroa mutta kun nyt tehnyt joitakin kuukausia poskihampaita ei puuro ole uponnut..olen sitten antanut leipää,jugurttii,mandariinii,banaanii tai omenaa... ja voin sanoo et kyllä meillä on pitänyt se pieni jugurtti nälän pois aamuun...
  9. CiTRuS-82

    puistohommasta

    täällä on ainakin puistoja vaikka kuinka..hakemus pitää hakea sieltä puistosta =) itekkin aatellut et poitsu 1v9kk alottas elokuussa puistoilun ja kakkonen syntyy lokakuussa.kaipaa jo niin kavereita,ellei sitten muuton myötä saada uusia kamuja niin sit unohdetaan toi puistoidis ;)
  10. CiTRuS-82

    Mitä kokoa?

    \ no meijän poika oli syntyessään sellanen kirppu 3260gr(41+4) ja 1kk iässä jo 4,5kg ja 2kk 5,7kg eli omasta mielestäni kasvoi todella äkkiä ne "normaalipainoisena" syntyneet kiinni ;) itse ap: kysymykseen... poika oli 1½v 81cm ja 12kg,paino ja pituus kulkee käsikädessä ja pojasta ei...
  11. CiTRuS-82

    minkä pituisia päikkäreitä n. 1,5v. ?

    poika on jo 1v9kk mutta aika pitkään nukkunut n.3h päikkärit.ehkä joku puol vuotta...1veenä siirtyi yksiin päikkäreihin =) niin ja yöllä nukkuu 10-11h...<br><br>
  12. CiTRuS-82

    muiden 1,5vee pojilla...

    poika on ollut käsi haaruksissa siitä asti kun sinne alkoi yltää :whistle: aina kun vaippa pois,hiplaa,venyttelee ja rutistelee ja ylpeenä selittää kun hänellä on pippe :D ja kun aikansa räplää niin alkaa juu hieman jöpöttää ;) kyl välillä tekee pahaa katsoa kuinka kova kourasesti jätkä sitä...
  13. CiTRuS-82

    Rako etuhampaiden välissä

    juu meijän sällillä oli kans aikamoinen rako etuhampaiden välissä :D 1veenä oltiin hammashoitajalla ja kysyin häviääkö niin oli sitä mieltä et saattaa jäädä kuten pojan isälläkin...mut rako on jo kasvanut umpeen,nyt 1v8kk ;) pojan isällä on todellakin iso rako etuhampaiden välissä ja ei siinä...
  14. CiTRuS-82

    Turun suunta

    onpas täällä turusta porukkaa =) vilinäiti taitaakin asua tuossa "melkeen naapurissa" ;) joskus ollaan täällä juteltu,meillä kans poika syntynyt 28.9. harmi,itse en pääse tulemaan kun tää meidän nuori herra 1v8kk nukkuu noita päikkäreitä sellaset 3tuntia niin ei mitään toivoa olla klo14...
  15. CiTRuS-82

    kipulääkettä kaiken varalta?

    olen kyllä yötä vasten antanut panadolia jos lapsi on vaikuttanut olevan sen tarpeessa vaikka ei olisikaan kuumetta..varsinkin flunssassa olen antanut jotta saisi poika paremmin nukuttua tai jos on muuten kärsivän oloinen,esim.kovin itkuinen,levoton ym..mutta selvästi tuskainen
  16. CiTRuS-82

    Paljon taaperonne syö nami nameja viikossa?

    poika 1½v on kerran maistanut lusikallisen ja enempää ei suostunut maistamaan :/ jugurtti on paljon parempaa herran mielestä ;)
  17. CiTRuS-82

    syyskuu 2004 naperot ho hoi!

    täällä myös 28.9.04 syntynyt pikku herra =) sanoja tulee aivan hirmusesti ja selittää aamusta iltaan omalla kielellään kaiken maailman juttuja,voi kun vaan ymmärtäis ne kaikki jutut... kännykkään puhuminen on kivaa ja autot kiinnostaa ylitse muiden :D kävelemään lähti himpun päälle vuoden...
  18. CiTRuS-82

    pituuden määrittäminen kaksivuotiaan pituuden perusteella

    \ ton ylemmän perusteella musta ois pitänyt tulla 174cm pitkä ja olen alle 160cm..ja meijän pojasta pitäs tulla huikeet 163cm pitkä :D ollaan kyl molemmat aika lyhkäsiä kun mieskin vajaa 170 ;)
  19. CiTRuS-82

    lapsi reilu 1v ja kakkaa viidesti päivässä

    meil on poika 1v4kk ja nyt vasta alkanut tasottuu toi kakkaaminen...5-6kertaa päivässä oli ihan normaalia...ja huvittaa kun on sillon muutaman kerran ollut mummilassa hoidossa niin saanut kuulla tosta kakkaamisesta.kun äitini mielestä kakkaa ennen ruokaa,ruuan aikana ja heti ruuan...
  20. CiTRuS-82

    Mitäs maitoa?

    rasvatonta ollaan juotu 1v alkaen...helpompi näin kun koko perhe juo samaa maitoa...ja neuvolassa siitä sanoi et anna vaan ihan rasvatonta maitoa kunhan muistaa lisätä ruokaan hieman öljyä =)

Yhteistyössä