Hakutulokset

  1. M

    Millä saisi taaperon kädet ja jalat tarkenemaan pakkasella?

    Meidän taapero on valitettavasti tullut äitiinsä siinä, että sillä ei tahdo varsinkaan kädet pysyä lämpösenä näillä pakkasilla (täälläpäin nyt -10 astetta ja vähän se päälle) eikä kyllä leudommallakaan ilmalla. Ihan tavalliset toppahanskat ei auta mitään ja eikä myöskään se että laitan hanskojen...
  2. M

    4v ja kätisyys vielä vaihtelee?

    Onko muilla kokemusta siitä, että neljä vuotiaalle ei ole vielä vahvistunut piirtäessä kätisyys? Meillä piirretään sillä kädellä, joka sattuu olemaan lähempänä kynää. Ja Te joilla kokemusta mahdollisesti on niin missä vaiheessa kätisyys on vahvistunut ja oletteko tarvinneet siihen jonkun sortin...
  3. M

    3v. ikäeroa?

    Meidän pojilla ikäeroa 2vuotta ja 10kk:ta. En halua maalaillla piruja seinille (koska kaikki lapset ovat erilaisia eikä yleistyksiä meidän kokemusten mukaan voi tehdä), mutta kannattaa mahdollisuuksien mukaan valmistaa esikoista mahdollisimman paljon vauvan tuloon. Meiltä tämä jäi monen asian...
  4. M

    Kun 4-vee ei halua piirtää (neuvola naputtaa)

    Me oltiin tänään toistamiseen yrittämässä ylipäätään päästä neuvolan odotushuonetta pidemmälle meidän neljä vuotiaan pojan vesselin kanssa, mutta yritykseksi jäi tälläkin kertaa. Nyt ollaan kuukauden päästä menossa kolmannen kerran. Vähän olin yllättynyt siitä, että eivät tälläkään kertaa olleet...
  5. M

    Mikä minua vaivaa ?

    Vähän samanlainen tilanne paitsi että lapsia vain kaksi ja niistä nuorempikin jo liki vuoden. Vanhempi on edelleen nuoremmasta mustasukkainen. Eivät kahta sekunttia voi olla samassa paikassa ennenkuin nuorempi alkaa huutamaan, koska isoveli on töninyt, pökkinyt, kaatanut tms. Lisäksi isoveli on...
  6. M

    3-v juoksuttaa äitiä ja isää kaikki yöt!

    Koska olette jättäneet tutin pois eli kauanko tätä on jatkunut? Minä aattelisin niin että älkää nyt antako periksi vaaan yrittäkää vain jaksaa nyt tämä kirkuminen ja yöllinen riehuminen. Toivottavasti vain kokeilee aikansa, että onko se tutti nyt tosiaan laitettu kokonaan pois. Saattaa kestää 3...
  7. M

    Onko keinoja sormien imemiseen 3v???

    Teipillä tai sitten kumilenksuilla ne hanskat kannattaa kiinni laittaa. Mutta periaatteessa jos lapsi vaan antaa hanskojen olla niin ei kait sillä ole väliä, että millaiset hanskat käsiin laittaa eli ihan vaikka tavalliset sormikkaatkin vois toimia (tai no ehkä niillä voi tulla vähän kuuma)...
  8. M

    Kuin vanhaksi olette pitäneet pinnasängyssä?

    Tämä riippuu kyllä ihan lapsen ja pinnasängyn koosta. Meidän pinnasänky on pientä kokoa ja pojat taas keskimääräistä suurempia, joten siinä pikkusen alle puolen toista vuoden iäsää alkoi esikoisella olo pinnasängyssä olemaan tukalaa ja tämä nuorempi lapsukainen on vielä veljeään isompi, joten...
  9. M

    Onko keinoja sormien imemiseen 3v???

    Minut vieroitettiin aikanaan peukun imemisestä puuvillahanskoilla. Eli minulle laitettiin puuvillahanskat ja muutamassa yössä oli peukun imeminen unohtunut. Minä olin tuolloin tosin jo 6v ja peukun imeminen tuntui jo minusta itsestänikin nololta, joten motivaatiota vieroitukseen oli omastakin...
  10. M

    Kun lapset syrjii toisiaan

    Meidän 3,5 vuotias on tällä hetkellä naapuruston ainut vähän isompi poika. Hänen lisäkseen naapurustossa on neljä 8 - 3,5 vuotiasta tyttöä joilla leikit sujuvat keskenään ihan mukavasti. Mutta kun tämän meidän poika tulee pihalle niin äkkiä alkaa hippaleikit yms. pakoon juoksemisleikit jossa...
  11. M

    Uusimmassa Kaksplussassa ollut juttu: Veli sai siskon

    Luin tänään uusimmasta Kakplus -lehdestä kyseisen jutun. Pikkusen ehkä kateellisena tai ehkä enemmänkin huolestuneena luin kuinka tässä perheessä uhmakkaalla kolmevuotiaalla oli vauvan synnyttyä riiviökautta kestänyt kokonaiset kaksi viikkoa!=) Meillä on nuorempi lapsi nyt kahdeksan kuukautta...
  12. M

    Hoitoon vai ei?

    Meillä esikoinen oli vauvan syntyessä 2vuotta ja 10kk ja jatkoi perhepäivähoitajalla kolmena päivänä viikossa. Pidimme ratkaisua odotusaikana ja vielä aluksi vauvan synnyttyäkin hyvänä, mutta pian alkoi tuntua siltä, että esikoisen hoidossa käyminen vain lisäsi mustasukkaisuutta. Lisäksi...
  13. M

    muita paljon kakkaavia vauvoja?

    Minä pikkusen vierastan tuota välttämistä ainakaan noin radikaalisti kuin mitä NallePuh82 on laittanut. Itse olen sitä mieltä, että jos lapsi kasvaa normaalisti eikä ole mitään iho- tai muita oireita joiden perusteella voisi allergiaa epäillä ja kakka ei haisekaan mitenkään erikoiselle...
  14. M

    Hautajaiset 3v:n kanssa

    Me oltiin viime joulukuussa miehen sukulaisen hautajaisissa. Vanhempi lapsi oli silloin pikkusen päälle kolme vuotta ja nuorempi 4kk. Jälkeenpäin olin tosi iloinen, että päätimme ottaa lapset mukaan. Hautajaisvieraat ja pappikin kiitteli sitä että lapsemme ja heidän viisi vuotias serkku olivat...
  15. M

    muita paljon kakkaavia vauvoja?

    Hyvähän se on että vatta toimii :) Mutta tuli mieleen että onkos mustikka ja banaani ainakin semmosia jotka vähän kovettavat vattaa eli jos kakka on oikein löysää niin noita vois ainakin tiuhaan antaa (ja tietysti välttää luumua ja päärynää jotka pehmentävät). Kasvaako poika ihan normaalisti...
  16. M

    Muita joiden 1 v. syö vaan 5-6 kk tarkoitettuja pilttejä?

    Mulla tuli mieleen tätä lukiessa, että oletko kokeillut sekoittaa hienoon soseeseen pikkusen sitä karkeampaa? Eli että et suoraan yritä joko hienoa tai karkeaa vaan kokeilisit totuttaa vähän semmosella välimallin soseella. Ja sama pätee uusiin makuihin eli jos sekottaisit semmoseen makuun joka...
  17. M

    G: Miksi et imetä? (vauva korvikkeella)

    Minä yritin sinnikkäästi imettää esikoista ja istuin hänen kanssan välillä viisi - kuusikin tuntia putkeen iltaisin imettämässä. Ja silti kun sitten puolen yön tietämillä annoimme vauvalle maitoa pullosta hän joi sitä niinkuin ei olisi koko päivänä ruokaa saanutkaan. Eli maito ei vain meidän...
  18. M

    Hermot menee!!!! (3-v;n hidastelu)

    Meillä on pukemiset ihan samanlaista "vedätystä" kolme vuotiaan taholta. Yksi keino jolla olen meillä saanut ulkovaatteiden pukemisen edes jollain sujumaan suht koht oma-aloitteisesti on tarrataulu. Eli tein semmosen taulun keittiön seinälle johon lapsemme saa yhden tarran jos käy potalla ennen...
  19. M

    Puheterapia pienellä paikkakunnalla.

    Me asumme moninkertaisesti isommalla paikkakunnalla ja siitä huolimatta tilanne on se että ollaan oltu kohta vuosi jonossa ja tällä tietoa saadaan odottaa ainakin ensi syksyyn ennenkuin päästään edes ensimmäiselle käynnille ellei äiti ennen sitä rupea todella hankalaksi (tai lapsi opi puhumaan)...
  20. M

    2,5 vee -kuinka saan

    En nyt tiedä kuinka paljon tätä kannattais mainostaa, mutta meidän kolme vee nukahtaa tällä hetkellä joko niin että menen hänen kanssa makoilemaan ja lueskelemaan sängylle tai sitten laitan videon päälle ja hän makoilee sohvalla ja yleensä nukahtaa siihen. Omaan sänkyyn en ole enää hetkeen...

Yhteistyössä