Hakutulokset

  1. T

    Ultran 100% poikaveikkaus mennyt pieleen?!!

    Hei! Meillä on ultrat luvanneet oikein. Poikien ultrakuvissa, jotka on kotiin saatu, näkyy kolme valkoista länttiä alamahalla. Sellaisia ultrakuvia olen tutuillakin nähnyt ja poikia on tullut. Että ehkä ei välttämättä tarvitse nähdä varsinaista uloketta? Tytön ultrakuvissa ei sellaisia ole.
  2. T

    3kk synnytyksestä ja epparihaava ei vieläkään parantunut...

    Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä iso episiotomiahaava. Se oli tosi kipeä ja tulehtuikin vielä, vaikka tunnollisesti suihkuttelin ym. Istuminen oli vaikeaa pari kuukautta. Aina kuukautisten aikaan haavan kohtaa särki ilkeästi ja sänkyhommissa tuntui paikat kiristävän ikävästi. Toisessa...
  3. T

    miksi kotiäideillä on aina raitapaidat?

    Marimekot on tosi käytännöllisiä: pehmeitä, kestäviä, mukavia, sopivan ohutta kangasta ja ne saa pestä kuudessakympissä. Minulle mitoiltaan hyviä esim. tarpeeksi pitkät hihat. Joo ja kun kotiäidillä ei ole aikaa shoppailla, Marimekko on jotenkin taattua laatua ja senkun hakee kaupasta...
  4. T

    Minkä ikäisenä yksin portaissa?

    Meillä meni toinen portti rikki, kun poika oli 1,5-vuotias. Uutta porttia ei viititty enää asentaa, vaikka alkuun kyllä pelotti hurjasti päästää yksinään menemään. Ekaan kahteen viikkoon ei mitään ongelmia, kun alkuun oli itsekin varovainen. Sitten pari kertaa putosi muutaman portaan ja on taas...
  5. T

    kysymys punktiosta

    Minä olin 5 päivää tosi kipee, hampaat irvessä pystyin hiljakseen kävelemään. Turvotuksen ja jomotuksen lisäksi välillä vihloi sähköiskunomaisesti, yölläkin heräsin sellaiseen. Riippuu varmaan yksilöllisistä eroista paljonkin esim. kuinka paljon tulee munasoluja (mulla 19 ja olin tosi...
  6. T

    PAS huhtikuussa

    Hei! Olen taustalla seuraillut ketjua, mutta haluan nyt Angelalle kommentoida. Ihan outo juttu tuo, ettei kahta alkiota voisi siirtää, kun kotona on pieni lapsi. Meillä on 14 kk ikäinen tuoresiirtopoika ja ensi viikolla siirretään kaksi alkiota, jos 2 alkiota selviää (pakkasessa 3). Näin...
  7. T

    vatsan palautuminen

    Ekassa raskaudessa olin ylipainoinen ja lihoin vielä lisää kunnolla, vauva oli iso ja arpia tuli. Hitaan tasaisen laihdutuksen aloitin imetyksen päätyttyä, 9kk kesti saada 32kg pois. Hitaasti kun laihdutti, uutta elämäntapaa opetellen, nahka kutistui kilojen lähtiessä. Rajulla laihdutuksella iho...
  8. T

    Alkuraskauden vuoto ja kuitenkin onnustunut raskaus onko syntynyt poika vai tyttö ?

    Ystävälläni oli vuotoa alkuraskaudesta, poika tuli. Samoin minulla vähäistä vuotoa alussa ja poika tuli.
  9. T

    Unipussi - hyödyllinen vai ei?

    Meillä kanssa unipussi käyttöön vasta puolen vuoden iän jälkeen. Kaverin vauvalla oli toiminut tosi hyvin eli rauhottanut levottomia öitä ja helpottanut nukahtamista. Meillä pussi on hihallinen kokopussi fleeceä ja meidän vauva kyllä hikoili siinä välillä kovastikin. Rauhoitti kyllä yleensä...
  10. T

    Kokoarvion paikkansapitävyydestä

    Kaikista kolmesta lapsesta uä-arvio n. 500g liikaa. Ekan kohdalla jopa 700g ja tehtiin ihan turhaan tosi iso episiotomia, joka vaivasi 2 vuotta, kunnes seuraava syntyi... Painoarviot tehty kaikilla 2 päivää ennen syntymää.
  11. T

    "Ylimääräisten" alkioiden kohtalo mietityttää

    Me saimme kolmannen lapsemme hoitojen avulla (kaksi ekaa luomua) ja tuoresiirrosta tuli heti plussa. Pakkasessa on 3 alkiota kahdessa erässä. Minä olen tätä kysymystä kuumeisesti pohtinut, alkuun vauvan kanssa olimme tosi väsyneitä ja tuntui ettei enää ikinä... Omissa pohdinnoissani päädyin...
  12. T

    Onnistuneita raskauksia kivesbiopsialla ja icsillä?

    Meillä oli tilanne se, että meillä oli jo kaksi yhteistä lasta, kun mieheni sairastui vakavaan pitkäaikaissairauteen ja "paniikissa" vastoin tahtoani meni sterilisaatileikkaukseen. Mieheni terveys saatiin kuitenkin lääkkeillä myöhemmin paremmaksi ja vihdoin hän tajusi, kuinka kärsin jatkuvasta...

Yhteistyössä