Hakutulokset

  1. K

    Kielellinen erityisvaikeus (dysfasia)

    Heipä kaikille taas Käytiin helmikuussa taas tutkimuksissa pojun (eskarilaisen) kanssa foniatrialla. Suositus tuli sieltäkin päästä et pienluokkaan pitäisi poju saada tai vähintään avustaja jos joutuu normaaliin luokkaa. Tilannehan täällä on että pienluokkaan olisi hirveästi menossa oppilaita...
  2. K

    Kielellinen erityisvaikeus (dysfasia)

    Hei taas pitkästä aikaa. Meidän eskarilainen sai käytyä jokin aika sitten puheterapiansa loppuun ja taas sitä kunnan puolella jonotellaan. Puheterapia meni meillä oikein hyvin ja puheeseen tuli paljon selvyyttä, mutta silti jatkoa pitäisi saada ja paljon. Vasu keskusteluissa mietimme jo...
  3. K

    Kielellinen erityisvaikeus (dysfasia)

    Hei. asun iisalmessa ja minulla on kaksi lasta joilla todettu puheen tuottamisen erityisvaikeus maaliskuussa 2011. vanhempi on nyt eskarissa ja keväästä lähtien ollut puheterapiassa. Puheessa on paljon epäselvyyttä ja nyt jääkin nähtäväksi et startti luokallekohan menee ensi vuonna jos ei...
  4. K

    Alkaako synnytys aina pitkillä ja TOSI kivuliailla supistuksilla?

    aina ei voi tietä mitkä supistukset johtaa synnytykseen.. kerronpa tässä omani eka muksu. supistelut alkoivat noin klo.7 aikoihin.. no koska ekaa odotin niin miehelle sanoin et sairaalaan on päästävä... viivyteltiin kotona tovi. n.klo 10.00 oltiin sairaalassa jolloi kohdunsuu auki 6cm. lapsi...
  5. K

    Lapset pienillä ikäeroilla

    Kyllähän täältä löytyy. eli eka muksu 5v1kk toinen 3v6kk nuorin 1kk. eli ekan ja tokan välissä noin puoltoista vuotta, päädyn nyt juttelemaan enämmän tästä ajasta. eli esikko kulki joka paikassa mukana, äitipolikäynneistä lähtien. Raskaus aika meni ihan normaalisti elellen. Kakkosen...
  6. K

    3v lapsen syöminen

    lapset (nyt 3v5kk ja 5v) syö kotipäivinä 5xpäivässä. Päiväkotipäivänä usein jää välipala syömättä venyneitten päikkäreiden takia
  7. K

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    mandy81 Joskus olen maininnut tämän kakkosen kotiin syntymisen. Keittiön ja eteisen oviaukkoon syntyi et voi olla et muistelet joko minua tai sit täällä on joku toinen kelle käynyt samoin. Mä itseasiassa olen aina toivonut et lapsivesillä alkaisi synnytys, mut kaikkea toivomaansa ei voi...
  8. K

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    onnea kaikille vauvan saaneille ja jaksamisia raskaana oleville meidän poika nyt 2vk ja aattelin vihdoin ja viimein tulla kertomaan pituuden eli 49cm syntymäpituus. Ollut hieman kiireitä niin ei ole tullut käytyä täälläkään. tässä vielä synnytyskertomus Oli torstai aamu ja herätessäni...
  9. K

    Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

    meille tuli pikkuinen poika torstaina 2.12 painoa oli 3150gr pipo34.5 pituus saadaan tietää huomenna lääkärin tarkastuksessa. tuolloin oli rv 38+3 ensimmäisestä supistuksesta syntymään kesti vain tunnin joten nopeasti mentiin taas vaihteeksi tämän synnytyksen suhteen. alue sairaalaan...
  10. K

    Haaroväli peittoon synnytyksessä.

    Synnytys asu on juuri tuollainen kaapu joka yltää polvien yli. eli mekko josta on selkä avonainen. Sitä en tiedä onnistuuko mekon vetäminen synnytyksen aikana tolleen mut asianhan voit varmistaa neuvolassa tai äitipoli käynnillä. mutta mikäli sinua kiinnostaa esim jakkaralla synnytys niin...
  11. K

    Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

    onnea kaikille jo vauvan saaneille Pikasesti nyt kirjottelen vähän kuulumisia. viikko sitten vauva painoi 2700 ja kolmisen viikkoa täällä ollaan oltu kiinnittyneinä. Laskeutunut niin alas kuin kuulemma pystyy (no siltä kyllä on tuntunutkin kun kävely tosiaan on vaivalloista) Supisteluja...
  12. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

    Eilen oli ultra ja pikkusen koko arvio 1920g. Kaikki oli hyvin ja muutoksia kohdunsuulla ei ollut tapahtunut. Kohdunkaula taas oli pidentynyt likemmä 3cm kun se vajaa 3viikkoa sitten oli 2cm, että kaipa tällä rauhallisesti ottamalla on ollut jotain vaikutustakin. Lääkäri oli sitä mieltä et...
  13. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

    sabinelle paljon voimia ja halauksia Täälläkin yksi sairaalassa vieraillut. Kohdunsuu avautunut, pehmentynyt ja lyhentynyt ja nyt sitten sairaslomalla äitiyslomaan saakka. 2yötä ne minua osastolla pitivät ja vannottivat lepäilemään sitten kotona myös. Kipeitä supistuksia ei ole yhtään...
  14. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

    nimenhuutoon kukka86 la.13.12 KYS ja 3lapsi tuloillaan. Pinnasängystä Meillä kahteen eri korkeuteen säätyvä pohja, 3korkeutta tai laskeutuva seinä olisi kätevämpi koska olen itse niin lyhyt, että joutuu urkittamaan sitten sieltä alhaalta. Kannattaa kiinnittää ostaessa ainakin huomiota et...
  15. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

    jääräpää meillä ainakin harrastettu ihan loppuun asti normaalisti. Tosin vuonna 2005 kyselin neuvolassa kun supistelut alkoivat aina seksin jälkeen et pitääkö rajoittaa, niin sanoivat et jos paikat rupeaa kypsymään niin sit tulee rajoitus muuten voi elellä ihan normaalisti. vaipparoskiksesta...
  16. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

    Terve taas kaikille. On kirjottaminen ollut hieman hakusessa ajan puutteen vuoksi. Mä lähden työharjoitteluun 3kuukaudeksi, Noh onhan tässä tullut jo kotona "töitä" paiskittua 5vuotta niin vaihtelu tekeekin ehkä ihan hyvää. Hankintoina meille ei tule varmaan muuta kuin kietaisupaitoja...
  17. K

    Tyhmä kysymys ekasta neuvolasta, jos siellä kerran punnitaan niin

    ei siellä automaattisesti mitata. pyydettäessä kyllä
  18. K

    ***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

    täällä olisi innokas uusi odottaja mukaan eli 13.12.2010 kukka86.............KYS.........3........... Meillä on 2poikaa vuosilta -05 ja -07 Oon mä seuraillut teidän juttujanne mutta nytten vasta uskaltauduin mukaan. NT-ultrassa löydettiin lievää turvotusta sikiön vatsan seudulta, niin...
  19. K

    Kuopiolaiset Hei tai Kuopiossa synnyttäneet

    synnytys osastolla pääsin suihkuun vasta kun sanoin et mä haluun nyt mennä pesulle, monta kertaa sai sanoa et ihan oikeesti jaksaa kävellä suihkuun ja peseytyä. todella kiireesti piti siellä syödä sitten ruoka ja viimesen mandariinin otin mukaani kun käveltiin käytäviä pitkin vuode osastolle...
  20. K

    Hei synnyttäneet! Kaipaisimme kokemuksia synnytyskeskusteluista!!

    ensimmäisen lapsen aikana (KHKS 2005) kävin synnytyskeskustelun jonkun kanssa. mielestäni keskustelu oli ihan hyvä käydä läpi vaikka kaikki meni ihan hyvin. tosin kaikki käytiin paperilta ja se oli sitten nopeasti ohi kun kysyttävää ei tainnut itselläni hyvin olla. toisen lapsen kanssa (KYS...

Yhteistyössä