Hakutulokset

  1. terhi78

    Minkä kokoisia vaatteita 12-v. pojat käyttää, suunnilleen?

    Meillä 11v hoikka poika käyttää 150cm vaatteita.
  2. terhi78

    Suurperheen vanhemmat ja myös muita :)

    Täällä olisi myös 33v viiden lapsen äiti. Etelä-Pohjanmaalla asustellaan. Vanhin lapsista 15v ja nuorin 2kk... :)
  3. terhi78

    rv 30-31 lapsen kehitys

    Meillä poika syntyi elokuussa rv 31. Painoa oli syntyessä 1600g ja pituutta 41cm. Nyt 2kk neuvolassa painoa oli 3630g ja pituutta 51,5cm. Neuvolan terveydenhoitajan mukaan poika kehittyy hienosti... nostaa hienosti päätään masullaan maaten, kohdistaa katseensa, "keskustelee" jne... Meille...
  4. terhi78

    Alajärvi + lähialueet

    Täällä olisi 33v viiden lapsen äiti Kauhajärveltä. Nuorin alle 2kk ja vanhin 15v. Olen päivät kotona kahden pojan kanssa ja juttuseura kelpaisi :)
  5. terhi78

    Kevään/kesän keskosten vanhempia?

    Noopu Seinäjoella synnytin :)
  6. terhi78

    Alateitse vai sektiolla?

    Meidän poika syntyi kiireellisellä sektiolla rv 31. Vaikka raskausmyrkytyksen oireita oli jo aikaisemmin, missään vaiheessa ei neuvoteltu käynnistämisestä. Lääkärit vain sanoivat, että alle 34 viikoilla leikataan. Mulla on tehty sektio myös vuonna -96 ja silloin viilto tehtiin vaakaan ja nyt...
  7. terhi78

    Kevään/kesän keskosten vanhempia?

    Koivunkäpy itse olen ostanut muutamia keskosen vaatteita käytettynä, ja ostaisin toki enemmänkin, jos niitä vain löytyisi. Uutena ovat aika kalliita, ja ihan joka liikkeestähän niitä ei löydä. Keskolassa juuri juteltiin hoitajan kanssa vauvan vaatteista ja hoitajan mielestä meillä on vielä...
  8. terhi78

    Kevään/kesän keskosten vanhempia?

    Heippa! Täällä myös tuore keskospojan äiti :wave: Meidän pikkumies syntyi 6.8 rv 31. Painoa pojalla oli 1600g ja pituutta 41cm. Raskausmyrkytyksen vuoksi jouduttiin tekemään kiireellinen sektio. Pienihän poika on mutta terve ja virkeä. Edelleen keskolassa, mutta n. kolmen viikon kuluttua...
  9. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Heippa taas :wave: Kotona ollaan vihdoinkin... Tosin hiukan erilaisessa tilassa... Viime viikolla sairaalassa ollessani verenpaineet alkoivat nousta nopeasti, turvotusta tuli käsiin, jalkoihin ja kasvoihin, ja proteiinit hyppäsivät kolmelle plussalle, eli raskausmyrkytys iski päälle kovalla...
  10. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

    Heippa taas! Sairaalassa ollaan edelleen... Tilanne pysynyt muuten samana, mutta kahteen kertaan supistuksia jouduttu pysäyttelemään. Nyt edellisestä supistuksesta kulunut melkein kaksi viikkoa, eli hyvältä näyttää. Muutamat lääkärit lupailivat kotiutusta kun viikkoja olisi 30 ja jotkut...
  11. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

    Heippa taas :wave: Seinäjoella olen edelleen... Viikkoja olisi ultran mukaan kasassa 25+4 eli LA olisi vasta 8.10. Tilanne oli eilisessä lääkärintarkastuksessa sama kuin kaksi viikkoa sitten. Saattaapi mennä vielä useita viikkoja ennen kuin kotiutetaan. Kortisonit pistettiin heti...
  12. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

    Heippa! En ole ehtinyt pahemmin kuulumisia tänne kertoilemaan. Nyt sitten ehdin... Eli terveisiä Seinäjoen keskussairaalasta... Tulin tänne eilen puolen päivän aikaan rakenneultraan ja lääkärin kontrolliin viime raskauden myrkytyksen vuoksi. Rakenneultrassa kaikki kunnossa ja vauvan koko...
  13. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Täällähän on vilkasta keskustelua... Asumisesta: Meillä on n.170m2 omakotitalo, tosin n.100m2 on tällä hetkellä käytössä ja loppuosaa rempataan pikkuhiljaa. Eikä meidän pesueen kanssa voisi edes ajatella asuvansa kerrostalossa, kovaäänisiä lapsia ;) Niin... ensimmäinen neuvolakäynti oli...
  14. terhi78

    Miten toi koira voi paskoa noin paljon?

    Meillä on myös Jahti vahtia ja kasat ovat pienentyneet ja kummatkin paskoo kerran lenkin aikana. Markettien ruuat tulee toisella suoraan läpi ja laihtuu lähes silmissä.
  15. terhi78

    Onko nyt siis kevät? :D

    Meillä taas kaksi leikkaamatonta narttua karkasi ulos ovesta viime viikolla ja tulivat parin päivän kuluttua takaisin tyytyväisinä : /
  16. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

    Täällähän on tapahtunut paljon :O Itselläni väsymys kiusaa enemmän kuin aiemmissa raskauksissa... saattaa tietysti olla mahdollista, että tuo hiukan alle 2v poika kuluttaa energiani loppuun :) Pahoinvointia on päivittäin, mutta vain yhtenä päivänä olen oksentanut. Jännää kun noista kolmesta...
  17. terhi78

    Meneekö lapsen eskari nyt "pilalle", kun osaa tehdä ekaluokkalaisen tasoisia tehtäviä...?

    Meillä ainakin poika on saanut vaativampia tehtäviä lisätehtäviksi, aina kun on halunnut. Usein tulee myös lukuläksyjä kotiin. Opettaja itse kertoi ensin pelänneensä, että ei osaa antaa tarpeeksi haastavia tehtäviä, mutta hienosti on sujunut.
  18. terhi78

    ~ Lokakuun lapsoset tammi-helmikuussa ~

    Vieläkö porukkaan mahtuu? Tänään plussattu ja viidettä odotellaan. Ikää 32v ja laskureiden mukaan laskettu aika olisi 1.10. Sairaala olisi SeKS. Terhi 5+2
  19. terhi78

    ¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

    No niin... tänään aamulla testailin ja plussa tuli =)
  20. terhi78

    Charlie Sheen kuollut?

    Perätön shokkiväite leviää verkossa: “Charlie Sheen on kuollut” - Viihdelehti Stara

Yhteistyössä