Hakutulokset

  1. K

    päiväunihelvetti

    Meillä jätettiin unitutti pois 2 viikkoa sitten. Samalla alkoi ihan kamala uhma ja päiväunet jäivät pois. Tai ainakin taistelu niistä alkoi. Vielä 2 viikkoa sitten lapsemme oli kuin enkeli. Itki vain jos muksautti itsensä tms.. Nyt hän saa ihan suunnattomia raivareita. Huutaa kurkku suorana...
  2. K

    Arvokeskustelua ja vanhemmuuden pohtimista?

    Onko tällaisia foorumeita missään? Olis ihan hyvä idea tänä päivänä?
  3. K

    päivähoitoon

    1v 9kk poikamme on aloittamassa päivähoitoa syyskuussa pääkaupunkiseudulla. Olemme varanneet aloitusta varten n 2 viikkoa pehmeään laskuun josta ainakin viikon vanhemmat ovat mukana hoidossa tutustumassa. Ihan käytännön vinkkejä kyselen täällä että mitä kannattaa ottaa huomioon. Lapsi osaa...
  4. K

    tanskassa pienten lasten kanssa

    Etukäteen hieman kyselisin Tanskasta vinkkejä (varsinkin Jyllannista). Ollaan vuokrattu mökki heinä-elokuussa Pohjois-Jyllannista. Laivalla ensin Ruotsin yli (omalla autolla likenteessä) ja siitä Göteborgiin ja lautalla Tanskaan. Ajomatkat on pitkiä paikoittain ja mietinkin sopivaa...
  5. K

    antiikkinen/ vanha (jatkettava) lastensänky

    tietäskö kukaan mistä saisin sellaisen
  6. K

    kuinka usein lapsi hoidossa

    Täällä kun lueskelee niin miltei kaikilla tuntuu olevan lapset viikonloppuhoidossa tai ylipäänsä hoidossa silloin tällöin. Mistä te saatte hoitajan. Mulla on kauhean korkea kynnys siinä millainen hoitaja lapselle... haluan sen olevan lapselle läheinen (esim kummi mummi, ystävä). Mä en vain...
  7. K

    mistä antiikkinen sänky lapselle

    tarvitsen ns jatkettavan tai isojen poikien sängyn pojalleni.. muu sisustus on ns. talonpoikais/ kustavilaistyylistä ni olis kiva jos sänkykin olis :) mistäs hesassa kannattaa metsästää
  8. K

    sänkyongelmaa; vinkit vaarin

    Mitenkäs teillä taaperoiden äideillä on lasten kiipeilyn laita.. meillä se on kamala "ongelma" pelkään koko ajan et jotain tapahtuu... peppu edellä tullaan alas sängyltä ja sohvalta hienosti mut nyt kiipee pöydille ja lavuaariin pöntön kautta ja tänään osas jo tulla pinniksestä pois (olis tosin...
  9. K

    Puheen kehityksestä

    Miten teidän 1 v ja risat puhe on kehittynyt. Meillä poika ymmärtää tosi hyvin puhetta ja kehotuksia esim hae kirjasta aurinko, laita auto laatikkoon, anna äidille pusu, mene vessaan ja hae vaippa, heitä pallo yms yms. yrittää laulaa ns hyräillä lauluja ja osoittaa aina mitä haluaa ja muutenkin...
  10. K

    yksinäisyys

    ...
  11. K

    Mitä laitatte ruoaksi taaperoillenne?

    Millaisia aterioita teillä päivän mittaan syödään (jos samaa kun vanhemmat). Alkaa mielikuvitus loppua...
  12. K

    Miten sujunut päivähoidon aloitus 2 vuotiailla?

    Meidän poika on menossa 2-vuotissynttäreiden nurkilla päiväkotiin ensi syksynä. Minua ahdistaa jo nyt ajatus siitä koska olen kuitenkin ollut intensiivisesti läsnä lapselleni silloin jo 2 vuotta. Mulla on tosi kiltti ja kehittynyt poika ja on kaikkien silmäterä nauravainen ja aktiivinen...
  13. K

    pirkan sweet tonnikala pisteet??

    sattuisko kukaan tietämään?
  14. K

    1-veen kova ruokahalu

    Kuullostaa taas sarjassamme tyhmältä kysymykseltä mutta mistä voisi johtua pojan kasvamaan päin oleva yhtäkkinen kova ruokahalu? Meillä on miltei aina syöty 12kk purkkiruoka pohjia myöden loppuun, ja nyt yli 1 vee syödään kotiruokaa pelkästään (kyläillessä hipp sosetta 12kk), mutta pojalla...
  15. K

    Yksityinen hoitaja kotiin Pääkaupunkiseudulla?

    Oletustilanteessa lapsi on alle 3-vuotias... Paljon saa tukea jos on maksimitulot? Saako mitään lisiä? Onko totta että esimerkiksi jos sukulainen tulee hoitamaan lasta en saa mitään tukia? Mitä ihmettä teen.. mulla olis mielellään yks sukulainen (kummi) tulossa lasta hoitamaan vuodeksi kun...
  16. K

    Anoppi ei osaa ajatella asioita lapsen kannalta

    Meillä ei ole kamalan lämpimät välit anoppilaan, tosi kyllä ihan muodolliset ja kohteliaat. Osittain johtuu siitä koska anoppilassa ei selvästikään hyväksytä minua mieheni puolisoksi.. ja siitä että minulla on omia mielipiteitä enkä ole ns. mielistelijä, jota näköjään pitäisi olla sekä samaa...
  17. K

    jes nyt voi siirtyä tälle puolelle :)

    kun siis täytettiin 1-vuotta viime viikolla... :heart:
  18. K

    Mikä kiva1-vee lahja pojalle?

    Moikka! Meidän taaperon, joka hurahtaen kasvoi 1-vuotiaaksiviettää pian synttäreitään. Haluaisimme ostaa kivan lahjan... mutta ideoita on liikaa. Olisi kiva keksiä joku hyvä lahja eikä sellaista joka heti unohtuu nurkkaan. Legoja olen ajatellut (siis dubloja) samoin sellaista autoparkkia...
  19. K

    Joulut lapsiperheessä?

    Miten teillä vietetään joulua? Ollaanko perheen kesken, kutsutaanko vieraita (mm.isovanhemmat tai tädit ja sedät ym) Vai lähdetäänkö joulua viettämään muualle? Miten muut pyhäpäivät? Meille tämä on ensimmäinen joulu ja haluaisimme viettää sen käytännön syistä kotona. Ei mm. tarvitse pakata...
  20. K

    uupumus

    ...

Yhteistyössä