Hakutulokset

  1. P

    apuja kaivataan astma/atoppisen ihon kanssa.. :(

    ei ole kokemusta atooppisesta ihosta, mutta on allergioista... eli vehnätön voisi olla kannattava kokeilla, vaikka ei näkyisikään veressä. meillä auttaa ja iho on hyvä. maito ja vehnä kuivattaa ja tekee näppyjä, lehahduksia ja vatsavaivoja. mutta ei ole ollut ikinä jatkuvan atooppinen tai huono...
  2. P

    kun mitkään viljat ei käy...

    on kyllä huolestuttavan kapea ruokavalio. toivottavasti saatte laajennettua pian, ettei tule vakavia puutoksia. olette varmasti tavallisimmat ruoat jo kokeillleet. erikoisemmista lihoista tai viljoistakaan ei ole minulla paljonkaan tietoa. kauramaito voi kai aiheuttaa ongelmia, ainaki meillä...
  3. P

    miten junaan pääsee vaunujen kanssa

    siis invalidivaunu on kai vaunu johon sijoitetaan myös lastenrattaiden kanssa liikenteessä olevat. ei tarvitse valehdella mitään, varaat paikan ja sanot, että olet lastenrattaiden kanssa liikenteessä. samassa vaunussa saattaa olla ihmisiä pyörätuolien kanssa mutta ei kovin usein kuitenkaan ole...
  4. P

    miten junaan pääsee vaunujen kanssa

    intercityssä helppo matkustaa ja saa vaunut ihan viereen... pikajunissa vaunut usein jätetään sinne "pyöräkoppiin" ja lapset sitten istuu sylissä tai itse miten nyt vaan onnistuu.... eli jos vaan intercity tai vastaava (en tiedä millainen on pendolinoissa) niin on parempi vaihtoehto....
  5. P

    maitoallergia ja maidon keittäminen/kuumennus??

    ootteko käyttäny niitä vauvojen jogurtteja totuttelussa, niissähän on vain vähän jogurttia ja loput hedelmäsosetta? meillä kestää ehkä yhden vauvojen jogurtin päivässä ja sit sitä juustoa... kummalta kyllä kuulostais että yli 2 vee tarviis sitä tuttelia. luulisin että pärjää ilman maitoa, jos ei...
  6. P

    1 vuotiaan selkä...

    hei2.. menetköhän nyt taas ihan epäolennaisuuksiin. jokainen kehittyy omaan tahtiinsa ja eri asioissa eri tahdissa. taidanpa soittaa sinne lääkäriin, ei tarvitse ainakaan hänen kanssaan käydä lisäksi ylimääräistä keskustelua tästä lapsen henkisestä kehityksestä samalla vaan asia tulee hoidettua.
  7. P

    1 vuotiaan selkä...

    no... todellakin meni epäolennaisuuksiin keskustelu. lapsi jos näyttää selkäänsä ja irvistää samalla sellaisella ilmeellä, että koskee... osaan tulkita hänen ilmeensä ja eleensä.. ei ole lihava, ennemmin hoikka. selän asennon muuttumisesta oli kyse, eli onko kukaan huomannut, että taaperoilla...
  8. P

    1 vuotiaan selkä...

    1 vuotias näyttänyt pari kertaa, että selkään koskee.. oon huomannu, että selän asento muuttunut notkommaksi... onko normaalia, että muuttuu ku kävelly jo 10kk iästä, eli asento kai muuttuu jonkin verran... lisäksi syö isoja annoksia ruokaa, jonka jälkeen pallomaha korostaa selän notkoa...
  9. P

    maitoallergia ja maidon keittäminen/kuumennus??

    TinttaMarilla... haidi 84 nimim. vaan muuttunut kysyisi, että... käytittekö sitten yli 1vuotiaana mitään "maidon korviketta" vai turvasitteko kalkin tableteilla? missä iässä kestivät juuston ja milloin hapanmaitotuotteet?? meillä tuntuu nyt juusto 1v1kk ikäiselle menevän. jos liikaa antaa...
  10. P

    ¤¤¤ALLERGISET KULLANNUPUT VOL. 8¤¤¤

    pääsenkö listalle?luen ja kirjoitan myös paljon.. aiemmin olin tuolla haidi84 tunnuksella... ja niin ku nykyisestä (ei oo oikein tuota ideaa noiden nimimerkkien suhteen:/) nikistä voi päätellä lapsi on siis poika... syntynyt 1/2009... sopivaa maitoa ei oikein oo niin ei kannata siihen mitään...
  11. P

    ¤¤¤ALLERGISET KULLANNUPUT VOL. 8¤¤¤

    ei kai ois herkistyny viljoille taaperotx5 poika??... meillä on maitoallergisella käyny nyt kai niin :( onkos muilla samaa ongelmaa kuin mulla, tupakointi joka pitäis saada loppumaan. sehän vaikuttaa lapsenkin elämään ja varsinkin näin allergisella... ihan ottaa päähän ku on niin vaikeeta...
  12. P

    Kokemukset soijamaidosta

    no, mä olen testaamassa edelleen tavan maitoa... tai no oikeastaan hapanmaiotuotteita.. oireet on muuttuneet, iholta suolistoon menny ja entistä hankalampi tietää mikä on allergiaa vai onko vaan sopeutumattomuutta, kun yrittää lisätä hapanmaitotuotteiden määrää (vähän on sietänyt juustoa jo...
  13. P

    maitoallergia ja maidon keittäminen/kuumennus??

    kerrohan dora auttoiko teillä kuumennus vai jäikö vielä maito pois?
  14. P

    Kokemukset soijamaidosta

    se kaurajuomakin voi kuivattaa ihoa.. ainakin meillä kaura kuivattaa ihoa, mutta ei kai varsinaisesti oo allergiaa... mutta ärsyttävästi se kuitenkin kuivattaa ku iho olis muuten hyvä eikä ollenkaan kuiva.. siksi näitä juomia ei voi käyttää niin paljoa....niin ja ne verkikokeet ei tosiaan näytä...
  15. P

    Kokemukset soijamaidosta

    meilläki tuntu et pimä käy, mutta nykyään tulee oireet viiveellä eli mahakipua tulee... tällä hetkellä sietää vähän juustoa... siedättämisestä vaan puhutaan nykyään ja pitäis antaa sen verran ku sietää. toisaalta olen 10kk iästä normaalisti kokeillut hapanmaitotuotteita, kun hieman niitä sietää...
  16. P

    Eilen aloitettu almiron,apua tarvitaan

    meilläki tuli refluksia almironista... nousi kurkkuun koko ajan... poika nosikin aikaisin seisomaan ja alkoi kävelemään, liekö häirinnyt se refluksikin osaltaan kun piti pyrkiä ylös.
  17. P

    Onkohan tämä nyt sitä sikaflunssaa

    voi olla mikä tahansa flunssa.
  18. P

    Eilen aloitettu almiron,apua tarvitaan

    me ehdittiin käyttää usea kuukaus almironiakin vaikka alussa oli jo selvät oireet... oireet hieman lieveni, vatsa tottui hieman, mutta sitten alkoi iho-oireet siitäkin. niitäkin yritettiin kestää kunnes lopetettiin koko korvike ku älyttiin, että mahaahan se huutaa yökaudet ku väänteli ja...
  19. P

    maitoallergia ja maidon keittäminen/kuumennus??

    minkä ikäinen dora on sun lapsi? onko joku korvike vielä käytössä? mäki juttelin allergologin kanssa ku oli soittoaikaa ja täällä päin oli sitä mieltä, että voi se kuumennus vähä pilkkoa sitä proteiinia, mutta ei nyt hirveesti hehkuttanu että auttaisi varmasti... mut aina vaan sanotaan, että...
  20. P

    Soijamaidon valmistus kun liikkeellä vauvan kanssa

    meillä kun oli tuo kokeilussa otettiin jauheet mukaan esim. pilttipurkkiin ja mittalusikka mukaan, suhteet muisti ulkoa... joskus oli vedet pulloissakin valmiina. lämmitys sitten oli milloin missäkin mikrossa tai juotiin sellaisenaan. silloin kun keitettiin vesi vielä, sitä keitettiin...

Yhteistyössä