Hakutulokset

  1. L

    kuukautiset synnytyksen jälkeen

    Esikoisen aikaan kuukautiset alkoivat aika tasan 10kk lapsen synnyttyä. Imetin tyttöä vuoden ikään saakka. Pojan synnyttyä kuukautiset alkoivat lapsen ollessa 5 viikkoa. Jälkivuoto oli loppunut viikkoa aikaisemmin. Poika on nyt 4kk ja edelleen täysimetyksellä. Olisin kyllä toivonut, että...
  2. L

    Hei synnyttäneet! Kaipaisimme kokemuksia synnytyskeskusteluista!!

    Ensimmäinen synnytykseni oli "normaali ensisynnyttäjän synnytys" vuonna 2007. Kätilö ei tullut keskustelemaan. Vaikka mikään asia ei varsinaisesti mennyt pahasti pieleen, oli tunnelma koko synnytyksen ajan niin negatiivinen, että monta kysymystä pyöri mielessä pitkään. Näitä asioita käytiin...
  3. L

    Miten rutiinit

    Meillä tyttö täytti kuukausi sitten 2v ja vauva on 3kk ja päivät menee suunnilleen näin: 8.00 herätys aamupalaa ym. aamutoimet 9-10 pikkuveli menee nukkumaan. Äidin ja tytön askarteluhetki! 11.00 Lounas 12 jälkeen mennään pihalle puistoon ja samalla reissulla joskus kauppaan...
  4. L

    Ulkona nukuttaminen ahdistaa vauvaa

    Itse en ihan noin sanoisi, että vauvaa ahdistaa ulkona nukkuminen.. mutta jollain tasolla olen samaa mieltä. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi laittaa vauvaa nukkumaan parvekkeelle tai vastaavaa. Vauva tosin nukkuu ulkona vaunuissa päivittäin kun olemme esikoisen kanssa puistossa... eihän...
  5. L

    Kellään "yhtähuonoa" nukkujaa????

    Meillä auttoi aika! Esikoinen aikoinaan nukkuin päivisin n. 30min päitkiä ja öisin heräili 1-2 tunnin välein. Jotain kummallista kuitenkin tapahtui vuoden iässä, jolloin tyttä nukkui ekaa kertaa elämässään 4 tuntia putkeen ja päiväunet piteni 1,5 tuntiin. Tyttö alkaa lähestyä kahta vuotta ja...
  6. L

    Mitä vauvalle kotiin?

    Nuista vaatteista vielä.. toki on ihan makuasia mistä tykkää, mutta itse tykkäsin kovasti tumppupotkupuvuista mitä hommattiin nuorimmaiselle. Esikoinen oli kova raapimaan itseään pienenä ja olikin alussa posket ihan naarmuilla... tälle nuorimmaiselle hommattiinkin sit noita tumppupotkareita...
  7. L

    Äiti töihin kun vauva on 9kk - kokemuksia ja vinkkejä?!

    Itse palasin töihin tytön ollessa 10kk ja mies jäi hoitovapaalle. Siitä on jo vuosi aikaa ja nyt olenkin jo uudestaan äitiyslomalla... näin jälkeenpäin ajateltaessa kaikki meni varsin loistavasti. Ikävä oli tottakai kova ja kyllähän tytölläkin meni oma aikansa totutella siihen, että äiti ei...
  8. L

    Kokemuksia eri kivunlievitysmenetelmistä synnytyksessä

    Esikoisen synnytyksessä sain epiduraalin. Kivut se vei todella tehokkaasti ja synnytys eteni mukavasti, sain nukuttuakin hieman. Ponnistamisen tarve oli aika laimea enkä oikein osannut ponnistaa oikein tai oikeaan aikaan... sain harmillisen sivuvaikutuksen tuosta epiduraalista: olin pitkään kuin...
  9. L

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    Itse tykkäsin imettää pitkälläni synnytyksen jälkeen, kun ei tuo istuminen oikein tunutunut mukavalta. Imettäessä tietysi tuli aika pian jano. Pöytä oli lähes aina liian kaukana ja samoin siis se pöydällä oleva juomalasi... Pullo oli kätevämpi! Sitä pystyi pitämään vaikka tyynyn vieressä, eikä...
  10. L

    Pino Kaikille Vauvakuumeisille Jotka Eivät Halua Pinoutua

    Onnea plussasta Tribal!! :heart:
  11. L

    Turhake galluppi raskaana olijoista.

    Kun odotin esikoistamme, niin silloin oli monta kaveria raskaana: paras ystävä, miehen veljen vaimo, pari työkaveria ja muutama muu kaveri.. nyt taidan olla ainut odottaja lähipiirissä.
  12. L

    Olipas kivaa herättää helikopterilla koko asuinalue yhden ihmisen takia...

    Ehkäpä oli syytä olettaa, että nainen oli hengenvaarassa... Sun katsontakannan mukaan siis teidän asuinalueen ihmisten yhden yön unet on siis tärkeämpää kuin ihmisen henki!? Ei yksi valvottu yö nyt niin kamala asia ole..!
  13. L

    Pitäiskö ottaa tän päivän RV G?

    15+6 ja hyvin menee! Olo on mitä parhain ja masu alkaa pikkuhiljaa näkyä :)
  14. L

    Jos häät on elo-syyskuussa 2010, niin koska aloittaa järkkääminen?

    http://www.juhlitaan.net/haaopas/aikataulu.php Tässä on yksi versio aikataulusta, jonka avulla voi vähän hahmottaa, että mitä kaikkea kannattaa tehdä ajoissa. Tuon mukaan aikaa kannattaa varata suunnitteluun vuodesta 6kk:teen. Fiilistelyn voi toki aloittaa aikaisemminkin ja kun aloittaa...
  15. L

    Katseeleeko jokaisen mies

    Tuskinpa ihan perään jää katsomaan, mutta aivan varmasti huomaa vastaantulevat kauniit ihmiset. Eihän mun mies sokea ole. Onhan mukavan näköinen ihminen mukavaa katseltavaa.. itsekkin katselen. Ei siinä mitään pahaa ole, tai siis ainakaan meidän parisuhde ei toisten ihmisten hyvän ulkonäön...
  16. L

    Apua, järjestyssäännöistä?!

    Mulla ei ole mitään käsitystä laminaatin laiton äänekkyydestä/hiljaisuudesta.. mutta kyllä ne naapurit ovat ilmeisesti jotain kuulleet, kun kerta ovat valittamaan tulleet. En nyt oman taloyhtiön sääntöjä ulkoa muista, mutta jokin sellainen mielikuva mulla on, että remontit on lopetettava pari...
  17. L

    Ei tunnu yhtään siltä että olis raskaana!!??

    Ei se ihan niinkään mene. Jotkut vain reagoivat herkemmin ja eri tavoin hormoonitason vaihteluun ja muuhun. Raskausoireiden määrä ei kerro mitään siitä, päättyykö raskaus onnellisesti terveen lapsen syntymään.
  18. L

    Ei tunnu yhtään siltä että olis raskaana!!??

    Itselläni on viikko 13 menossa ja vasta nyt alan itsekkin huomata olevani raskaana. Alussa ei ollut lainkaan pahoinvointia ja monesti saatoin unohtaa olevani raskaana.. Sydän alkaa sykkiä 25 päivää hedelmöittymisestä eli kuudennen viikon puolivälissä.
  19. L

    Miks lapset ei sais mennä seiskalta nukkumaan?

    Eipä tuo ole mikään syy arvostella muiden lasten nukkumaanmenoaikoja.. (en kyllä tiedä oletko juuri sinä niin tehnyt) Lapset on yksilöitä.
  20. L

    1-vuotiaalle synttärilahja?

    Koruista ja esineistä (joilla ei saa leikkiä) ei ainakaan meidän tyttö tuon ikäisenä pätkääkään välittänyt, eikä välitä vieläkään.. Kyllähän jokin ihana muistoesine olisi varmasti kaunis ajatus, mutta siitä on iloa vasta myöhemmin. Itselläni on eräs tuollainen muistokoru. Mulla on siis omassa...

Yhteistyössä