Hakutulokset

  1. Aukku

    Jatkuva rohina

    Tarkkaile lasta sen nukkuessa, hengittääkö suun kautta ja kuorsaako. Jos kuorsaa tai hengittää jatkuvasti suun kautta kitarisa voi olla tosiaan suurentunut. Kannattaa pyytää lähete korva- ja kurkkupolille.
  2. Aukku

    Nuvaringia käyttäneet ja käyttävät!

    Kysyin tuosta renkaasta ehkäisyneuvolasta tarkemmin ja sanoi, et kaikkein vähimmmästä päästä hormonaalisista muodoista aiheuttaa oireita. Toisaalta ihan loogista, kun se ei mee koko kropan läpi, vaan enemmän vaikuttaa paikallisesti. Ehkä en uskalla kokeilla pillereitä ainakaan. Ja toki, jos syy...
  3. Aukku

    Kuinka usein vaihdatte lastenne vaatteet ja lapsi käy pesulla?

    Meil neljä lasta, suihku 2krt vk, kesällä joka päivä. Talvella osalla lapsista paha atoopinen ihottuma, liikaa ei sais pestä. Joka päivä pyllyt ja kasvot pestään, hampaat 2krt/ pv. Alusvaatteet vaihdetaan päivittäin. Yleensä on ongelmana, et lapset itse vaihtaa vaatteitaan liikaa, jopa useita...
  4. Aukku

    Nuvaringia käyttäneet ja käyttävät!

    Kokemuksia? Onko teil alkanut vuoto aina taukoviikolla? Mulla alkoi kunnon menkat joskus toisella viikolla, rengasta poistamatta, olen käyttänyt noin kolmisen kuukautta. Onko kellään käynyt niin? En tarkoita siis vain tiputtelua. Entäpä tuo haluttomuus, onko muilla? Alkaa kyllä masentaa, vaik...
  5. Aukku

    Saavatko lestat käyttää lapsettomuushoitoja?

    Ei sellasta voi mitenkään hyväksyä, silloin on jo uskon perusteissa paha häikkä, jos se tuohon pisteeseen mennyt. En ymmärrä enkä hyväksy heidän oppiaan, kun on epäraamatullista. Raamattu ei hyväksikäyttöä hyväksy. Ja on hyvä muistaa, et eletään UT:n aikaa.
  6. Aukku

    Pidättekö ihmistä huonona jos eroaa jo kolmannesta avioliitosta?

    Monet elää yhdessä vuosia, sitten naimisiin ja sitten ero. Jotkut ei elä ennen yhdessä, menevät naimisiin ja elävät vuosikymmenet yhdessä. Eli se siitä avoliitosta.
  7. Aukku

    Pidättekö ihmistä huonona jos eroaa jo kolmannesta avioliitosta?

    Itse en noin huonojen kokemusten jälkeen enää kyl aloittais uutta suhdetta. Voi olla sallimusta tai sattumaakin, mutta kyllä yleensä alunalkaen on saattanut mennä joku pieleen, jos aina sama. Tai oiko noihin ollut mitään muita ratkaisuja kuin ero? Ja esim. juomisen taustalla voi olla jotain...
  8. Aukku

    On täällä kummia äitejä kun vaikka olisi kuinka pienet tulot niin abortti teilataan?

    Rahastako se elämä on kiinni? Mä olen kiitollinen, etten ole mistään erityisen rikkaasta perheestä, oppii olemaan vähän tyytyväinen, säästeliäksi ja arvostamaan vähäosaisiakin. Sitäpaitsi jos ois rahaa vaik millä lailla ja sit hankkis siihen lapsen, kuka voi olla varma, että on asiat muutaman...
  9. Aukku

    Ero tulossa, vauva 3kk ja raskaana rv11...

    Osaatte kyllä olla ilkeitä! Pitäis antaa mahdollinen tuki, ei se syyttämisestä parane. Toivottavasti saatte suhteen kuntoon, yrittäkää vaik käydä jossain terapiassa. Lasten ja teidän etu...
  10. Aukku

    Saavatko lestat käyttää lapsettomuushoitoja?

    Juuri näin!
  11. Aukku

    Saavatko lestat käyttää lapsettomuushoitoja?

    Olen monen Raamattua pitäytyvän papin tästä kuullut puhuvan, ettei löydä yhtään kohtaa Raamatussa, jossa se olisi kielletty. Tuon Vt:n kohdan selittää joku tapaus, joka ei halunnut jatkaa sukua tms. kun oli Mooseksen laissa määrätty. En silti kiellä, että ollaan aroilla alueilla. Toisaalta, jos...
  12. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Onnea marjutti ja miikkulainen! Meil neljä lasta saatu putkeen ja nyt sitten taukoa, ehkä vielä tulevaisuudessa vielä tulee jos saadaan, aika näyttää milloin ja montako:). Zizilisko: sulle ei käynyt nuo minipillerit, mulle ei kans, mut ei masennusta sinänsä tehnyt, mut seksuaalista...
  13. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Moniko imettää?. Mä olen vähän sekaisin, kun yleensä olen vuoden ikään toisia imettänyt, mutta nyt katkesi tämän tytön kohdalla kahdestakin syystä. Mies jäi talveksi koti- isäksi ja mä olen nyt töissä. Olen viisi vuotta ollut kotona. Tyttöä ei muutenkaan syöminen tissistä kiinnostanut päivisin...
  14. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Täällä joskus neiti nukkuu niitä kolmen neljän tunnin päikkäreitä, mutta sitä herätään sitten kuudelta aamulla ja ehkä yölläkin usean kerran...Must nämä on aina vaiheesta vaiheeseen menoa, välillä nukutaan enemmän päivällä, välillä taas paremmin yöllä ja päinvastoin. Mä olen pukennut jo...
  15. Aukku

    Mikä minua vaivaa? Olen kamala ihminen :( mutta tuntuu, etten voi muuttaa itseäni!!!

    Oletko uupunut? Entä ovatko lapset niin paljon ympärillä päivisin, että haluat "rauhaa"? Itse olen ainakin huomannut, että nuo ajoittain saattaa tehdä tuollaista. Toisaalta voi tottua tilaanteeseen, mut kun alkaa taas antautua kosketukselle, jääkin siihen "kiinni" ja se lisää läheisyyttä.
  16. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

    Kyyneltenhymy: oletko syöttänyt luumua? Meil ainakin tulee luumusta sellasin mustia rihmoja..:O
  17. Aukku

    Neuvoa kakkaamis ongelmaan!!!!!

    Meillä kaikilla lapsilla llut sama ongelma, se ettei halua kakata pottaan tai pönttöön, vaik pissat tuiskin kaikki pottaan. Nyt kolmas pottaharjoittelija kaks vee tyttö täs vaiheessa. Kaks edellistä meni niin, että kerran he innostuivat itse viimeinkin tekemään sen kakan pottaan ja sit siitä...
  18. Aukku

    tämä yksinäisyys tekee hulluksi.....

    Tottakai tuollainen onkin rankkaa! oletko käynyt missään porukoissa, mis tavata muita äitejä? Oisko jotain harrastuksia ym? Rohkeasti tutustumaan, ehkä se omakin ystäväkin löytyy.
  19. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

    Kyyneltenhymy: Mun ja miehen suhde kaikinpuolin hyvin läheinen ja must on ihanaa, jos hän haluaa mua. Hän ei pakota mitenkään, mut jos huomaan, et hän haluu, menen mukaan ja sit huomaan, et se olikin ihan kivaa! Toki jos oon ihan uuvuksissa tai ei huvita mitenkään, sit kiltäydyn. Toisaalt miehen...
  20. Aukku

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

    Olen ollut innossani, kun nyt tyttö on nukkunut kahdet pitkät päikkärit kahtena päivänä, ois niin hieno, jos tulis jo tämä rytmi! Olin vähän kyllästynyt tuohon rytmittömyyteen, kun ei koskaan tiiä, miten hän nukkuu. Ja toiseks hienoa, kun hänelle menee nyt kuukauden opettelun jälkeen n. puolet...

Yhteistyössä