Hakutulokset

  1. K

    Lättyjä päiväruoaks

    ihan normaalia... tosin teen usein lätyt sämpyläjauhoihin.
  2. K

    G;Paljonko raskauden aikana raapasit kiloja?

    ekasta melkein 20 kg, lähtöpaino kolmessa kuukaudessa. kakkosest aja kolmosesta n 9-11 kg, lähtöpaino noin kolmessa-neljässä kuukaudessa. bmi kylläkin 27, joten kyllähän tosta mun "normaalipainoistakin" joutaisi jokunen kilo pois
  3. K

    Pyydän neuvoja/vinkkejä imetyksen lopettamiseen!

    mä olen kaksi lasta vieroittanut noin viikossa. kumpikin olivat tottuneita pullosta juojia jo kun vieroitus alkoi. eli selkeästi päätin mitkä kerrat imetän (esim yöllä ja kaksi kertaa päivällä), muulloin annoin pulloa josta tarjosin korviketta ja/tai pumpattua maitoa. eli imetyskertojen välillä...
  4. K

    Miten saa 1-vuotiaan juomaan maitoa nokkiksesta?!

    noh, meillä on nyt kolmas pikkuinen vieroitettu rinnasta/korvikkeesta, ja sama tilanne kuin aiemmin: maito ei maistu juomana. vaan eipä huolta, sitä menee minkä menee ruuanlaitossa, jugurtttina/viilinä/rahkana, juustona, jäätelönä... mikä jää uupumaan korvataan kalkkitableteilla. Ei se maito...
  5. K

    Koti/lämmin ruoka EI maistu...

    ei haittaa, luultavasti toi ruokahaluttomuus on ihan vaan väliaikaista... Syöt justiinsa sitä mikä maistuu, ja muista myös juoda.
  6. K

    Kaksi ERI raskautta - sama sukupuoli

    no onhan meitä varmaan. mulla esim kolmessa raskaudesta neljästä ollut pahoinvointia kolmen viikon ajan 24/7, ja siis noista yks on poika ja yks tyttö ja kolmas luultavasti tyttö (la toukokuun lopussa). eli eka raskaus täysin ilman pahoinvointia -> poika. jasit semmonen, että mulla on...
  7. K

    montako senttiä kohdunsuu auki, vaikkei synnytys alkanut

    kun kolmas käynnistettiin kalvot puhkaisemalla 41+4, olin 4 cm auki ja kaula hävinnyt täysin. tuo siis ilman ainuttakaan oikeaa supistusta.
  8. K

    Oletteko huijanneet miestänne? (ruoka-asiaa)

    öööh... miks pitäis?
  9. K

    Vauva & isommat sisarukset

    no juuri näinkin! tosin ei meillä isot sisaret aina ole paikalle (koulussa ja tarhassa) joten väkisinkin joutui vauva joskus meidän vanhempienkin kanssa seukkaamaan (mä olen vissiin väärällä palstallam johan vauva on 12kk ja 1 vk =) )
  10. K

    Mikä on liikaa??

    mun mielestä viikonloppuihin mahtuu pienille yks aamupäivä- tai yks iltapäivä"ohjelma" (eli vierailu kaverilla, uimahallissa, ostoskeskusreissu). Normaalin elämisen piikkiin (eli sellaista rutiininomaisempaa) menee sitten omalla pihalla leikkiminen, mummulla käynti, omassa ruokakaupassa...
  11. K

    JÄTETTIINKÖ ENNEN HERKEMMIN LAPSIA PÄINEEN KOTIIN?

    varmasti jätettiin, mutta siihen maailman aikaan myös naapureista taisi löytyi apua...
  12. K

    G: Onko teillä kaunista?

    no ei ehkä kaunista, mutta kodikasta :flower:
  13. K

    No tästä hieno uusi koti!

    huvittavaa, ajeltiin tänän tosta ohi ja sanoin miehelle että vaikka voittaisin miljoonia niin tosta enasuntoa ostaisi...
  14. K

    HEI kaikki PAYPALin käyttäjät! Pitäs saada vaihdettua sukunimi ja luottokortinnumero..

    on siellä muokkausvaihtoehto, joku edit/delete creditcard!
  15. K

    Onko lapsi välttämättä otettava joka juhliin mukaan?

    ette tietenkää tee hassusti! me ei "raahata" lapsia mukaan kaikkialle, vaan mietitään sekä juhlan luonnetta että sitä miten lapsi nauttii juhlista (vai onko lapselle pelkkää kidutusta). välillä sitten kotona järkätään sen tyyppisiä juhlia jonne tulee lapsellisia kavereita lastensa kanssa, ja...
  16. K

    Minkälainen kevätpuku lapsellesi?

    leikki-ikäisella on sekä haalareita että 2-osainen ostettuna viime vuoden aleista. toine haalareista on se ns. parempi, eli lego, toinen haalari ja 2-osainen on motion wear. sitten on myös ticket rain set fleece-vuorella tuolle leikki-ikäiselle. pienemmälle, eli vuosikkaalle on jonathanin...
  17. K

    Mitä mieltä siitä että alakoululainen lapsi on viikon pois koulusta etelän matkan takia?

    onhan toi ihan arkipäivää. ei siis meidän perheessä, mutta noin niinkuin yleensä. vanhemmilla siinä on suuri vastuu ettei lapsi jää jälkeen, turha ruikuttaa opelta jälkeenpäin tukiopetusta tms....
  18. K

    G:uudet vaatteet!

    uudet ostan h&m tai lindex tai zara, mutta kirppareitakin kierrän. ja tuleehan sitä ebaystä ostettua sitten esim englantilaista nextiä... harvoin mitään täydellä hinnalla, ja varsinkin seuraavan kauden ulkovaatteet alesta! tilailen myös ellokselta silloin tällöin, ehkä lähinnä lasten kenkiä kun...
  19. K

    käytättekö sisarusrattaita jos isompi on vauvan syntyessä 3,5vuotta?

    pakko laittaa oma kommentti tähän ketjuun. meillä siis ikäeroa pienimmillä 2v4kk, ja nuorempi täyttää ihan kohta vuoden. melkein päivittäin meillä on sisarusrattaat käytössä, koska mä en periaatteessakaan ala raivoavaa uhmaikäistä kantelemaan tms jos kävely ei maita, tai sitten jos ollaan...
  20. K

    En voi pestä vauvan pyllyä normaalisti lavuaarin päällä..

    olen käyttänyt, jopa useasti (reissussa esim kuukautisten aikaan). oikein mukavan ja puhtaan olon saa sillä aikaseksi - paljon parempi kuin jonkun marketin käsisuihkulla leikkiä. ja juu, meillä siis pikkuisten vaippalaisten pyllyt on pesty aamulla ja illalla vedellä, muuten pyykeillä. hyvin on...

Yhteistyössä