Hakutulokset

  1. S

    vauvan laskeutuminen

    mulla vauva painoi pitkään häpyluuhun mutta laskeutui vasta synnärillä. sen todella huomasi, tuntui, kuin pää roikkuisi jo melkein ulkona... :laugh: edit: ps. neuvolassa pitäisi selvitä vauvan asennot ja asemat :)
  2. S

    vatsan palautuminen

    nyt toinen lapseni on syntynyt, synnytyksestä aikaa n. kk. Selvästi palaudun nyt hitaammin kuin 1. synnytyksestä vaikka se oli keisarileikkaus ja tämä toinen erittäin hyvin mennyt luomusynnytys. Eli näköjään se vatsa ei ollut enää entisensä ;) Mutta kunhan tästä pääsee taas treenailemaan ja...
  3. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

    Mulla kesti edellisen synnytyksen, joka oli siis keisarileikkaus, jälkivuoto varmaan ainakin 4 viikkoa... kai se on aika yksilöllistä. Yleensä leikkauksen jälkeinen vuoto kestää pidempään kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Täällä kaikki sujuu hyvin, poika on nyt ylittänyt syntymäpainonsa :)...
  4. S

    Mites on äitienpäivä lähtenyt liikkeelle?

    nuhaista esikoista hoitaessa :) kotiuduttiin eilen synnäriltä joten ä-päivä jää vähän uuden tulokkaan ihmettelyn ja esikoisen flunssan varjoon. Sain kuitenkin idän sinililja"kimpun" ja kortin mieheltä ja esikoiselta :) 1v 8kk oli ihan itse piirtänyt hienosti. Mies lähti äidillään käymään ja...
  5. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

    aijuu, listaan voi merkitä, että lapsi syntyi viikoilla 38+0 :) Kiitos! sibirica
  6. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

    Moi! Ehdin käydä :) ja luulen, että se kyllä laittoi homman etenemään. Kävin maanantaina terapiassa ja sen jälkeen oli kaikenlaisia tuntemuksia...keskiviikkona sitten alkoi tapahtumaan (vesien meno) jota edelsi hassu, vähän humalainen olo verenpaine tosi korkealla. Terapeutti sanoi...
  7. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

    moi! meille syntyi suloinen poikavauva 6.5. :) 2 viikkoa etuajassa siis. Synnytys sujui tosi hyvin, lapsivesien menosta kesti 8 tuntia lapsen syntymään. Synnytys sujui luomusti kun mitään puudutuksia ei ehditty antamaan. Ponnistusvaihe kesti 20 min. Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus...
  8. S

    Gallup: Minkä ikäisenä joitte kännit ekan kerran?

    14-vuotiaana koulun kevätjuhlapäivänä juotiin paikallisella leikkikentällä luokkakaverin kanssa valkoviinipullo puoliksi. En muista, että olisin käyttäytynyt omituisesti tai että mitään hassua olisi tapahtunut. Kaveri sen sijaan sai "itkukännit" ja istui puskassa nyyhkyttämässä. Häntä sitten...
  9. S

    Hoi isomahaiset vapunviettäjät!

    nyt rv 37+1 ja ollaan menossa huomenna keikalle kuuntelemaan bändiä. :)
  10. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

    miranth, olen menossa ensimmäistä kertaa ensi viikolla Anne Vuotarin vastaanotolle. En ole koskaan aikaisemmin käynyt vyöhyketerapiassa. Voin tulla sitten kertomaan millaista oli :) Mulla alkoi edellinen synnytys spontaanisti mutta haluan silti varmistaa, että myös tämä alkaa ilman...
  11. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

    hei vaan taas, 37+0 tänään täynnä ja jännitys tiivistyy =) Masu roikkuu jo tosi alhaalla ja närästys vaivaa päivittäin kovasti...kipeitä supistuksia on ollut silloin tällöin jaksottaisesti kolmisen viikkoa. Onko muilla ollut sellaista tunnetta, että olisi koko ajan se isompi vessahätä kun...
  12. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

    heippa taas pitkästä aikaa =) Kävin eilen Hulluilla Päivillä ja yöllä tulikin sitten kiitettävästi kivuliaita suppareita. Urbaani legendahan nimittäin kertoo, että jos haluaa synnytyksen käynnistyvän kannattaa mennä Stockmannin alusvaateosastolle. Mä en nyt ihan vielä haluaisi synnyttää mutta...
  13. S

    Ollaan ostamassa miehen kanssa yhdessä autoa,voiko olla kaksi omistajaa?

    meillä minä haltijana. Laina on kummankin nimissä. auto on lain näkökulmasta kuulemma puoliksi minun, puoliksi miehen.
  14. S

    vatsan palautuminen

    aikaa meni n. 1-2 kk. Nyt odotan toista lastani ja huomasin, että vaikka vatsa oli ulkoisesti palautunut niin vatsanpeitteet ovat löysemmät kuin ekassa raskaudessa. Toivottavasti palautuu kuitenkin tästäkin "venytyksestä"! :)
  15. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

    Mulle terkkari sanoi, että ensimmäisessä raskaudessa on useammin neuvola kuin toisessa tai myöhemmissä. Odotan itse numero kakkosta :) En tiedä sitten miksi sulla ei oo ollut useammin...odotatko siis esikoistasi? Olen huomannut, että oma terkkarini ei oo ihan turhantarkka aikataulujen...
  16. S

    Raskau ja pahentuneet sydänhäiriöt

    mulla tuli tässä raskaudessa vk 34 eteisvärinä joka hoidettiin sähköisellä rytminsiirrolla. Aikaisempia vastaavia rytmihäiriöitä ei ole ollut. LÄäkäri sanoi, että luultavasti ei enää uusiudu raskauden jälkeen. Raskaus on rasite kropalle ja ilmeisesti hormonitoimintakin voi näihin vaikuttaa...
  17. S

    Tyhmä kysymys, älkää naurako kovin pahasti. :D

    hmm...joskus vatsan alueen kipu heijastuu hartiaan, en tiedä voisiko tästä syystä hartia myös jumiutua :)
  18. S

    Kysymys kahden pienellä ikäerolla varustetun lapsen äideille:

    Meille on tulossa pian toinen lapsi, ikäeroa esikoiseen tulee 1 vuosi 9 kk. Te, keillä on kokemusta vastaavasta ikäerosta, kertokaa ihan rehellisesti millainen ensimmäinen puoli vuotta/vuosi oli lasten kanssa? Oliko raskasta? jos, niin mitkä asiat erityisesti? Missä vaiheessa alkoi...
  19. S

    Kysymys kahden pienellä ikäerolla varustetun lapsen äideille:

    Meille on tulossa pian toinen lapsi, ikäeroa esikoiseen tulee 1 vuosi 9 kk. Te, keillä on kokemusta vastaavasta ikäerosta, kertokaa ihan rehellisesti millainen ensimmäinen puoli vuotta/vuosi oli lasten kanssa? Oliko raskasta? jos, niin mitkä asiat erityisesti? Missä vaiheessa alkoi...
  20. S

    Viiltävä kipu ylävatsalla rv. 31+2

    mulla on kummassakin raskaudessa ollut loppupuolella ylävatsan viiltelyä ja kipua, ei oo ollut mitään vakavaa. Mutta muistaakseni soitin myös ekalla kerralla ä-polille. Kannattaa varmasti siis ensin soittaa mutta ajattelin vain lohdutukseksi sanoa..että ei oo välttämättä mitään vakavaa =)

Yhteistyössä