Hakutulokset

  1. L

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tuupe toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille palstalaisille ja lämpimät onnittelut Vekaran peikkotytölle ja koko perheelle. Taustalla olemme seuranneet ja jännittäneet mukana Vekaran tarinaa. Onnea myös Watrossille, olitte molemmat ensimmäiset nettituttavani palstalla...
  2. L

    Syksyn 2007 lapsettomuushoidoista syntyneet kullanmurut

    Viikon kuluttua 1-vuotispäivä. Tuupe kävelee jo ilman tukea 5-6 askelta. Kolmas hammas puskee ikenen läpi. 10-kk-neuvolassa painoi jo 10,8 ja pituutta oli 77 cm, pää 49. Ensi viikolla uudet mitat. Ihanaa kun on jo kesä. Kohta haemme pihalle hiekkaa laatikollisen ja istahdamme siihen leikkimään...
  3. L

    Syksyn 2007 lapsettomuushoidoista syntyneet kullanmurut

    Tuupe toivottaa hyvää alkanutta vuotta. Eilen alkoi sanailemaan väyväyväyvä ja huojuu konttausasennossa. Odotan sitä oivalluksen hetkeä ja herran ilmettä kun tajuaa pääsevänsä eteenpäin. Unet muuttuneet levottomammiksi, pyörii ja heräilee. Yömaidon vaihdoimme veteen, jotta yöruokailu vähenisi...
  4. L

    Syksyn 2007 lapsettomuushoidoista syntyneet kullanmurut

    Tuupen terveiset tietokoneen ääreltä isänpäivän aamuna (koittaa tunkea sormiansa näppäimille). Herätään viideltä joka aamu. Onneksi minä olen aamuyövirkku. Siirryimme yläkertaan "toimistohommiin", että iskä saa rauhaisat aamu-unet. Tuupe piirteli jo onniteluKO-rtit o-ou siiis koz< kortin...
  5. L

    Influessarokotus raskausaikana, otatko vai et?

    Viime syksynä otin influenssarokotuksen raskauden toisella kolmanneksella. Keväällä minä sairastuin rokotuksesta huolimatta ja influessa oli todella kamala, kesti pari kuukautta ja jouduin keuhkokuumeessa sairaalahoitoonkin. Mieheni otti rokotuksen myös ja säästyi influenssalta. Johtopäätös oli...
  6. L

    Syksyn 2007 lapsettomuushoidoista syntyneet kullanmurut

    Tuupe (kohta 3 kk) syö 3-4 tunnin välein. Imetyksen lopetan, koska poika turhautuu vähäiseen maitomäärään ja nukkuu sitten vain pätkiä ja on kiukkuinen illalla. Pullosta saa kunnon tujauksen kerralla ja nukkuu sen päälle hyvin. Yöllä syö kymmeneltä, kahdelta ja viideltä. Massuvaivoihin...
  7. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Olen sanaton kun tuntuu niin hyvältä puolestanne. :heart: Sanovat, että lapsen hymy aktivoi äidin aivoissa samoja alueita kuin huumeet. Kestoväsymys taas vastaa humalatilaa. Taidan siis olla pikku pilvessä koko ajan. :p Unohdan asioita, hukkaan sanoja, omituisia juttuja tapahtuu...
  8. L

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Pitkästä aikaa kurkkasin sivuja ja tällainen mahtava uutinen Sinulla. Ihan menee kylmät väreet selässä. Tuntuu siltä, että tämä raskaus teillä menee hyvin. Kiitokset kuvanlaitto-ohjeista.
  9. L

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Onnistuinkohan? Tuupe nyt 2 kk, pulska ja rauhallinen poika.
  10. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Ilman muuta kerroin joka paikassa luovutusmunasolusta. Olisihan ikänikin (49) jo herättänyt kysymyksiä. Hyvä että joka paperissa on oikeat tiedot. Mullakin oli kysta munasarjassa ennen hoidon aloittamista. Kotimaan lääkäri ultrasi, ettei siitä ole haittaa hoidoille, hävinnee itsestään. Sen...
  11. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Päivät hujahtavat vauhdilla tuttien, pullojen, vaippojen sekamelskassa. Mahdollisimman paljon yritän seurustella Tuupen kanssa, hän katsoo jo tarkasti ja tutkii uutta kotiaan. Isän käsivarsille rauhoittuu heti, kai siinä on turvallisempi olla kuin minun hennossa otteessani. Päiväunia on pakko...
  12. L

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Tässä on ollut niin kiirettä pullojen, tuttien, vaippojen ja muun kanssa, etten ole ehtinyt selvitellä kuvan laittoa profiiliin. Ei heti onnistunut, joten luovutin. Meillä syödään vielä pari kertaa yössä ja mun on pakko ottaa paritkin päiväunet, jotta selviän täysjärkisenä tästä pyörityksestä...
  13. L

    ***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

    Heippa kaikille! Olen kirjoitellut enemmän syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet, äidit 40 + ja luovutettu munasoluhoito -pinoissa, mutta tätäkin pinoa lukenut aktiivisesti. Tuupe ponnisti maailmaan raskausmyrkytyksen saattelemana ja vietti muutaman päivän lastenosastolla...
  14. L

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Tuupe tuhisee nyt sängyssään onnellisena ja sitä olemme koko perhe. Menin äitipolille 28.5. ja sitä tietä jäin sairaalaan toksemiaoireiden takia seurantaan. Paineet nousivat, päätä särki ja turvotus lisääntyi, joten leikkauspöytä odotti ja nopean operaation jälkeen Tuupe oli maailmassa...
  15. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Menin äitipolille 28.5. ja sitä tietä jäin sairaalaan toksemiaseurantaan. Olotila paheni sunnuntaina, jolloin saliin ja Tuupe syntyi. 3375 g, 50 cm, pisteet 6 ja 7. Tuupe meni lastenosastolle sokeriseurantaan ja sain hänet viereeni pari päivää myöhemmin. Nyt parantelen leikkaushaavaa kotona ja...
  16. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Aloitin estrogeenin yöhikoiluun ja mielialan laskuun 46-vuotiaana. Vuoto oli jo niukentunut ja harventunut. 47-vuotiaana gyne ultrasi munasarjat ja totesi työnsä lopettaneiksi. Jatkoin korvaushoitoa, vuodot edelleen niukat ja harvat. Vauva-ajatus iski iässä 48. Alkio kiinnittyi ja nyt on enää...
  17. L

    *TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ KELIAKIASTA*

    Vastaan nyt vain omasta puolestani. Jokainen keliaakikko on oma tapauksensa ja ruokavalinnat eroavat. En uskaltaisi kuitenkaan syödä tekemääsi kakkua (tai jos söisin, haluaisin olla mukana katsomassa kaikki työvaiheet ja ainekset). Esim. jos samana päivänä on paistettu tavallista ja...
  18. L

    Kamala väsymys

    Mulla loppui pahoinvointi viikolla 18 ja luulin sen jälkeen elämän hymyilevän, mutta tulikin vain itkettyä päivästä toiseen. Neuvolasta opastivat mielenterveystoimistoon, mistä sain luvan jatkaa jo aiemmin hyväksi kokemaani mielialalääkettä. Olo muuttui muutamassa päivässä niin, että perhekin...
  19. L

    G: vauvan painoarvio ja rv:t

    20+2 390 28+3 1300
  20. L

    Luovutettu munasoluhoito

    Täällä odotellaan vielä viitisen viikkoa kunnes Tuupe on sylissämme. Vuosi sitten en tätä todeksi uskaltanut toivoa ja vieläkin ihmettelen, miten asiat ovat edenneet vaivattomasti. Missään vaiheessa Treen AVAssa tai Riikassa en kokenut iästäni mitään ongelmaa. Olen nyt 49 v. lutuliini ja...

Yhteistyössä