Hakutulokset

  1. A

    Mitä mukaan lennolle taaperolle?

    Mä reissaan pojan 1,6 v kanssa yksin 3 h lentoja muutaman kuukauden välein, ja meillä on aina mennyt helposti. En ole juuri mitään ottanut mukaan, ehkä jonkun just sen hetken suosikkilelun, koska koneessa antavat aina pienen kirjan jne, poika on aina leikkinyt innolla istuintaskussa olevien...
  2. A

    Mikä avuksi punaisiin hiertymiin taipeissa?

    Lääkäri sanoikin sitten että oli jonkinlainen sieni joka ei lähde tavallisilla keinoilla, ja antoi reseptirasvaa joka sekoitettiin sinkkivoiteeseen jolla se sitten lähti. Luin sitten jostain vauva-kirjasta, että olisi voinut kokeilla sieneen etikka-vesi seosta, eli kylpyveteen pieni tilkka...
  3. A

    Taaperon lohkeilevat kynnet

    Meillä pojalla 1,5 v isonvarpaan kynnet lohkeavat jatkuvasti nurkista niin että niihin jää "piikki" joka varmaan tekee kipeää. Poika ei anna katsoa varpaita ollenkaan jo useamman kuukauden ajan, ja ainoastaan kun nukkuu varpaankynnet voi leikata. Yritän leikata ne suoraan jättäen kulmat...
  4. A

    Yllätysraskaus

    Hei Heini, mulla on aika lailla samanikäinen pikkupoika, nyt 1v 4kk, jonka sain 45-vuotiaana. Vähän sama tilanne myös siinä, että tutuilla ei juurikaan näin pieniä lapsia, jonka lisäksi asutaan ulkomailla ja ystävät ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi Suomessa. Eli aika yksinäistä tämä...
  5. A

    Avautumisvaiheessa ammeessa

    Tammisaaressa olisin saanut synnyttää ammeeseen jos en olisi ottanut kivunlievitystä. Otin kohdunkaulan puudutuksen ja sen jälkeen ei saanut synnyttää veteen koska seuraavat vauvan sykettä koko ajan. Vedessä olin siitä kun kohdunsuu oli auki pari senttiä koko avautumisvaiheen ponnistamiseen...
  6. A

    Lapsen kanssa ulkoilu.

    Meillä on pieni piha rivarissa ja poika talsii edestakaisin nurmikolla, tykkää nostella isän puutarhavälineitä ja erityisesti harava on ihan ykkönen, haravoi sillä innokkaasti. Kun jaksetaan lähteä autolla liikkeelle, päästään luontoon ja siellä tykkää kovasti kivien nostelusta. Useimmiten...
  7. A

    Mikä avuksi punaisiin hiertymiin taipeissa?

    meillä ei ole koskaan aiemmin näitä ongelmia ollut, tapahtui kun oltiin viikonloppu reissussa ja sinkkivoide jäi kotiin, ja sitten punaiset täplät ei parantuneetkaan vaikka aloin rasvata. Olen laittanut weledan sinkkivoidetta, weledan calendula-voidetta, Bepanthenia, talkkia, kestovaippaa...
  8. A

    Mikä avuksi punaisiin hiertymiin taipeissa?

    Pojalla 1v 3kk on vaipan reunakohdassa molemmissa jaloissa punaiset hiertymät, joita on hoidettu jo kuukauden verran erilaisilla rasvoilla ja systeemeillä mutta eivät parane millään. Ilman vaippaa ollaan rajoitetun ajan päivittäin koska meillä ei kovin lämmin ole kotona lattiatasossa. Nyt...
  9. A

    Atooppinen iho ja villavaatteet

    Olen kuullut että bambuvaatteet ovat tosi hyviä atooppiselle iholle, niitä kannattaa harkita myös alusasuiksi. Eihän ne villaa korvaa lämpimyydessä, mutta silkin lisäksi ihoa vasten ihania.
  10. A

    Imetysliivit

    mulla ei ainakaan ekoina viikkoina tullut mieleen lähteä liiviostoksille kun vauvan kanssa meni todella kaikki aika. Itse ostin H&M:n puuvillaisia imetysliivejä, on tosi edullisia (setti jossa 2 liivit oli jotain 18 euroa) ja ostin muutamia eri kokoja, eli kun yleensä olen B-kuppi, ostin C ja D...
  11. A

    Kokemuksia eri kivunlievitysmenetelmistä synnytyksessä

    Olin avautumisvaiheen vesialtaassa, mies suihkutti aina supistuksen tullessa lämmintä vettä alaselkään joka oli kipein paikka, itselleni ihan yllätyksenä koska en ole koskaan kärsinyt mistään alaselkäkivuista esim kuukautisten aikana. Kun oltiin jossain 6 cm:ssä päätin ottaa puudutuksen ja...
  12. A

    Avautumisvaiheessa ammeessa

    miehellä oli uikkarit mukana jos olis tarve tulla ammeeseen (toivoin voivani synnyttää ammeessa, oli sellainen tosi iso Tammisaaressa), mutta ei tullut käyttöä koska ponnistin sitten kuivalla maalla eri asentoja kokeille. Kun nousin, taisin kuivata pyyhkeeseen ja olin sitten ilman vaatteita koko...
  13. A

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    Mullakin moni edellinen vinkki oli tärkeä, ja sitten tosiaan sellainen o-mallinen kantopussukka jota ei tartte kietoa mitenkään, senkun laittaa toisen olan yli ja vauva keinuu mukavasti kyljen/vatsan kohdallaa ja nukkua tuhisee siinä ja itse voi tehdä käsillä jotain. Ostin käytetyn sellaisen...
  14. A

    Tyhmä kysymys maidon antamisesta...

    Kiva kuulla että ei taideta olla ihan epänormaaleja kuitenkaan :laugh:
  15. A

    Tyhmä kysymys maidon antamisesta...

    Kuinka usein annatte maitoa (ei siis tissimaitoa) 13 kk ikäiselle? Meillä imetys on nyt aamulla ja illalla, poika ei ole koskaan suostunut juomaan mitään tuttipullosta ja nyt ollaan viime kuukausina saatu pikkuhiljaa vähän vettä menemään nokkamukista. Nyt olen alkanut laittamaan maitoa sinne...
  16. A

    Miten se elämä etenee pienten kasvaessa?

    ja minulla ikää 46 v, eli eka vuosi vauvan kanssa on takana ja nyt aletaan olla taapero-vaiheessa. Me asutaan Italiassa, joten elämä täällä on tukiverkkojen ja kulttuurin kannalta aika erilaista, mutta pojan kanssa on mennyt tosi hyvin. Suurin , ja oikeastaan ainoa rasite on ollut vähäiset...
  17. A

    Äidiksi vielä nyt vm -63 ?

    minä tulin raskaaksi luomusti 44 v, raskaus meni tosi hyvin (eka lapsi), pari kertaa oli vuotoa jotka olivat istukan hematoomasta joka oli sitten ihan vaaraton, ainoa vaiva loppuvaiheessa närästys ja vaikea löytää nukkuma-asentoa, painoakin tuli vain 8 kg, ja poika syntyi päivää ennen laskettua...
  18. A

    Peppukiitäjien vanhemmat! Kysymys..

    nyt sitten vaan jatketaan harjoittelua uusin ohjein! =) =) Ymmärsin kyllä sivuistunnan ohjeen, ihan selkeästi selitit, kiitos! :flower:
  19. A

    Peppukiitäjien vanhemmat! Kysymys..

    aloitin heti kokeilun, poika kyllä työntää pyyhettä kovasti pois, mutta jatketaan harjoituksia. Poika siis kyllä aina jonkin aikaa pitää kädet suorina ja työntää yläkehon 45 asteen kulmaan, mutta ei viihdy siinä pitkään. Pari kertaa on myös hinannut itsensä seisomaan istumasta, esim...
  20. A

    Suosittele yksityistä neuvolaa pk-seudulla?

    Etsin yksityistä neuvolaa koska emme pääse kunnalliseen, onko sulla kokemusta hyvästä / kohtuuhintaisesta Espoossa tai länsi-Helsingissä/keskustassa?

Yhteistyössä