Hakutulokset

  1. R

    Ottakaa ihmiset lapsivakuutukset lapsillenne!

    Ideaalitilanne olisi tietysti se, että mitään sairautta ei tulisi, mutta varautukaa! Yksi tuttavani perustelee vakuutuksen ottamattomuutta sillä että lapsi ei vuoden ikäisenä ole ollut kertaakaan sairaana. Mutta kun niitä sairauksia voi tulla myöhemminkin! Itsellämme koko perhe vakuutettu ja...
  2. R

    Missä menee fyysisen väkivallan raja?

    Luin eilen aivan järkyttyneenä Meidän Perhe-lehden sivulla 58 alkavaa juttua "Sirpaleista tuli arkea". Juttu käsittelee erittäin riitaisaa parisuhdetta. Jutussa sanotaan ettei kumpikaan osapuoli ko.suhteessa käytä fyysistä väkivaltaa. Kuitenkin artikkeli alkaa kertomuksella siitä, kuinka perheen...
  3. R

    Millaisia haaveita teillä?

    Vielä utelen että millaisista asioista te haaveilette siitä ajasta kun omat lapsenne ovat jo omillaan? Me aina joskus miehen kanssa haaveillaan siitä ajasta ja toiveissa olisi saada olla mahdollisimman paljon prätkän selässä ja Lapissa. Ehkä ostetaan sieltä oma mökki tms. Ollaan myös...
  4. R

    Kumpaa kannatat, lapset nuorena vai "vanhana"?

    Kumpaa tapaa suosit itse? Haluatko/halusitko ennen lasten syntymää viettää nuoruutta/matkustella/toteuttaa itseäsi/luoda uraa tms? Vai haluatko/halusitko lapset nuorena ajatellen sitä että olet "nuori" vielä silloinkin kun lapset lentää pesästä/ehtii töihin myöhemminkin tms.? Meillä on...
  5. R

    Ihmisen kasvu

    Pakko oli kirjoittaa, en ole paljoa palstaillut viimeisen vuoden aikana ja nyt sitten lueskelin aikani kuluksi vanhoja kirjoituksiani, tuolta neljänkin vuoden takaa. Monista asioista olen vanhan minäni kanssa edelleen samoilla linjoilla, mutta olen kyllä tälle päivää hymähdellyt, puistellut...
  6. R

    VHH-ruokavalio ja hernekeitto?

    Hitsin pimpulat kun menin äidin tekemään hernaria syömään lautasellisen kun ajattelin ettei siinä paljoa ole hiilareita, mut rupesin miettimään et paljonkohan herneet sisältää niitä? Muuta hiilaripitoista ei keitossa kyllä ollut.... Ja meinasin tuossa muksujen kanssa laskiaispullat vääntää ja...
  7. R

    Oon ihan avuton kun en tajua, mut jos joku neuvos...

    Miten täällä uudella palstalla saa omasta profiilista etsittyä viimeisimmät kirjoitetut viestinsä? Ennen oli sitä kautta helppo palata niihin ketjuihin joissa oli kirjoittanut... Onnistuuko nykyäänkin?
  8. R

    Kuka keksisi toimivan avun? Mulla loppuu voimat.

    Eli meillä on vajaan 6vk ikäinen tyttövauva, joka jo viikon iässä aloitti ns.koliikki-itkut. Pahimmat itkut ajoittuvat aamupäivään ja iltaan. Voisi sanoa että kaikin puolin tyytymätön vauva, vain syli kelpaa ja siinäkin vain tietyt asennot. Ollaan kokeiltu kantoliinat, moottorilla toimivat...
  9. R

    Kuinka kauan Norovirus jaksanut piinata teidän lapsia?

    Tytöllä (1v9kk) norovirus, alkoi oksentamisella sunnuntai-aamuna, oksentaminen onneksi jo jäänyt pois mutta lähes kaikki mitä suusta alas saadaan tulee ripulina saman tien pois. Kuinka kauan teillä kestänyt? Kaverin muksulla oli kestänyt 2 viikkoa ripulointi! Onko tarttumisvaarakin sen koko ajan...
  10. R

    Kyllä menee jännäksi....

    Meillä LA 1.huhtikuuta, ja kahden viikon päästä torstaina pääsemme muuttamaan uuteen kotiimme.... Mulla on ollut nyt pari viikkoa kipeitä supistuksia ja tuntuu kuin naskalilla tökkisi alapäähän, maha on yhtenään ihan kovana myös kivuttomista supistuksista. Kumpikohan ehtii ensin valmiiksi...
  11. R

    Mistä Chevy Vaniin sopiva tuvakaukalo?

    Meillä on Chevy Van-auto ja siinä tietysti takapenkillä 2-pisteturvavyöt. Nyt olen koettanut etsiä netistä sellaisiin sopivaa vauvan turvakaukaloa, mutta ei tunnu löytyvän tai sitten en osaa etsiä. Myös paikallisten liikkeiden valikoima on niin suppea ettei löydy suoraan ostettavanakaan...
  12. R

    On kyllä huono-äiti olo taas.

    Meidän uhmaikäinen kun on tehnyt nyt noista päiväunille rupeamisesta sellaisen souvin että huhhuh. Kaikkeni nätisti yritin ja hellästi koettelin laittaa unten maille, mut sit yli tunnin yrittämisen jälkeen paloi hihat ja karjaisin että "Nyt loppu vinkuminen ja pää tyynyyn", niin totteli ja...
  13. R

    Varoituksen sana!

    Nyt varoituksen sana! Itselläni tässä raskaudessa puhkesi raskausajan migreeni, joka alkoi syyskuussa ja loppui joululle, saikulle jäin lokakuun loppupuolella, eli melkein pari kuukautta olin töissä jumalattomien kipujen kanssa. Mulle kirjoitti loka-joulukuun aikana kolme eri lääkäriä saikkua...
  14. R

    Makeutusaineen käyttö raskausdiabeteksen aikana?

    Saako raskausdiabeteksen aikana käyttää esim. marjasmoothiessa Canderel-makeutusainetta?
  15. R

    Vakava ylipaino ja raskaus

    Hei! Olen 180cm pitkä ja painan 142kg. Tiedän, olen suuri. Mutta kuitenkin ehkäisystä huolimatta olen nyt raskaana. Voiko tämä onnistua? Onko muita? Haluamme mieheni kanssa tämän lapsen ja kunto/terbeyskuuri on jo alkanut, mutta kuinka mahtaa käydä? Elän pelossa.
  16. R

    Raskausajan diabeteksesta kysymyksiä

    Tänään saatiin kuulla että mulla on todettu raskausajan diabetes. :/ Itseäänhän tässä syyttää vaikka tiedän ettei ylipainoa ollut ennen raskautta ja ruokavaliomme on terveellinen. RV 25 tehdyssä rasituskokeessa arvot olivat vielä erinomaiset, mutta nyt sitten viime viikolla pissa oli yhden...
  17. R

    Detox luumu-kehonpuhdistuskuuri

    Onko kellään tietoa että saako sitä Detox-luumu kehonpuhdistuskuuria vetää imetysaikana? Järjellä ajateltuna ei kai siitä haittaa pitäisi olla, mutta onko kellään fakta-tietoa? Itse vannon tuon luontaistuotteen nimeen ja eilen tilasin sen että aloitan heti synnytyksen jälkeen, mutta nyt sitten...
  18. R

    Mitä teen väärin?

    Tein eilen taas pitkästä aikaa pullaa, siis vuosiin en oo sitä tehny kun en oikeastaan kertaakaan vielä siinä hommassa ole onnistunut. Mutta siis; miten pullasta tulee pehmeä ja kuohkea? Meidän eiliset pullat ovat jo nyt sellaisia vittumaisen kiinteitä ja kovahkoja. Laitoin taikinaan yhden...
  19. R

    Voiko olla yöllinen kauhukohtaus puolitoista vuotiaalla?!

    Tyttö "heräsi" viime yönä huutamaan. Otin syliin ja heijasin ja silloin alkoi ihan suunnaton, korvia vihlova rääkyminen, ihan kuin olisi henkensä hädässä huutanut. Vaikutti vahvasti siltä ettei ollut hereillä eikä oikein herännytkään vaikka koetettiin herättää ja kyllä hänellä silmät olivat...
  20. R

    Osaisko joku auttaa?

    Miehen kanssa koetettiin netistä etsiä eilen, mutta ei mistään löydetty; pitäis löytää appiukolle joululahjaksi ensi vuoden kalenteri, jossa olis aiheena "isot tytöt"... You know :D Tai siis mies antas sen joululahjan isälleen. En tarkoita nyt mitään 300kg naisia vaan sellaisia tuhteja...

Yhteistyössä