Hakutulokset

  1. T

    Hesarin juttu pilatuista vanhemmista

    Mä en ole kummallakaan kerralla halunnut olla vauvasta erossa yhtään, toki olen ollut myös fyysisesti tosi hyvässä kunnossa. Vastasyntynyttä on niin ihana katsella ja ihailla <3 Itse olen käynyt suihkussa myös niin, että olen ottanut vauvan mukaan suihkutiloihin pyörällisellä vauvansängyllä...
  2. T

    Uudelleensynnyttäjät millä viikkoilla olette liikkeitä alkaneet tuntemaan?

    Minulla on nyt kolmas raskaus ja olin aivan hermona kun liikkeitä ei tuntunut vielä rv19. Sain kaverilta dopplerin lainaan ja sillä sain kuuluviin vain istukan äänet. Kävin neuvolassa ja sielläkin sykkeitä etsittiin pitkään ja ne kuuluivat kaikuna istukan äänen alta. Rakenneultrassa kävi ilmi...
  3. T

    Uskallatko laskea alle 3,5 v. lapsesi rannalla veteen ilman sinua/muuta vedessä olevaa valvojaa?

    Minä seison lapsen vieressä vedessä, vaikka 3,5 vuotias osaakin jo uida hiukan ja pysyy pinnalla hetken aikaa. Suomessa järvivesi on monessa paikassa tosi sameaa ja rannalta on yllättävän vaikea arvioida missä lapsi oli kun edellisen kerran pää näkyi pinnalla. Pari kesää sitten oli ainakin...
  4. T

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Riskilä, tiedän mitä käyt läpi. Minä kärähdin rakenneultrassa riskiluvulla 1:100. Meillä epäiltiin trisomia-18. Tarkkojen sikiötutkimusyksikössä tehtyjen ultrausten jälkeen päädyimme siihen ettemme tee sikiölle lapsivesitutkimusta keskenmenoriskin vuoksi. Ultrassa mitään hälyyttävää ei enää...
  5. T

    Kukaan käynyt silmien laserleikkauksessa ?

    Aika pitkältä ajalta tuo minusta vaikuttaa. Oletko käyttänyt ohjeiden mukaan kosteuttavia tippoja? Ethän ole hieronut silmiä? Itse näin illalla katsoa selvästi uutiset kun leikkaus oli ollut iltapäivällä. Seuraavana päivänä näkö oli jo moitteeton. Minulla oli -5 ja -4.75. Leikkauksesta on kuusi...
  6. T

    MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

    Sillikeskusteluun: odotan itse kolmattani ja la on 3.11. En ole kirjoittanut kanssanne sillä pienten lasten äitinä aika on kortilla. Olen kuitenkin lukenut keskusteluja ja nyt ajattelin kirjoittaa tästä silliasiasta. Olen kaikissa raskauksissani himoinnut silliä ja syönyt sitä reippaasti...
  7. T

    Te joiden ensimmäinen synnytys on käynnistetty yliaikaisuuden takia, onko myös seuraava synnytys jouduttu käynnistämään?

    Hei, minulla ensimmäinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 42+0 ja tyttö syntyi seuraavana päivänä pitkän käynnistyksen ja nopean synnytyksen jälkeen. Toinen lapseni syntyi rv 40+2 vieläkin nopeammin. Olin varma, että toinenkin menee reilusti yli lasketun ajan, sillä mitään ennakoivia...
  8. T

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hei Saana ja aluksi pahoittelut siitä, että joudut kirjoittamaan tänne. Se ei ole ikinä mukavaa. Me jäimme kiinni rv18 trisomia-18 epäilystä rakenneultrassa. Pääsimme nopeasti jatkotutkimuksiin, joissa sikiö ultrattiin todella tarkkaan Naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä. Ultrassa ei...
  9. T

    Murot ja kaakao päiväkodissa

    Luulisin, että tässä on kyseessä enemmän se ettei ketjun aloittaja ymmärrä miksi aamupalana täytyy olla muroja ja kaakaota. Enkä ymmärrä minäkään. Miksi ei tarjota vaikka puuroa? Täyttävää ja terveellistä, toisin kun murot ja kaakao. En muutenkaan oikein aina ymmärrä päiväkotien tai koulujen...
  10. T

    G: Vauvan paino arvio ja syntymäpaino?

    Rv 36 arvio 3200 g, synnytystä edeltävänä päivänä 3280g ja painoa pojalla syntyessään 3260g rv 40+2. Minulle sanottiin esikoisen kohdalla, että viikon 40 jälkeen vauva ei enää kasva yhtä palon kuin aikaisemmin. Esikoiseni syntyi rv 42+1 ja painoi 3390g. Tämä vastasi hyvin arviota joka oli...
  11. T

    G: Lastenvaatteista!

    Missä asteessa pesette Småfolkin vaatteet? Olen itse pessyt nurinpäin käännettynä 40 ja mielestäni värit ovat kuluneet nopeasti : / Ohjelämpötila on 30 astetta, mutta kun siinä lämmössä en oikeastaan pese mitään muuta niin en ole jaksanut muutamaa paitaa alkaa erikseen pesemään. Kuinka te muut...
  12. T

    Mitä ajattelette tupakoivista äideistä?

    Itse ihmettelen ylipäänsä ihmisiä jotka tupakoivat, sekä miehiä että naisia. Täytyy sanoa, että minua kyllä ällöttää jos näen äidin tai isän työntävän vaunuja ja tupakoivan samalla. Samaten inhoan jos vanhemmat tupakoivat esim. leikkipuistossa. Ei tupakointi ihmisestä huonoa tee, mutta en vain...
  13. T

    Milloin teillä käynnistettiin synnytys (yliaikaisuuden vuoksi)?

    Helsingissä käynnistivät ainakin 2008 pääsääntöisesti silloin kun oli 42+1. Itse olin aivan uupunut koska en saanut enää nukuttua ja koska osastolla oli tilaa aloittivat käynnistyksen jo 42+0. Tyttö syntyi seuraavana päivänä.
  14. T

    Miten nukuttaa 1,5v, joka ei vielä jaksa kuunnella satuja?

    Mitä jos yrittäisitte opettaa lapsen nukahtamaan pinnasänkyyn? Itse tekisin iltatoimet niin, että hampaiden pesun jälkeen siirryttäisiin parisänkyyn "lukemaan" kirja ja sitten, ennen sängystä karkailu vaihetta, siirtäisin lapsen pinnasänkyyn. Sen jälkeen saattaisin vielä laulaa tai tehdä jonkun...
  15. T

    Miten "rankaisette" tein taaperoita???????

    Meillä on ollut aivan samaa, mutta tilanne alkaa vähitellen rauhoittumaan kun tyttö tulee lähemmäksi kolmea. Meillä puhuttiin, otettiin käsistä kiinni, vietiin rauhoittumaan omaan huoneeseen, puhuttiin taas lisää, välillä kiljuttiin pää punaisena puolin ja toisin, uhkailtiin... Oikeastaan asiaan...
  16. T

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Osanottoni Helikopteri :hug: Meillä epäiltiin myös trisomia-18, mutta meillä se jäi epäilyksi. Jos epäilys olisi kuitenkin varmistunut todeksi, olisin tehnyt keskeytyksen välittömästi vaikka viikkoja olisi silloin ollut jo noin 22. Kyseinen kromosomimuutos on niin vakava, ettei lapsellasi...
  17. T

    Kuinka kaukana 2-4 vuotiaista lapsista olette rannalla, kun lapsi on veden rajassa?

    Kohta 3v:n kanssa olen aina vedessä.Yleesä niin, että seison rannalla olevan lapsen ja syvemmän veden välissä. Lapsi saa siis touhuta rauhassa matalassa vedessä, mutta olen valmiina nappaamaan kiinni jos päättää pöllöillä ja rynnätä syvään veteen.
  18. T

    Lentopelko

    Rauhoittavia ei kai nykyään suositella lentopelkoo koska sitten koneessa ei pysty toimimaan jos vaaratilanne tulisi. Minä pelkään myös lentämistä, siis todella, mutta yritän silti lentää ainakin muutaman vuoden välein. Näin pelko ei kasva aivan järjettömiin mittasuhteisiin. Itse olen huomannut...
  19. T

    Minkä ikäisenä voisi ajatella päiväunien poisjättämistä?

    Meillä kotihoidossa oleva tyttö 2v 8kk on nyt noin kuukauden ajan alkanut jättämään päiväunia pois. Välillä nukkuu, mutta yhä harvemmin. Jos nukkuu, iltaunille nukahtaminen siirtyy todella myöhäiseksi. Ellei nuku, niin loppuilta on vauhdikas ja sammahtaa klo.20. Laitan hänet aina päiväunille...
  20. T

    Upeaa, viimeinkin! *abortti-asiaa*

    Eihän aborttia voi sosiaalisista syistä saada myöhäisillä viikoilla. 24 viikon takaraja koskee tapauksia joissa sikiöllä on niin pahat vammat tai sairaudet, että ns. normaali elämä olisi mahdotonta. Jos tätä rajaa siirretään niin rakenneultran jälkeen (jossa monet epämuodostumat ja pahat...

Yhteistyössä