Hakutulokset

  1. M

    Vihdoinkin monikkoperheitä on alettu tutkimaan!

    Kuka sitä tutkimusta tekee? Itseänikin kiinnostaa ainakin tulokset sitten jos tutkimusjoukko ei kovin suuri olekkaan.
  2. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Ihanaa... pojat jo 10,5kk ja joulukin tulee pian. Täällä lapissa on aivan ihanan luminen alkutalvi menossa. Lumityötä toki teettää, mutta se mieluummin tämä kuin se kun viime syksyinen liukkaus, eikä ison masun kaa uskaltanu juuri liikkua jäisillä pihoilla. Meillä yöt on nykyään epätasiasen...
  3. M

    Imetyksestä.

    Imettelin poikia yhdessä ja erikseen. Sairaalassa sain lastenhoitajilta apua, että sain juonen päästä kii yhtäaikaa imetyksessä. Kotona sit vaihtelevasti... aika pian 3-4kk pojat alko krantustelemaan yhdessä syöntiä ja muutenkin kävivät tarkoiksi imetysrauhan suhteen... puolivuotiaina sit imetys...
  4. M

    Onko kenelläkään ollut vaikeuksia tunnistaa kaksosiaan toisistaan?

    Meillä kaksospojat ovat kohta 10kk ja ovat muuttuneet nyt niin samannäköisiksi, että itsellämmekin menee välillä poijat sekaisin. Onneksi vielä olemme pystyneet erottamaan loppupeleissä veljekset. Onko kukaan "merkinnyt" kaksosiaan sekottamisen välttämiseksi ja millä tavalla. Alkuun meillä...
  5. M

    Monellako identtiset? Ja kenellä ei?

    Meillä ilmeisen identtiset pojat 10kk. Saman näkösiksi ovat muuttuneet entistä enemmän. Äänestä ei pysty erottamaan. Liikkumisen tyyli on hiukka erilainen. Joskus olen ollut hetken itsekkin hämillään, että kumpi onkaan kampi:) Istukka oli yhteinen, mutta dna testiä ei ole teetetty.
  6. M

    Vaatehankinnat vastasyntyneille tuplille?

    Joo.. mulla kävi eilen mielessä ihan sama... tuntu et on iäisyys siitä kun olivat sellasia pikkunyyttejä... no ONNEKSI aika kuluu suht joutusaan ja alun tohinat ja varsinki ne yöt jää taakse:)
  7. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Kiva kuulla, et arki sujuu Valvatti. Empä muistanu, et olin valittannu viimeeksi tähän ketjuun noin antaumuksella... Nyt on sellanen kiva vaihe menossa: pojat pääsee ryömimällä kulkemaan mun mukana. Syövät hyvin. Kasvavat. Nukkuvat 10-11 t ilman ruokailuja. Ite jaksaa hyvin kun saa nukkua...
  8. M

    Vaatehankinnat vastasyntyneille tuplille?

    Meillä pojat synty täysaikasina tammikuussa. 50cm vaatteita oli 4-6 settiä (boby+puolipotkari/potkari) per vauva. 60cm kokoon siirryttiin pian 1-2kk vanhoina ko kasvovat niin nopeesti. Kovin monimutkasia päälyvaatteita (paitoja ja housuja tms) en alkuun kotiarjessa käyttäny ollenkaan.... vauvat...
  9. M

    Muita identtisten kaksosten odottajia...??

    Jaksamista sinulle JeRi. Hienoa, että toimenpide onnistui, olet joutunu kokemaan kovia. Toi lliikeiden tarkkailu ja kokoaikainen huoli on varmasti tosi kuluttavaa. Itselläni on nyt 6kk identtiset pojat, joita seurattiin koko raskaus tiiviisti. Kasvoivat tosi tasaisesti ja silti mie olin aivan...
  10. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Kyllä vähästä meinaa väsyneen mamman mieli musteta... eilen nimittäin piti toista kaksospoikaamme vieä sairaalaan tutkimuksiin. Aikaa olimme odottaneet 2kk ja olin helpottunut kun uusia pissatulehduksia tässä välissä ei ollut tullut. Kaikki meni hienosti uä tutkimuksessa ja sitte itkun kaa...
  11. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Liikkeelle lähtö vaikuttaa täälläkin olevan melko rauhallista. Mie vain ihailen kun eivät vielä pääse kulkemaan kovin laajalle... kummasti Väinö saa itsensä hilattua aina Veetiin kiinni ja nykii korvista ja syö kädestä tms... Veeti ei oikein ole innostunut tästä :kieh: |O Meillä on koko...
  12. M

    Tuplat alkuvuonna 2009

    En malta olla kirjoittamatta tähän ketjuun ko meinaa ihan itkettää lukiessani teän juttuja. Muistot viime kesältä tulee niin elävinä mieleen ko oksetti, väsytti ja kolotti koko ajan... syy selvisi sitte kesäloman jälkeen ko menin ultraan vain varmistamaan laskettua aikaa n. 14vk ja terkkari...
  13. M

    Milloinka?

    Taisin alkaa valmistelemaan reilusti ennen 30vk kun alkoi kohdunsuu pehnemään ja pelkäsin vauvojen syntyvän kovasti etuajassa... ettei tarvinnut kiireellä laittaa. Hyvin toki olisi ehtinyt myöhemminkii kun raskaus meni loppuun saakka eli 39+5 poijat syntyivät onnellisesti toisen...
  14. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Pitkästä aikaa ehdin istahtaa koneen ääreen. Arki on ihanasti alkanut helpottamaan verrattuna alun viikkoihin. Pojilla ikää 6kk ensi viikolla. Yöt menee nyt jo lähes nukkuen... aamusta 5-7 aikaan käyvät tisulla vähän. Sairastelua on ollut tuplasti eli toukokuun puolestavälistä pojat ovat...
  15. M

    Oletteko ottaneet molemmat sairaalaan imetysaikana kun toinen kaksonen on sairaana?

    Jouduimme lauantaina sairaalaan kun toisella kaksospojallamme (4kk) epäiltiin kiveksen kiertymää. Väinö riepu oli tosi kipeä ja olin vain käyttämässä häntä tk päivystyksessä kun sitten löysimme itsemme Keskussairaalan lastenosastolta seurannasta. Veeti oli mummon ja isänsä kaa kotona. Imetän...
  16. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Ny se sitte alko... siis vesirokko. Kylläkin saldona on vain yksi vaivainen näppy pikkuveljen masulla :o Toivottavasti menisi vähällä ohi kun tuplasairastelu ei oikein innosta. Vaikkei näppyjä juuri ole, niin senkin edestä lämpöilyä, nenän tukkoisuutta, kitinää ja masuvaivoja.... että silleen...
  17. M

    saa poistaa

    Kaksospoikani olivat 3kk iässä 61.7cm molemmat ja A herra 6750g ja pikkuveli 6690g... alkuun pituutta oli molemmilla 50cm ja A 3440g ja B 3370g. Ensi viikolla mennään 4kk neuvolaan ja näyttää siltä että pikkuveli on kirinyt ohi painossa :) Ruokana osittain rinta ja lisänä korvike.
  18. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Kiitos kannustuksesta... kyllä täälläkin välillä väsyneessä päässä pyörii ajatus yhden vauvan helppoudesta :laugh: Kuitenkin heti seuraavassa hetkessä muistan, että olin toki silloinkin uupunut välillä kun nuo "yksösemme" olivat pieniä... hekin kun ovat vuorollaan olleet vaativia vauvoja, ei...
  19. M

    Jaetaanko ajatuksia

    Harvoin ehtii enää nettiin, mutta nyt pojat simahti iltavellin jälkeen, joten ajattelin palkita itseni "kohtalotovereiden" juttuja lukien;) Poijat on nyt viikkoa vaille 4kk ja alun murheet on nyt lähes takana. Itkeskely ennen nukahtamista on jäänyt, eivät oikein osaa itse rauhoittua uneen...
  20. M

    Miten nukutatte 3 kk ikäisen?

    Hyvä lukea teän toisten konsteja tästä itsäni uuvuttavasta jutusta. Meillä kun on reilun 3kk vanhat kaksospojat ja koliikin kanssa on alkutaival sylissä tai sitterissä yms. nukahdettu. Nyt on sitten uuden tavan opettelun aika. Laiskottaisi alkaa "opettamaan", mutta tsemppaannuin taas noista...

Yhteistyössä