Hakutulokset

  1. E

    Teettekö 2 lämmintä ruokaa viikonloppuisinkin?

    Mistä sä tänä päättelit? On pudottanut painoa joskus monta vuotta sitten ja sen jälkeen on pysyvästi vähähiilarisella. Lapsille en kuitenkaan viitsi pelkkää vähähiilarista laittaa vaikka usein meillä onkin samat sapuskat koko perheelle.
  2. E

    Teettekö 2 lämmintä ruokaa viikonloppuisinkin?

    Teen kaksi ruokaa mutta joskus kuten tänään se on sitten isompi satsi makaronilaatikkoa jota syödään 2 kertaa. Tässä kyllä vähän vaikuttaa sekin että mies karppaa eli hänelle joutuu tekemään sit vielä jotain muuta ruokaa jos sapuskana on makaronilaatikkoa.
  3. E

    miksi synnytyksen ponnistusvaiheessa paikalle hälytetään aina toinen kätilö?

    Siinä on periaatteessa kaksi henkeä, jos on kätilö ja opiskelija. Jos tulee joku odottamaton tilanne, opiskelijan voi lähettää hakemaan apua.
  4. E

    miksi synnytyksen ponnistusvaiheessa paikalle hälytetään aina toinen kätilö?

    Lastenhoitajia/kätilöitä pitää olla yksi per syntyvä lapsi ja yksi äitiä varten. Omassa sektiossa oli paikalla leikkaava lääkäri (=erikoistuva lääkäri), erikoislääkäri, anestesialääkäri, anestesihoitaja, kaksi hoitajaa ilmeisesti vastasyntyneiden osastolta ja mun mieheni. Eli sakkia riitti.
  5. E

    En tajua, miksi nuo bareMineralsin tuotteet ovat Suomessa kaksi kertaa kalliimpia kuin muualla

    Kannattaa ostaa äkkiä tän vuoden puolella netistä mitä tarvitsee, kohta noi tullisäädökset muuttuu ja sitten joudut maksamaan tullit noihin hintoihin päälle.
  6. E

    Dietmix , onko täällä

    Proteiinijuomana olen käyttänyt ja GoFatGo eli Fitfarm dieetillä myös joskus korvaamaan aterian. Paino on pudonnut mutta ei se nyt yksin tuon jauheen ansiota ollut.
  7. E

    Joko teillä lapsilla käytössä kauppareissuilla...

    Nyt on kyllä ihan täysi talvi eli välikausivaatteilla ei meidän sakki lähde mihinkään. Edes kauppaan. Voisin jotain tuollaista kuvitella pukevani jos mentäis ostoskeskukseen autolla parkkihalliin, ja autossa olis ne lämpimämmät vaatteet mukana. Ulkona on kuitenkin kylmä ja ei tässä nyt vielä...
  8. E

    G:haalari vai 2-osainen välikausipuku 3-vuotiaalle???

    Haalarin valitsen siksi että lapsi osaa itse pukea haalarin, mutta haalarimallisten housujen pukeminen ei meillä vielä onnistu. (Mun lapset on nyt 2,5v ja kesällä sen 3v). Ostan haalarien lisäksi kummallekin irtotakit.
  9. E

    Luin juuri kaksplussan kolumnin "Tuplahelppoa"

    Kaksi kertaa yöllä herääminen on minunkin mielestäni koko yön nukkumista, varsinkin jos lapsi nukahtaa pian herättyään. Se että molemmat lapset herää useita kertoja yössä - pahimmillaan 4 min välein, ja toinen aamuyöstä tunniksi on kuitenkin jotain sellaista mitä en halua toiste kokea. Meillä...
  10. E

    Entäpä jättäisittekö 2v:n sitten kotiin tässä tilanteessa?

    Tästä ketjusta tulee sellainen ajatus että voihan siellä kotonakin kaatua ja löydä päänsä, ihan sisätiloissa, niin että kukaan ei tiedä että asunnossa on tajuton äiti ja pieni lapsi. Mutta jos olis koira pyrkisin hoitamaan pissitykset niin että lapsi on vielä hereillä, vaikka just ennen...
  11. E

    Luin juuri kaksplussan kolumnin "Tuplahelppoa"

    En väitäkään että kaksosten äiti olisi selviytyjämpi, ihan varmasti sekä kahden vauvan että kahden pienen eri-ikäisen äidillä on rankkaa. Mutta tuohon että miten se että saa kaksoset ei muka ole oma vika, niin vastaisin että USEIMMAT jotka yrittää lasta kuvittelevat että saavat vain yhden...
  12. E

    Luin juuri kaksplussan kolumnin "Tuplahelppoa"

    No mulla on kaksoset ja kyllä mistään mitään ylkimääräistä apua tai myötätuntoa ole tullut. Pienen ikäeron voi valita itse tai sitten tehdä lapset vähän isommalla ikäerolla jos tuntuu että ei jaksa. Kolumnia en ole lukenut mutta en kyllä samaa mieltä tuosta helpommalla pääsemisestä kun ei...
  13. E

    Paljonko vois pyytää POP:n välikausi haalarista?

    Laitat huutikseen ja hintavarauksen. Siellä niitä näyttää olevan muitakin, ei nyt ehkä 110cm mutta muita kokoja.
  14. E

    Ystäviä pientenlasten äideistä?hakupino

    Täällä kahden 2,5v ikäisen äiti Jyväskylästä kaipaisi seuraa kävelylenkeille tai meilikaveriksi tai muuten vaan ajatustenvaihtoon.
  15. E

    Kumpi nolompaa työtä: Siivous vai Siwan kassa?

    Tästä samaa mieltä. Arvostan aina enemmän ihmistä joka oma-aloitteisesti tekee jotakin työllistymisensä suhteen kuin sellaista joka ei halua töihin mennä. Minusta kaupan kassa ja siivooja ovat erittäin kunnioitettavia ammatteja. Nämä eivät todellakaan ole mitään syrjäytyneiden hommia...
  16. E

    Jättäisitkö 8v hoitoon mummolleen 2,5 viikoksi kun menet matkoille ulkomaille?

    Riippuu mummosta ja matkan syystä. Lomamatkan takia en, jos olis työmatka niin saattaisin jättääkin.
  17. E

    JKL Mammat hohoi!

    Hyvä Marzu76! Minä myöhästyn jonkun verran siitä kolmesta, mutta oon kuitenkin tulossa. Lastenhoitojärjestelyjen takia en kerkee kolmeksi. Enkä tunne ketään, vähän jänskättää mutta toivottavasti porukkaan mahtuu...
  18. E

    Mistä syistä nuo tiskarit, kuivausrummut, pesukoneet, etc. voivat syttyä palamaan?

    Kuivausrumpu ainakin syttyy tuleen monesti siksi että vastuksiin menee pölyä. Meillä on 2003 ostettu AEG kuivausrumpu ja vaikka takalevyä ei itse saisi mennä avaamaan, se on pariin kertaan avattu ja vastukset ja takaosa imuroitu. Pölyä siellä on ollut. Sähkölaitteitahan ne ovat joten palo voi...
  19. E

    Jos joulukuun palkka maksetaan 15. tammikuuta....

    Kiitos vastanneille!!!!
  20. E

    Miten teillä käytetään lapsilisät?

    Mulle ei säästetty mutta kaverille kyllä. Ensimmäisenä opiskeluvuonna söi ja joi erittäin hyvin, ja siinäpä ne sitten meni. Vierestä katsottuna tulin siihen tulokseen että mä en ainakaan omia lapsia varten aio säästää sellaista rahaa mikä menee kurkusta alas. Meillä menee vaihtelevasti...

Yhteistyössä