Hakutulokset

  1. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Hei kaikki uudet ja ehkä vanhatkin :). Onkohan täällä enää tuttuja aiemmilta ahdistusvuosilta? Itse taisin kirjoitella viimeksi vuoden 2009 alussa, kun oireet kävivät ylivoimaisiksi. Silloin työterveyslääkäri määräsi cipralex-kuurin (sai melkein pakottaa :) ). Se auttoi. Pikkuhiljaa kaikki...
  2. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Tuosta puutumisesta...minulla ei ole sitä nyt mutta on ollut joskus vuosien varrella. Se on aina tullut pahan ahdistusjakson jälkeen. Sitä on ollut varmaan melkein missä vain :ashamed: ja on ollut pistelyä mutta myös ihan pelkkää tunnottomuuden tunnetta jne. Joskus jopa jalat tuntuivat siltä...
  3. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Puff: minäkään en voi kuunnella muiden kauhutarinoita sairastumisista yms. Sen sijaan tällaiset palstat, kuten tämä, ovat kyllä luulosairaille hyviä kokoontumispaikkoja :D. On mukavaa huomata, ettei ole yksin paniikkiensa ja pelkojensa kanssa! Ja onhan se ihan havaittu, että ne psyykkiset...
  4. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Olen aina välillä käynyt palstalla lukemassa kuulumisianne! Mitäpä teille kuuluu tänä lumisena päivänä :)? Minulla ovat sydänoireet villiintyneet ihan täysin :headwall: . Eilisilta vierähti päivystyksessä tarkkailussa :(. Lääkäri totesi lisälyönnit "tyypillisiksi" ja "vaarattomiksi", vaikka...
  5. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Mieli varmasti pystyy kehittämään vaikka mitä fyysisiä tuntemuksia! Itselläni osa noista lisälyöntituntemuksista on muuten juuri tuollaisia nykäyksiä ylävatsalla tai rintarangan alueella ja ne sitten tuntuvat "rytmihäiriöiltä". Olen joskus lukenut jostain, että tietyllä tavalla herkillä...
  6. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Tulin taas piipahtamaan palstalla! Niin kovin tutulta kuulostavat teidän lähes kaikkien oireet! Itselläni pääsyynä on todellakin "herkkä mieli" ja luulosairaus. Kyttäilen itseäni aina enkä osaa aidosti nauttia elämästä (koska kohta kuitenkin jotain pahaa tapahtuu....). Nyt on ollut parempi aika...
  7. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Myrskytuuli: laitoin sulle viime viikolla vastauksen yksäriin :)! Kaikille muille ahdistuneille: tsemppiä oireiden kanssa! Itselläni on menossa helpompi jakso, joka taas osoittaa (ties kuinka monennen kerran), että kyse ei voi olla kovinkaan vakavasta sairaudesta, kun se voi näin mennä lähes...
  8. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Pakko heti vastata, kun tuo kuulostaa ihan minulta :)...käsittääkseni kyseessä voi olla tietynlainen hermoston ylikäymistila, johon toisilla on suurempi herkkyys. Hermosto jää ylikierroksille ja sitä on vaikea saada tasaantumaan...voi siis jatkua viikkoja kerrallaan. Minulla auttoi nyt lievä...
  9. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    kesä on hurahtanut nopealla vauhdilla! Ekaksi Pöpö: muistaakseni vuosia sitten mullakin oli pahan stressikauden aikana jonkinlaista kummaa ihon polttelua...samaan aikaan oli myös muita kummia oireita mm. tuntoherkkyyden ja puutumisten kanssa. Menivät aikanaan kyllä ohi... Mitä kaikilla...
  10. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Kau! Niitä lääkkeitä tosiaan pitäisi kai syödä jopa puolitoista vuotta, että vaikutus olisi pitkäaikainen. Näin muistan lääkärin sanoneen. Itselleni on tullut ihan sama lopettamisajatus nyt, kun oireet ovat helpottaneet mutta olen toistaiseksi sitkeästi syönyt, tosin hieman pienentänyt...
  11. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Mulla oli sydänoireita pahimpana aikana kyllä tosi usein mutta nyt tilanteen tasaannuttua niitä on taas harvemmin. Nyt on ilmeisesti vain ne "pakolliset" hormonaaliset jumpsuttelut ja ahdistusjumputtelut ja tykyttelyt on jääneet toistaiseksi taakse. Mulla on ehkä osittain tämä oman...
  12. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Minulla on ollut niin paljon töitä, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan ollenkaan. Minulla ne lievät ahdistuslääkkeet ovat muuten tehonneet tosi hyvin ja olo on vain parantunut koko ajan. Ilmeisesti nekin vaativat sen parin-kolmen kuukauden käytön ennen kuin vaikutus alkaa kunnolla näkyä...
  13. T

    Jännitysniska...

    Mulla alkoivat niskaoireet alle 20 v. (nyt olen vähän päälle 30...), jolloin olin myös ihan varma, ettei sen ikäiselle voi mitään "vanhojen ihmisten" vaivoja tulla....ja että taustalla on varmasti aivokasvain tms. :/.
  14. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Kativaani: en olekaan huomannut viestiäsi aiemmin...olen tainnut käväistä viime aikoina vain tuolla jännitysniska-ketjussa enkä sielläkään kovin ahkerasti...vähän kiireistä (=liian kiireistä). Mulla nuo ahdistuskaudet on olleet sellaista neljän kuukauden luokkaa yleensä, en ihan tarkkaan muista...
  15. T

    Jännitysniska...

    Kativaani: mulla niskoihin on liittynyt sellaista kummaa eriparisuutta (joku muukin täällä vähän aikaa sitten siitä mainitsi)...ikään kuin silmät katsoisivat vähän kieroon :) ja sitten esim. aikanaan luennoilla istuessa näkö alkoi melkein sumenemaan, kun niska väsyi ja piti oikein tarkentamalla...
  16. T

    Jännitysniska...

    Hienoa Drosera :)!! Varmasti tosi helpottavaa :hug: . Marge: mäkin olen ollut huomaavinani, että nuo sydänoireet osittain liittyvät hormonaaliseen kiertoon...loppupuolella niitä yleensä ilmenee, ei alkupuolella. Mullakin tuo tärinä esiintyy aina yöaikaan. Lisälyöntejä saattaa tulla kyllä...
  17. T

    Jännitysniska...

    Marge: Oliskohan tuo sun tärinäsi sitä samaa "sisäistä tärinää", jota mullekin tulee?? Mulla se yleensä yllättää juuri ennen nukahtamista (eli rentoutumisvaiheessa) mutta on just samantyylistä kuin kuvailemasi (ainakin kuvailun perusteella) ja siihen yleensä liittyy aina jonkin sortin...
  18. T

    Jännitysniska...

    Kääk, onpas täällä ollut vilkasta. Yritän muistella, mihin kaikkeen piti kommentoida... Drosera: tsemppiä tähän päivään! Itse huomasin kanssa, että tietyt venyttelyt ja jumpat ei mun niskalle käy eli ne saivat aikaan nimenomaan rytmihäiriöitä jne. ja jouduin jättämään ne pois. Minna: luin...
  19. T

    Jännitysniska...

    Annie85: Pakko kirjoittaa heti sinulle vastaus :). Ei huimaus aina kuulu asiaan. Minullakin oli monta vuotta muita oireita ennen kuin tuli eka huimauskausi (josta pääsin eroon sitkeällä fysioterapialla ja jumpalla...). Sinun vaivasi kovasti kuulostaa jännitysniskalta ja tuo...
  20. T

    ahdistuneisuuden fyysiset oireet

    Hei kaikki uudet ja vanhat. Nuusku: olen yhdistänyt ahdistuksen myös kuukautiskiertoon...eli loppukierto on hankalaa :(. (kuten nyt....). Silloin mulla tulee myös lisälyöntejä yms. mutta myös ihan sellaista henkist ahdistumista enemmän, uni on huonoa yms. Mun mielestä nämä kaikki on pahentuneet...

Yhteistyössä