Hakutulokset

  1. L

    4veen uhmaikä mitä voi tehdä

    Tulee mieleen, onko poika ylipäätänsä tyytyväinen? Mikä on päiväohjelma? Oliko ennen tarhassa? Viihtyikö siellä? Joutuiko pois kokonaan, kun sisarus syntyi? Auttaisiko jos kävisi osapäiväisesti esim. kolmea päivänä viikossa siellä? Olisi jotain omaa ja kivaa ja mihin on tottunut. Vauvan kanssa...
  2. L

    mistä tietää onko lapsi ylivilkas???

    Te, joilla syömisongelmia. Miksi syötätte isoja lapsianne? Kai lapsella on tylsää ja lelut pitää olla pöydässä. Antakaa lusikka omaan käteen ja antakaa syödä itse, lelut pois. Johan alkaa ruokailu kiinnostamaan! Oikeasti näin käy. Meidän lapsi ei jaksanut ikinä olla ruokapöydässä ja ruokailut...
  3. L

    TV:n katselu

    Ihan pakko kysyä, mitä maalaisjärkeä on telkun jatkuvasti auki pitämisessä lapsen syntymästä saakka? Sehän kuluttaa sähköäkin ihan kamalasti ja kamala mökä pauhaa kaiken aikaa. Itse et ehkä huomaa lapsessa levottomuutta, kun ei ole vertailupohjaa. Ei pitäisi kirjoittaa, kun haukkua tulee, mutta...
  4. L

    TV:n katselu

    Pistää silmään, se, että moni valittaa, että lapsien on pakko nähdä telkkaa, kun omat lempparisarjat jää näkemättä, kun lapset menee myöhemmin nukkumaan. Minä olen lakannut katsomassa telkkaa ollenkaan. Voi mikä vapaus! Ollaan paljon ulkona ja pelataan pelejä. Olen paremmassa kunnossa kuin ikinä...
  5. L

    kuinka paljon vapautta 5 vuotiaalle?

    Itse olen sitä mieltä, että 5-vuotias on vielä aika pieni enkä hetikään suitsisi ketään kovin itsenäiseen liikkumiseen vielä. Isommat leikkiverit saavat tehdä paljon enempi asioita eikä ole pitkä matka siihen, että kohta ette tosiaan tiedä, mitä lapsenne tekee ja missä. Nykyään tuntuu...
  6. L

    Nenästä verta!

    Kuten itsekin totesit suoni oli teillä lähellä sieraimen reikää. Toimenpiteen tyyli siis riippuu kohteen "vaativuudesta". Toki lähellä sierainta juttu on helpompi nakki kuin syvemmällä sijaitseva. Siksi varmaan lääkäri arvioikin aina erikseen tarvitseeko lapsi kevytnarkoosia yms. Jos suoni on...
  7. L

    Nenästä verta!

    Jep, pelkästään alkupuudutus on inhottavaa; nenään ruiskutetaan sprayta, joka maistuu pahalle ja valuu kurkkuun. Sitten pistetään neulalla varsinaista puudutetta nenän seinämään ja nenän herkkyydestä johtuen pistoskipu on todella pistävää ja voimakasta. Sitten nenää levitetään spekuloilla...
  8. L

    Vauvan ja vaunujen kanssa hienoon ravintolaan?

    No, mä voisin olla sun kanssa samaa mieltä, jos kyseessä olisi todella hieno ravintola! Mutta kun kyseessä on laivan alacarte paikka niin itse en kyllä siellä käyneenä miellä sitä mitenkään "hienoksi paikaksi". Sorry vaan. Itse nostan hattua äideille. Itse en olisi jaksanut lähteä edes...
  9. L

    Heräileekö teidän 1,5vuotiaat yöllä?

    En kyllä minäkään antaisi maitopulloa enää tuon ikäiselle. Ihan hampaiden takia. Ja joskushan on opeteltava oikeasti nukahtamaan ilman maitoa uudelleen, jos sattuu heräämään. teet karhunpalvelusta itsellesi, mitä kauemmin tuota venytät. Heräilyt ei johdu mitenkään välttämättä nälästä. Meillä...
  10. L

    "Pakottaminen" harrastukseen

    Onko liian haasteellinen? Äkkiseltään tuntuu, että kohta 3vuotias on liian pieni futikseen. Voisiko harkita jotain muuta? Tuo muskari olisi varmasti parempi ja 3v siihenkin tulee lisää haasteita, kun 3v ylöspäin ovat yleensä ilman vanhempia. Itse luulisin, että futis sopii isommille 5-6vuotiaille.
  11. L

    tuttipullo ja tutti samaan aikaan pois ja minkä ikäisenä?

    Mikset antaisi velliä normaalisti iltapalan yhteydessä, mutta nokkiksesta? Lapsen pitäisi oppia tyydyttämään kaikki nälkänsä ruokapöydässä. Voit aluksi vaikka hieman myöhentää iltapalaa ja tankata oikein täyteen monta laatua niin varmasti ei herää yöllä. Toki itse suosittelen jo puuroon tai...
  12. L

    Nenästä verta!

    Nenästä ei tarvitse tulla verta, että polttaminen onnistuu. Itsellä poltettu suoni, joka kauan vuotanut ja tehtiin sovitusti tiettynä päivänä. Lapsella tosiaan kevytnarkoosin pyytäminen varmaan pakollista, koska toimenpide vaatii paikalla pysymistä ja on äärimmäisen epämukava ja kivualiaskin...
  13. L

    1-v sihtikurkku, mikä avuksi?

    Sun täytyy muuttaa asennettasi. Läpi kuultaa, että et usko itsekään etkä jaksa yrittää. Tosi ymmärrettävää, mutta sun asenne voi vaikuttaa lapseenkin. Ota välillä lomaa ruokailusta ja anna miehen, mummon, kummin hoitaa se. Meillä kun oli ongelmia niin helpotti, että ihan joka ruokailua ei...
  14. L

    4v. mitä vaadille?

    Nuo innokaat "pikkunaiset" on aivan toista maata kuin rasavillit pojat tässä iässä. Itse olen myös päiväkodissa töissä ja eron näkee selvästi! Siksi musta aika tyypillistä, mitä kaksi edellistä tytön äitiä kirjoitti. Tytöt on tässä iässä sellaisia "pikkuäitejä" ja tykkää puuhata ja tehdä. Täytyy...
  15. L

    Kun lapset syrjii toisiaan

    Kiinnitti silmään, että tykkää leikkiä ikäisiään vanhempien lasten kanssa. Musta ei ole syrjimistä tai kiusaamista tai väärin, jos vanhemmat lapset eivät halua leikkiä pienempien kanssa. Usein pienemmät eivät osaa samoja leikkejä, sotkevat ne jopa. Itsellä on 1,6v ikäinen lapsi eli aika lailla...
  16. L

    Mä vihaan aamuja!

    Kamala toista on kiskomalla retuuttaa hoitoon ja jättää sinne. Jos et jaksa sisarusrattaita työntää niin jaksaisitko seisomalautaa? Tai jos et jaksa ollenkaan työntää niin olisko sitten pojalla pyörää, jolla ajaa? Meillä ainakin pyöräillään tarhaan kesät talvet. Poika siis 3v. Sitä jäin miettii...
  17. L

    Miten saada lapselle painoa? Paino menee -20 käyrällä!

    Rypsiöljyä suositellaan, mutta...Siinä on aika voimakas maku ja väri ainakin puuroon lisättynä. Ootteko huomannut? Sitä siis olisi hyvä käyttää, mutta meillä ei ainakaan onnistu. Ollaan päädytty käyttämään kylmäpuristettua auringonkukkaöljyä. Auringonkukkaöljyä on rypsiöljyyn verrattuna tosi...
  18. L

    tarttuuko "tuhmuus"

    lisäys ei tarvitse varsinaisesti puuttua kälyn toimintaan, kasvatukseen vaan näytät itse omalla esimerkillä miten toimitaan. Ei kälysi varmasti tyhmä ole, näkee, että ahaa noin homma toimii
  19. L

    tarttuuko "tuhmuus"

    Jos kälysi on sanonut, ettei osaa niin etkö voi auttaa? Ei arvostellen miten nyt teet vaan oikeasti? Kun ilmeisesti pakko kyläillä, kun veljen perhe, ettei eroonkaan pääse. Mikset näytä mallia? Näin kootaan kaikki lapset yhteen, pannaan pelaamaan, muovailemaan, pannaan leikit alulle. Kukaan ei...
  20. L

    tarttuuko "tuhmuus"

    Ehkä heillä on riehunta-vaihe päällä? Nyt. Ehkä eivät olleet kyseisenä päivänä ulkoilleet ja päästäneet höyryjä. Ehdotitko ulos menoa? Päiväkodissa työskennelleenä varmasti tiedät, että yhden käyttäytymisen perusteella ei lasta voi tuomita aina tiettyyn käytökseen. Ehkä jossain toisessa...

Yhteistyössä