Hakutulokset

  1. A

    "harjoituskappaleen" kanssa ongelmia

    Meilläkin rupesi vuoden ikäinen heräilemään kamalasti, 5-10 kertaa yössä. Päätettiin lopettaa yösyötöt seinään, mutta päinvastoin kuin muilla(?), lapsi ei täysin lopettanut itkeskelyä, vaan vielä kuukauden yömaidottomuuden jälkeenkin saattoi saada itkukohtauksia, jotka saattoivat kestää kaksikin...
  2. A

    Kuinka vaikeaa se kulmahampaiden tulo voi olla?

    Täällä 1-vuotiaalla häämöttää yläkulmikset ikenen läpi, mutta vielä olisi pitkään odoteltavaa. Kaksi viikkoa on jo heräilty öisin yli 5 kertaa itkeskelemään, ja päivisin ollut kitinää ja itkua, ruokakaan ei maistu (tosin on muutenkin pieniruokainen). Alan jo epäillä, että onko jotain...
  3. A

    Kulmahampaiden tulo - kuinka vaikeaa teillä on ollut?

    Täällä 1-vuotiaalla häämöttää yläkulmikset ikenen läpi, mutta vielä olisi pitkään odoteltavaa. Kaksi viikkoa on jo heräilty öisin yli 5 kertaa itkeskelemään, ja päivisin ollut kitinää ja itkua, ruokakaan ei maistu (tosin on muutenkin pieniruokainen). Alan jo epäillä, että onko jotain...
  4. A

    Millä viikolla pääsitte ekaa kertaa äitiysneuvolaan?

    Jos aborttia harkitset, kannattaa varmaan varata aika lääkärille eikä neuvolan terkkarille. Mutta oikeassa olet, jos et halua raskautta jatkaa, kannattaa toimia mieluimmin nopeasti. Mutta jos et tiedä mitä haluat, niin.. voitko keskustella jonkun kanssa?
  5. A

    Millä viikolla pääsitte ekaa kertaa äitiysneuvolaan?

    9 + jotain muistaakseni. Mitään tarkistuskokeita ei tehty ennen ekaa ultraa, 11 + jotain.
  6. A

    Neuvoja syömiseen ja nukkumiseen?? Rytmi hakusessa.

    Meillä saman ikäinen poika, myös melko huono syömään, hän melkein haluaisi vielä elää äidinmaidolla. Nyt tuntui helpottavan vähän, kun alkoi itse pistellä lusikkalla ruokaa suuhun. Meillä rytmi on suunnilleen näin: 7-8 herää 8.30 puuro/leipää, marjoja tms., imetys 10.30 lounas 11.30...
  7. A

    Lehmänmaitoon siirtyminen

    Hapanmaitotuotteita alkoi saamaan siitä 10 kk iästä, tykkää kovasti, paitsi piimästä. Mitään mahaongelmia ei ollut. Kevytmaitoa oon tarjonnut jo monta viikkoa, mutta maistaa kerran eikä sen jälkeen huoli : / Imetän vielä, niin tietysti maistuu pahalta, kun ei ole makeaa. Pitääköhän lämpimän...
  8. A

    1v kiukuttelee ja huutaa jatkuvasti..

    Meillä oli viime viikko tuollaista, ilmeisesti johtui kulmahampaiden tulosta.. Voi olla myös reaktio hoidon aloituksesta tms.
  9. A

    Ajattelin pitää muutamille palstalaisille rapujuhlat ensi kuun alussa 4.8. .. nyyttäri-periaatteella

    Mä olen menossa, enkä tunne ketään! Ujostuttaa. :D
  10. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    MR, no heitäpäs linkki sinne feissariin niin katsotaan! HUI, just tajusin että tää on 0-12 kk osio, kohtahan mä joudun jo ulos täältä kun lapsi on jo pian 11 kk! :O :| Ainomieli ja poika pian 11 kk ;)
  11. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    :wave: Heippa! Ja uusille tervetuloa. Ollaan oltu kesälomareissuilla, enkä ole tänne juuri ehtinyt. Toivottavasti kaikilla kesä on alkanut mukavasti! Minkälaisia juhannussuunnitelmia olette tehneet, lähteekö kukaan vauvan kanssa alkeellisiin mökkioloihin tms jännittävää? :) Itse lähdetään...
  12. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Uusille onnea ja tervetuloa! :) Meillä on mies isäkuukaudella ja minä kotona, ollaan reissattu minkä keretty :) Kotimaassa, ja kesällä tehdään ulkomaanreissu tai pari. Vinkkinä muuten reissaamista suunnitteleville, että passin hakeminen alaikäiselle se on niin monimutkaista puuhaa että siihen...
  13. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Onnea Amanda!! Sut muistankin jo kuumeilupinosta, ihanaa että olet täällä! :) Toivotaan että nännikivut paranee. Samirja, muistan niiiiin nuo mietinnät, että saako vauva tarpeeksi ruokaa.. Edelleenkin tulee välillä mieleen, että tuleeko sieltä rinnasta muka tarpeeksi :D Neuvolan terkka sanoi...
  14. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Tinppa, Onnea ja tervetuloa! Rintatulehdus (joka taisikin olla vain tiehyttukos): oli kova, kipeä möykky rinnan sivussa ja kuume. Muutenkin olo tosi huono - mutta kuume laski kotihoidolla, joten ei ehkä ollutkaan rintatulehdus.. Tossa tiehyttukoksessa kyllä tykkäsin kylmähoidossa, ennen...
  15. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Sannuli, ihanaa, onnea!!! :) Miten meni tarkistusultra, toivottavasti yhtä hyvin? Mulla rintatulehdus :O en edes ajatellut että niitä enää tulee! Ainomieli ja poika 8,5 kk
  16. A

    Millaisia on teidän 6kk vauvat

    En tiedä millainen on normaali puolivuotias :D Meillä on jo yli 7 kk poika, joka on aika rauhallinen. Viihtyy itsekseen, tutkiskelee paikkoja rauhassa. Varsinkin kun oppi ryömimään, alkoi viihtyä entistä paremmin. Vieraassa seurassa vierastaa kovasti, varsinkin kovaäänisiä pikkulapsia (on...
  17. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Miten Sannuli jakselet? Entä muut, mitä kuuluu? Meillä on tasaista, kohta miehellä on isäkuukausi. Ollaan kesällä sitten koko perhe lomalla. Voi että miten nopeasti tää vauva-aika kuluu! Jo 7,5 kk mennyt - vastahan tuon syntyi!? Aion olla kotihoidontuella jonkin aikaa kun vanhempainvapaat...
  18. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Sannuli :hug: Voi että miten pitkältä ajalta kolme viikkoa mahtaa tuntua tuossa tilanteessa! Pidän sormet ja varpaat ristissä että pikkukaveri olisi vain juonut paljon ja rakko täynnä!
  19. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

    Ja pakko vielä kehaista poikakultaani joka on oppinut ryömimään, tosin siitä pari päivää myöhemmin oppi konttausasennon jossa keikuttelee - eikä ole sen jälkeen ryöminyt. Ihana katsoa kun toinen niin iloisena kokeilee taitojaan :)

Yhteistyössä