Hakutulokset

  1. A

    sektiosta toipuminen

    Kiiresektiosta on toipunut yllättävän nopeasti, nyt 2kk myöhemmin on jo ihan normaali olo fyysisesti. Imetys käynnistyi huonosti, vauva ei sairaalassa oikein tahtonut oppia imuotetta (pullolisäruokinnan takia?). Maito nousi verrattain myöhään, neljännen päivän iltana. Kotonakin vielä monta...
  2. A

    Suunniteltu sektio

    Kiiresektion jälkeen heräämössä vauvaa käytettiin mulla näytillä&ensi-imetyksellä mutta kovin pitkään tuo hellittelyhetki ei kestänyt. Osastolla sit nähtiin.
  3. A

    Kellään kokemuksia Lansinoh-pumpusta?

    Eli käsikäyttöisestä Lansinohin pistoolimallisesta rintapumpusta olisin kiinnostunut kuulemaan kun mietin sen ja Aventin vastaavan välillä... Ainu kokeiltu ja huonoksi todettu ja joka keskustelussa Aventia ylistetty. Lansinoh kuitenkin kuvissa ainakin melko saman oloinen. Onko muuten noissa...
  4. A

    Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

    Mulle tuli painoa n. 11 kg, olin kymmenisen kiloa ylipainoinen jo ennen raskautta. Silti tyttö oli "vaan" 3360g, ei siis mikään sokerivauva vaikka olin ylipainoinen ja lihoin vielä raskauden aikana. Kolme viikkoa synnytyksestä ja olen jo laihempi kuin ennen raskautta :o
  5. A

    onko sektioon päättynyttä synnytystä oikeus surra?

    Tottakai on :hug: Itelläni kanssa "tosi sujuva kiiresektio", itkin leikkausta valmistellessa ettei tässä synnytyksessä mikään mennyt normaalisti (vedenmeno ilman suppareita, käynnistys mikä ei toiminut, kasvotarjonta), mitä olisin toivonut vaikka ei kanssa suurta vaaraa ollut kummallakaan...
  6. A

    kysymys teille joilla mennyt vesi kotona tai muualla?

    Tuli lenkin jälkeen kun sohvalla makasin. Ei tuntunut tai kuulunut mitään ennakkovaroitusta (paitsi pari kipeää supparia lenkillä, ei kuitenkaan siinä vesienmenotilanteessa). Sen erotti siitä, että sitä tuli PALJON kerralla. Se oli myös jotenkin kuumemman tuntuista kuin pissa eikä sitä voinut...
  7. A

    Tehtiinkö kiireellinen/hätäsektio riittävän nopeasti?!

    KYSillä synnytin kolme viikkoa sitten. Minut ultrattiin kun tulin vesien mentyä koska epäiltiin sisätutkimuksessa kasvotarjontaa. Eli siis ongelmatapauksessa ainakin vissiin ultrataan... Ja kasvoineenhan se siellä olikin tulossa. Kuitenkin 2,5 vuorokautta vedet menneenä mutta ilman kunnon...
  8. A

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Tosiaan aika jännä uutinen ja parasta oli kun satuin just sektion jälkeen osastolla ton lehdestä lukemaan... ei naurattanut kyllä silloin ;)
  9. A

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Ks. muokattu viestini... Ja pahoitteluni jos tämä sinusta jotenkin vääränlainen kokemus tähän pinoon. :/
  10. A

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Mulla vasta pari viikkoa kiireellisestä sektiosta eli ei vielä pitkän aikavälin tietoa. Mut leikattiin kasvotarjonnan ja spontaanin vedenmenon pitkittymisen jälkeen. Vedenmeno eikä Cytotec-käynnistyskään saanut aikaan riittävästi suppareita ja infektioriski jo kasvoi kun vesistä oli kulunut 2,5...
  11. A

    VIIMEHETKEN ODOTTAJAT/TUSKAILIJAT

    Taidetaan kaikki enemmän ja vähemmän olla nyt kiireisiä... B) Minäkin vihdoin ja viimein: Perjantaina 26.6. eli l.a. iltana meni vedet ja menin synnärille ilman supistuksia. Mut otettiin synnyttämättömien osastolle odottelemaan yöksi. Aamuun mennessä olikin jo hyvät käyrät 5 min. välein...
  12. A

    Auttakees nyt kun ei Oma polla leikkaa!!

    Sarika? (tosin onko tuokaan nyt oikea...)
  13. A

    Millaisia noi Dermosilin tuotteet on?

    On aikaa kun kokeilin, silloin 10 vuotta sitten tuoksut oli vähän vanhanaikaisia (voi tietty olla muuttunut) mutta tulos oikein hyvä. (kasvopesu ja kasvovesi kyseessä)
  14. A

    Leivonta-apuja

    Voi, jos et toivo semmoisia kuohkeita croissantteja vaan tiiviimmätkin patukat käy. 100 g voita/margariinia on n. 3/4 dl öljyä.
  15. A

    G: Milloin perätila vauva kääntynyt oikein päin?

    Mulla oli perätilassa varmasti vielä viikolla 33+0 ja vahva epäily vielä viikolla 36+1. 36+3 oli kääntöyritysaika varattu mutta oli huomaamattani siinä 33-36 välillä jossain kääntynyt itse ja pysynyt. Siskolla kääntyi viikoilla 37+, äidilläni kanssa tossa n. 35+.
  16. A

    Milläs kuulla teillä ei ole enää mahtuneet omat normaalit vaatteet päälle?

    Paidat menee edelleen (la tällä viikolla), varsinkin jos ei oo erityisen lyhyt helmasta ja ne lyhyetkin menee semmosen H&M:n "irtopaidanhelman" kanssa hyvin. Mammafarkkuihin piti vaihtaa joskus 4.-5. kuulla muistaakseni mutta nekään ei menny kun 8. kuulle asti... :whistle:
  17. A

    G: Tingitkö? Missä ja miten? Tai miksi et?

    Osto- ja myyntiliikkeissä sekä ostaessani jotain isompaa (huonekalua, kodinkonetta jne. mutta ei vaatteita) käteisellä. Ihan kyllä ketjumyymälöissäkin kannattaa tinkiä, tosin osamaksutilanteessa en ilkiäis edes yrittää. Aika monesti tingitään myös (tuttujen) yksityisyrittäjien kaupoilla...
  18. A

    G: Montako kertaa sinut on puhallutettu?

    0, tosin korttikin ollut vaan nelisen vuotta. Mutta eipä ole mennyt valtion hylsyjä ja poliisiaikaa hukkaan kun eivät ois mua mistään kiinni saaneetkaan :D
  19. A

    VIIMEHETKEN ODOTTAJAT/TUSKAILIJAT

    Aaaapuva! Johannalla on ollu menoa sitten näemmä B) Tsempitykset täältä, vaikka kyllä nyt taitaa jo olla nyytti sylissä ;) Mä puolestani olin vaan nettipimennossa. Ylläri ettei edistystä... Enkä uskaltanu uida mökillä, kun järvessä lillui jotain keltasta siitepölyä niin ei kiitos sitä tuonne...

Yhteistyössä