Hakutulokset

  1. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Valitettavasti joudun poistumaan keskustelusta mutta tuosta homoparien oikeudesta lisääntymiseen sanoisin vielä, että se on mielestäni epäkohta, joka pitäisi korjata. Siis, että heille pitäisi antaa adoptio-oikeus. Mutta se on jo toisen keskustelun paikka. Kiitos hedelmällisestä...
  2. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    En nyt löytänyt mistään hyvää linkkiä mutta mun mielestä mm. YK:n vuosituhattavoitteissa koskien seksuaali- ja lisääntymisterveyttä on yhtenä tavoitteena se, että pariskunnat saavat vapaasti päättää lapsiluvusta (yleensä siinä on kai ajateltu, että joissain maissa naiset joutuvat tekemään...
  3. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Millä perusteella olet sitä mieltä, että lapsiluvusta päättäminen ei ole yksilön perusoikeus?
  4. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Kyllä siinä olisi mainittu, mikäli oikeutta olisi haluttu jotenkin rajoittaa.
  5. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Luepa YK: ihmisoikeudet, siellä puhutaan perheen perustamisesta mutta ei noista sinun mainitsemistasi asioista.
  6. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    6 artikla. 1. Rodusta, kansalaisuudesta tai uskonnosta johtuvista rajoituksista riippumatta täysiikäisillä miehillä ja naisilla on oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe. Heillä on yhtäläiset oikeudet avioliittoon, avioliiton aikana ja sen purkamisen jälkeen. 2. Avioliitto on päätettävä...
  7. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Oletkohan lukenut aikaisempia kommenttejani vai etkö ole ymmärtänyt niitä?
  8. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Missä se on kielletty?
  9. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Kyllä me kaikki vuorollamme olemme yhteiskunnan elättejä: mennessämme kouluun, käyttäessämme esim. neuvolapalveluja, ollessamme kotihoidon tuella, päivähoidossa, vanhainkodissa, jne.
  10. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Ja mun kysymys kuului, että miten tämä kuuluu sinulle ja miksi se sinua haittaa?
  11. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Mikä sua harmittaa muiden ihmisten köyhyydessä ja lapsiluvussa? Minkä vuoksi et keskity omaan elämääsi vaan alat arvostella muiden elämäntilannetta. Ajattelumaailmasi kuulostaa kylmältä ja elitistiseltä.
  12. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Millä niiden muiden yhteiskuntien menestystä mitataan? Ei ilmeisesti ainakaan ihmisten hyvinvoinnilla / tulotasolla. Mun pointtini koko tässä keskustelussa on, että ihmisillä tulee olla vapaus tehdä niin paljon lapsia kuin huvittaa ja yhteiskunnan tulee ne tarvittaessa elättää.
  13. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Kuules, MÄ elätän itse omat lapseni ja vähän muidenkin lapsia verotulojeni muodossa. Ja siitä huolimatta olen sitä mieltä, että yhteiskunnalla tulee olla vastuu kaikista ihmisistä.
  14. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Musta tuntuu, että mä oon kaikkein vähiten tyhmä tässä ketjussa. Olen opiskellut yliopistotutkinnon sosiaalipolitiikasta ja hyvin perillä mm. eri sosiaalipoliittisten järjestelmien hyvistä ja huonoista puolista. Niin paljon kuin se teitä ärsyttääkin, totuus on se, että Suomen...
  15. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Siis olet sitä mieltä, että lasten määrän pitäisi riippua ihmisen tuloista?
  16. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Käsi sydämelle: olisko sun mielestä sellainen yhteiskunta kiva paikka elää, jossa vain rikkailla olisi mahdollisuus lapsentekoon? Kaikilla ei tosiaankaan ole säästöjä esim. pitkäaikaisen sairastumisen varalle.
  17. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Kenelläköhän tässä on sitruuna ja missä? En sanonut, etteikö SAISI olla miehensä elättinä (tai yhteiskunnan). Mulle on ihan sama kenen elättinä on, mutta ei tarvitsisi tulla haukkumaan muita siitä hyvästä.
  18. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Pointtini on se, että ei tarvitse tulla arvostelemaan niitä, jotka joutuvat olemaan yhteiskunnan elätteinä - jonkun elätteinä me aina ollaan. Sinä olet ollut miehesi elättinä mutta mitä jos miehesi olisi ottanut jalat alleen? Niinkin voi sattua. Ehkä parempi, että siinä tilanteessa on sentään...
  19. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Mä en näe eroa siinä, onko yhteiskunnan vai miehen elättinä. Elätti kuin elätti.
  20. S

    Miksi jotkut tekee paljon lapsia, jos ei ole "varaa"

    Mites sun äitiysloma rahoitettiin? Ettet vaan ollut toisen yhteiskunnan pummina? Vai elättikö mies?

Yhteistyössä