Hakutulokset

  1. A

    Väsynyt äiti tilittää - lapset 2 ja 4 ja keinot loppu

    Vanhempien väsymys on viime aikoina ollut paljon tapetilla. Täällä kirjoittelee yksi väsynyt äiti jonka elämässä ihan tavallinen arki tuntuu välillä lähes ylivoimaiselta. Löytyisiköhän täältä samoin kokevia? Meillä on ihanat kaksi- ja nelivuotiaat lapset. Asumme työtilanteemme takia kaukana...
  2. A

    Vauvan päiväunet 15 min., multa loppuvat kohta voimat!

    4 kk ikäinen vauvani on alkanut nukkua päiväunensa 15 minuutin pätkissä. Tätä on kestänyt nyt muutaman viikon ajan, ja alan jo palaa loppuun henkisesti ja fyysisesti. Nukutan häntä kauemmin kuin hän nukkuu. Vauva on herätessään väsyneen oloinen, mutta karjuu ja raivoaa jos yritän nukuttaa...
  3. A

    Lapsiystävällisiä ruokapaikkoja Helsingissä?

    Hei vain, Tulemme heinäkuussa viikon lomalle Helsinkiin. Meillä on sylivauva sekä 2-vuotias matkalla mukana. Osaisitteko suositella vauva- ja lapsiystävällistä ravintolaa tai kahvilaa kantakaupungissa? Tuleeko mieleen mitään paikkaa, missä vauhdikas 2v. pääsisi pallomereen tms., että...
  4. A

    Tyhmiä kysymyksiä talvesta

    Auttaisittekohan naista mäessä? Olen tulossa joulun aikaan ensimmäistä kertaa alle vuoden ikäisen vauvamme kanssa Suomen talveen. Tähän asti olemme asuneet lämpimässä maassa, enkä tiedä lapsen talvipukemisesta mitään! Olen yrittänyt googlailla, mutta useimmat ohjeet näyttävät koskevan...
  5. A

    Refluksivauvan päiväohjelma

    Kohta 5 kk täyttävällä vauvallamme on ilmeisesti (lievää) silent-refluksia. Miten teidän muiden refluksi-vauvat viettävät päivänsä? Mulla alkaa olla huono omatunto siitä kuinka paljon meidän poika istuu sitterissään. Hän syö 2-3 tunnin välein enkä mielelläni laita häntä vaakatasoon ainakaan...
  6. A

    Psykologi rohkaisee itkettämään 3 kk vauvaa päiväunille

    Kaipailisin mielipiteitä tilanteesta, joka mietityttää ja ahdistaakin jo jonkin verran itseäni. Puolesta ja vastaan siis, kertokaa mitä mieltä olette ja mitä itse tekisitte! Asun eräässä Välimeren maassa ja saimme mieheni kanssa helmikuussa ihanan poikavauvan. Hän on vaikuttanut alusta...
  7. A

    Jos tikulla ei löydy ovista, milloin lääkäriin?

    Meillä on yrityskierto 7 tai 9 riippuen laskutavasta (parina kiertona ei olla oltu samassa kaupungissa oletetun oviksen / oviskipujen aikaan). Viime kierrossa ensimmäistä kertaa en tuntenut oviskipuja, jotka on tullut voimakkaina, tuntien pituisina ja melko säännöllisesti nyt vuoden ajan...
  8. A

    Kp22 progesteroni 8,4 mikrogr. per litra, mita tasta paatella?

    Heips, Asun ulkomailla ja kavin mittauttamassa veren hormonitasot kp3 ja kp22. Progesteroniarvoksi tuli kp 22 8,4 mikrogrammaa litralta, laakariaika on vasta puolentoista viikon paasta ja olen melkeen seonnut kun on muka ollut pakko googlailla onko tama nyt normaalia vai ei. En ole loytanyt...

Yhteistyössä