Hakutulokset

  1. J

    Kelan äitiys-ja vanhempainrahahakemus täyttöapuja

    Laitoin tämän viestin jo tuonne monikkopuolelle, mutta kysynpä täälläkin. Oon aivan onneton näiden Kelan lippujen ja lappujen kanssa =( Että jos joku osaa auttaa niin olisin erittäin kiitollinen. Eli: Miten tuo monikkoperheille tarkoitettu +60päivää (kaksoset siis tulossa) merkitään ja...
  2. J

    Kelan äitiys-ja vanhempainrahahakemus täyttöapuja

    Oon aivan onneton näiden Kelan lippujen ja lappujen kanssa =( Että jos joku osaa auttaa niin olisin erittäin kiitollinen. Eli: Miten tuo monikkoperheille tarkoitettu +60päivää (kaksoset siis tulossa) merkitään ja saako sen pitää kumpi vaan? Tuossa on vaihtoehtoina laittaa rasti joko...
  3. J

    Mitä keltarauhashormoni valmistetta teillä on käytössä?

    Meille siis tehtiin neljäs inseminaatio tänään. Tokasta inssistä tuloksena alkuraskauden keskeytynyt keskenmeno (ei täyttä varmuutta oliko tuulimuna) ja kolmannesta kemiallinen raskaus. Lääkkeinä ollut Menopur + Pregnyl. Tällä kertaa tukihoidoksi lääkäri kirjoitti Terolut 20mg x1 10vrk:n ajan...
  4. J

    Vuotoa plussasta huolimatta -> kohdunulkoinen/rypäleraskaus?

    Kysynpä asiasta tälläkin foorumilla. Eli siis lapsettomuushoidoissa ollaan. Viime marraskuussa inseminaatiosta plussasin ja joulukuussa varhaisultrassa todettiin raskauden keskeytyneen ja kaavintaan meni. Tammikuussa kontrollit ja hcg (verestä) ei ollut enää mitattavissa. Uuteen inssiin...
  5. J

    varataanko raskaudenkeskeytykseen itse aika vai miten homma menee?

    Tuolla lapsettomuuspuolella olen jonkun verran kirjoitellut, koska lapsettomuushoidoissa ollaan. Marraskuussa tehtiin toinen inseminaatio ja tein positiivisen raskaustestin. Eilen kävin alkuraskauden ultraäänessä rv7+3 -> tuulimuna. Yksityisellä klinikalla olemme hoidoissa ja lääkäri teki...
  6. J

    Monenlaisia kysymyksiä lapsettomuushoidoista

    Taas kyselen... en oikein osaa nyt päättää mitä tekisimme. Eli siis aluksi oli käytössä clomit neljä kiertoa, joilla kolmessa kierrossa ovulaatio, neljännessä ei. Nyt kaksi inssiä tehty. Toisen tulos selvinnee reilun vkon kuluttua. Seuraavaksi kai sitten ICSI. Yksityisellä ollaan ja pohdin...
  7. J

    Paljonko maksaa ivf/icsi julkisella puolella?

    Olen käsittänyt että on halvempaa kuin yksityisellä puolella. Me ollaan yksityisellä hoidossa ja todellakin maksaa maltaita icsi+siihen vielä lääkkeet päälle, kun lääkekatto ei ole vielä täysi.
  8. J

    Ketään ketä pelottaa siirtyä hoidoissa eteenpäin?

    Ihan vain sen takia, että pelkää ettei sekään onnistu? Meillä alkais olla jo ajankohtaista siirtyä ICSI:hin, mutta pelkään ettei tulosta kolmella yrittämällä saada aikaan.:(
  9. J

    Menopur ja tuhruttelu

    Tuolla yhdessä valmiissa ketjussa jo asiasta kyselin, muttei varmaan kukaan huomannut. Eli siis onko kellään Menopurin pistämisen aikana ollut tuhruvuotoa? Ja missä vaiheessa teillä on alkanut sitä limaa erittyä normaalia enemmän? Viime kierto oli ensimmäinen menopur-kierto ja tuolloin...
  10. J

    Minkä takia kaikkien pitää synnyttää juuri silloin kun...

    ...itsellä alkaa kuukautiset epäonnistuneen hedelmöittymisyrityksen jälkeen? Meillä oikeesti kolme sukulaista/kaveria saaneet nyt viikon sisään vauvan!
  11. J

    muita joilla ei pregnylista huolimatta ole ollut ovulaationmerkkejä?

    Eli siis meille tehtiin tiistaina se ex-tempore inssi. Sitä ennen olin jo pistellyt menopuria, josta pahoinvointia, päänsärkyä ja mahdotonta liman eritystä alapäästä. No tuolloin ultrassa tiistaina nähtiin kaksi jo irtoamassa olevaa munasolua ja lääkäri käski pistää pregnylin varmuuden vuoksi ja...
  12. J

    Mitä Jyväskylän InTiimin inssi pitää sisällään?

    Eli mitä tuohon hintaan sisältyy ja mitä siellä tapahtuu? Ultrataanko inssipäivänä yms.? Mulla ens viikolla eka ultra menopurin pistämisen aloituksen jälkeen ja inssi aikaa olis tarkotus arvioida. Voi kyllä olla että jää tekemättä, koska taitaa klinikka olla kiinni syyslomaviikon, vai tietääkö...
  13. J

    Kirjottaakohan ne yksityisellä slomatodistuksen niin että...

    siitä ei käy ilmi, että on lapsettomuushoidoissa. Ei leimoista eikä ulkoasusta eikä mistään? Pelkään, ettei työnantaja korvaa jos tietää miksi sairasloma on myönnetty.
  14. J

    Kuinka nopeasti Terolut kuurin jälkeen kuukautisten pitäisi tulla?

    Söin viimeisen terolut pillerin keskiviikkona, kuukautisia ei kuulu ei näy. Ei edes tuhruvuotoa tai muuta ennusmerkkiä alkamisesta =( Tarvitsisin ne kuukautiset, jotta voin aloittaa pistämään Menopuria.
  15. J

    Menopur

    Eli clomit ei olleetkaan mulle riittävät lääkkeet joten nyt hylättiin ne ja siirryttiin Menopur injektioihin kiertopäivästä 5 eteenpäin 75 IU:ta aina ultraan kp 12-14 välillä ja sit katotaan jatkot. Käsitin myös että irrotuspiikki tulee myös käyttöön jossain vaiheessa. Mutta ensin syön...
  16. J

    kokemuksia: kuukautisia ei kuulu vaikka ovulaatio ollut!?

    Ja raskaustestit siis negaa näyttää :( Clomit siis käytössä jo neljä kiertoa olleet ja säännölliseksi tämä kuukautiskierto niillä mennyt + ovulaatio joka kierrossa tullut. Kauanko voi odotella, että ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon? Ja mikä voisi olla syynä kun ei kuukautisia ovulaatiosta...
  17. J

    montako kiertoa clomifenia voi syödä putkeen, entä miten pitkä tauko tulee pitää välissä?

    Meillä siis mulla pco. Esikoinen tärppäs kolmannesta clomikierrosta kun annos nostettiin yhdestä tabletista kahteen tablettiin. Nyt kakkonen haaveissa, mutta tilanne muuttunut siinä mielessä huonompaan suuntaan että miehellä lääkitys joka heikentää hedelmällisyyttä, mutta jonka pitäisi korjautua...
  18. J

    Hyperstimulaatiosta?

    Kellään kokemusta, esim. mitä tutkimuksia sen toteamiseksi tehdään? Itsellä PCO ja olen normaalipainoinen, jotka ilmeisesti hyperille altistavat. Nyt kolmannen kierron olen syönyt clomifenia 100mg kiertopäivinä 3-7. Alavatsaa nipistelee kovasti jo viidettä päivää. Välillä ei kykene kunnolla...
  19. J

    Mihin otan yhteyttä jos/kun...?

    ...raskaustesti näyttäisi viimein vihdoin plussaa? En ole vielä siis testiä tehnyt, kuukautiset nyt myöhässä kaks päivää. (voi kyllä johtua siitäkin, että viime kierrossa oli ne useammat ovulaatiot, joka käsitykseni mukaan lisää onnistumisen mahdollisuutta ja nyt sitten kuvittelen että on...
  20. J

    2 ovulaatiota !?

    Onko mahdollista, että kierron aikana kahtena päivänä tikuttaa plussan, eikä päivät ole edes perättäisiä vaan välissä on kaksi päivää? (Lääkkeinä terot ja clomit.)

Yhteistyössä