Hakutulokset

  1. V

    ärsyttää ku lapset saa etuilla päivystyksessä

    Meillä pienet vauvat pääsee jonon ohi mutta isommat joutuu kai odottamaan normaalisti. Viimeksi kun meidän 8kk pojalla oli korvatulehdus ja kuume jouduimme silti odottamaan 2 tuntia vaikka pääsimme jonon ohi, se oli pitkä aika odottaa kun poika huusi kuin sumusireeni melkein koko ajan :| Ja...
  2. V

    Keskenmenon jälkeen pian raskaaksi, kuinka pian?

    Yleensä se perustuu limakalvon paksuuteen koska se voi olla vähän heikompi km:n jälkeen.
  3. V

    Keskenmenon jälkeen pian raskaaksi, kuinka pian?

    No itse henk.koht olen sitä mieltä 4 km:n kokeneena että kannattaa odottaa ne yhdet menkat. Mun mielestäni se antaa paremmat lähtökohdat seuraavalle raskaudelle että elimistö on palautunut. En aina ymmärrä sitä kauheeta kiirettä raskautua heti km:n jälkeen. Erilaisia neuvoja annetaan eri...
  4. V

    Onko kenelläkään muulla niin noloja kotivaatteita...

    Mulla oli kanssa ennen mitä kamalampia kotirytkyjä mutta heitin ne sitten roskiin : / Kävin sitten kanssa hakemassa henkkamaukalta mukavia pehmoisia lötköhousuja ja tunikoita, kyllä nyt kelpaa ja ja näyttääkin ihan hyvältä. Muutenkin käytän normaalisti mukavia vaatteita eli kotiäidin...
  5. V

    Voisikohan tuon 10kk ikäisen kääntää pitkän autoreissun ajaksi nenä menosuuntaan?

    No meidän pojunen käännettiin jo heti kun siirtyi isompaan istuimeen, ei viihdy yhtään toisin päin ja me ajellaan usein pitkiä matkoja. Esikoinen käännettiin 10kk iäkäisenä kun siirtyi isompaan turvikseen. Meillä kummallakin muksulla Recarot.
  6. V

    G:Missä vaiheessa vauvat alkanu istumaan syöttötuolissa?

    6kk, ensin vähän tuettiin tyynyllä mutta nopeasti alkoi istumaan siinä tukevasti. Lattialla ei vielä itse nouse istumaan, ryömiminen ja konttaamisharjoitukset kiinnostavat enemmän, vauva nyt 8kk.
  7. V

    Kuinka pian synnytyksen jälkeen saa saunoa, jos ei tullut repeämiä tms?

    Jos on tikkejä ei saa saunoa, mutta muuten saa saunoa omassa saunassa. Yleisiin ei suositella mennä. Puhdas pyyhe vaan pyllyn alle :D
  8. V

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Luepa tuo minun juttu tuolta edelliseltä sivulta, meidän allergikolle sitä lasten gastroenterologi ehdottomasti suositteli. Meidän allergikko on todella allerginen ollut melkein alusta asti, rokotukset meni oikein hyvin vaikka muuten helposti alkaa heti ripuloimaan sopimattomista ruoka aineista...
  9. V

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Me otettiin se ihan varta vasten meidän allergikolle koska allergikolle rotavirus voi olla todella paha tauti. Ja meidän allergikko on todella sieltä pahimmasta päästä. Rokotus meni hyvin, aina samana päivänä kyllä paukutteli ja oli levoton ja kakkaili vähän useammin kuin tavallisesti mutta meni...
  10. V

    mitäs te tekisitte,miltä teistä tuntuisi?

    En ole kateellinen, koska ei kenenkään elämä ole niin täydellistä. Aina on varmasti jokin ongelma. Materiasta en missään tapauksessa ole kateellinen, mutta jos on kyse lasten terveydestä saatan tuntea joskus kateuden pistoksen kun kaikilla ystävilläni lapset syövät hyvin ja kasvavat ilman...
  11. V

    Joko mulle on tulossa oksennustauti, tai sitten

    Mä kanssa luulin hetki sitten samaa, että kierukka olisi pettänyt, Oli tosi huono olo ja ihan uupunut. Ruokakaan ei maistunut :| Mutta menkat sitten tuli ja olo on taas ihan normaali, eli tais olla jotain lievää mahatautia.
  12. V

    Kotiäidit:

    No itse en täällä pysty oikein mitään tekemään koska kuopus herää helposti. Esikoisen kanssa me sitten sillä välin huilaamme ja katselemme piirrettyjä tai olemme ulkona. Tai jos esikoinenkin innostuu nukkumaan niin kaivan kirjan esille ja juon rauhassa kupin kahvia.
  13. V

    G: Miten usein miehesi käy suihkussa?

    Joka ilta, tarvittaessa useammin esim. lenkin jälkeen useammin.
  14. V

    miten ja milloin sikiön vesipää voidaan havaita?

    No meidän kuopuksella oli koko ajan iso pää, ainakin viikkoa isompi. Lääkäri ei ollut lainkaan huolissaan ja syntyessään sillä vain oli normaalia isompi pää :) Ei siis mitään omituista. Päänympärys oli 37 cm.
  15. V

    Ovulaatio testeistä

    Riippu ihan kuinka herkkä testi on kyseessä. CB ja Fertest ovat herkkiä ja tehdään aamupissasta. Mielestäni nämä testit ovat luotettavampia kuin muut ja näyttävät varmasti oikean vastauksen. Netin halpistestit on omalla kohdallani aina näyttäneet vähän sitä sun tätä vaikka olisi tehnyt testin...
  16. V

    Refluksitauti vauvalla?

    Refluksiin ei aina liity pulauttelua, meidän esikoinen ei pulauttanut elämänsä aikana kuin ehkä 2 kertaa kunnolla. Esikoinen söi todella huonosti. Mutta sitten taas meidän kuopus pulauttelee jatkuvasti mutta syö valtavia määriä.
  17. V

    Refluksitauti vauvalla?

    Ensiavuksi ehdotan että sängynpäätyä nostetaan mahdollisimman ylös niin hapot ei pääse niin paljoa seilaamaan ruokatorvessa. Ja siis omaan korvaani tuo kuulostaa siltä että ruokatorvi on jo aika tulehtunut, siksi vauva haluasisi vain hörppiä maito jatkuvasti, se helpottaa hetkellisesti...
  18. V

    Refluksitauti vauvalla?

    Kuulostaa kyllä ihan refluksilta :( Mutta kannattaa myös tutkia maitoallergian mahdollisuus, joillekin se aiheuttaa pahat refluksivaivat. Ja todellakin suosittelen yksityislääkäriä, mieluiten lasten gastroenterologia. Voin lohduttaa sen verran että et ole hölmö ja tuo ei ole normaalia ihan...
  19. V

    Kookosöljy

    Mä käytän sitä paistamisessa ja syön sitä paljaaltaan 3rkl päivässä :D

Yhteistyössä