Hakutulokset

  1. M

    Mihin aikaan viette lapsenne aamulla päiväkotiin?

    Eli meillä päivähoidon aloitus edessä ja mietin tässä mihin aikaan lapset yleensä menevät päiväkotiin ja mihin aikaan heitä sieltä haetaan pois? Siis ihan tavallinen ei vuorohoito...
  2. M

    Kun uhmis hallitsee koko huushollia!

    Huh huh. Sain juuri raivottareni nukkumaan jälleen yhden kauhean päivän jälkeen. Neiti täyttää kohta 3v ja uhmaa on ollut jo reilun vuoden, mutta nyt se tuntuu todella räjähtäneen käsiin... Kiljuminen, raivoaminen, maahan heittäytyminen, karkailu, komentaminen, ruuan kanssa pelleily ym ym ym...
  3. M

    2-vuotiaan käyttäytyminen ja oma jaksaminen

    Tuttua tarinaa on.. Meilla 2v4kk tytto, aivan ihana kiharapaa... Ollut aina vilkas ja vaativa. 2v alkoi pureminen ja raapiminen, yleensa aitiin kohdistuu.. Ollaan kotona kaksin, isa on pitkia paivia toissa. Tytto kay montessori leikkikoulussa 2,5h 4 paivana viikossa ja siella muiden lasten...
  4. M

    Todella itsepainen 2v5kk neiti.. APUA!!

    Meidan neiti on niin itsepainen kun olla voi. Mieluisin vastaus on 'ei ole pakko'... Isaansa tottelee melko hyvin mutta aidin kanssa yhteistyo valilla hankalaa. Oma tahto on saatava lapi hinnalla milla tahansa. Kotona pahimmat tilanteet ratkaistaan jaahylla, mutta ulkoillessa onkin alkanut...
  5. M

    Kerry-lastenvaatteet?

    Loysin venajalta lastenvaatesarjaa nimella Kerry. Mainostetaan suomalaisena firmana, kuin esim Reima... Onko meilla Suomessa taman firman lastenvaatteita ollenkaan?
  6. M

    Hyvinnukkuvasta vauvasta hyöriväksi taaperoksi - mitähäh?

    Meilla alkoi vuoden jalkeen kanssa vaikeudet laittaa tyttoa nukkumaan, saatiin toista tuntia nukutella ja aina vaan pyrki pois ja kiukutteli.. Meni hermot moiseen ja pidettiin vahan unikoulua. En uskonut asiaan mutta epatoivoisena tekee mita vaan.. Kylpy, laulu ja petiin, ja sitten jatimme tyton...
  7. M

    Miten te ulkoilette teidän pienempien taaperoiden kanssa? Mitä teette?

    Meilla tytto 1v4kk ja sellainen koheltaja etta ma en tieda mita tehda... Olen antanut kontata kurat ja lumet ym ja muutenkin en turhaan suojellut, mutta nyt kun kavely jo sujuu niin tuntuu etta aina sattuu ja tapahtuu. Nyt en uskalla enaa antaa juoksennella muuta kuin jos itse olen ihan lahella...
  8. M

    Millaisia muiden taaperot?

    Meilla neiti 1v 2kk ja kotona ollaan. Kuulostaa samanlaiselta touhulta. Nukkuu pitkat younet ja yhdet 2-3 paivaunet. Kavelemista on alkanut harjoitteleen ja on ihan kauheeta katseltavaa =) sen verran honkkeloa menoa on.. Mieluiten konttailee ulkonakin kuin kavelisi tuettuna. Paivat vaihtelee...
  9. M

    rakennekynnet >< oman kynnen geelaus

    Omat akryylikynteni ovat ihan liian paksut nayttaakseen millaan lailla luonnollisilta. Onko kenellakaan kokemuksia oman kynnen geelauksesta akryylien jalkeen tai yleensakaan? Kuinka usein huolto ja kauanko kestaa?
  10. M

    1v ja raivoaminen

    jep, meilla tytto 1v ja 1kk.. kuulostaa kovin tutulta. Iloinen ja reipas likka, mutta kun ei asiat mene niinkuin itse haluais niin ultra-aani peliin ja kaarelle jne.. Sellaista lapsimista ja puremista on myos alkanut oleen. Tuntee kiellot kans, mutta sitten ilkikurinen hymy naamalla pudistaa...
  11. M

    1v kipee eika juo!!

    Meilla 1-v keuhkoputkentulehduksen kourissa ja laakityksella. Kuumetta ei enaa kahteen paivaan mutta kauhee limainen yska. Lapsi tietenkin itkee ja yskii kun on rankkaa.. ei halua juoda mitaan, ei edes maistaa, paitsi aamuyosta vahan maitoa.. Syominenkin on huonontunut kokoajan. Tanaan mennyt...
  12. M

    Mietintää vauvan kiintymyksestä äitiin

    Meilla nyt 1v ja oli jossain vaiheessa pienen pienta ininaa kun meni vieraan syliin.. siis laakari ym. Mutta periaatteessa aina ollu pieni enkeli muiden hoivassa. Kylla sitten nauraa aaneen kun aiti tulee takaisin, muttei kylla erityisesti mun mielesta peraan kaipaile. Ma koen taman erittain...
  13. M

    Liian aikaisin isoksi?

    Ma en aina jaksa kuunnella ohjeita niin sanantarkasti.. Meilla on tytto kovasti tutin peraan ja syokoot vaikka on 'jo' 1v. Yolla haluaa tutin ja vasahtaessaan paivalla. Nyt ulkoillessa ei olla enaa tutiteltu.. Mutta en ma ota ressia tollaisesta. Kylla se aikanaan loppuu.. Ja nokkamukista...
  14. M

    Kuinka pitkiä päiväunia 1v nukkuu?

    Meilla 1v tytto talla viikolla ilmeisesti paatti lopettaa toiset paivaunensa )) Nyt nukkuu yhdet noin 2 tunnin unet ja yolla noin 10-11h. Ei syo yolla, mutta aamulla noin 6 heraa ja saa maitoa jonka jalkeen nukahtaa samantien noin 8 asti. Toi maitojuttu kanssa on aika uus.. mutta olen niin...
  15. M

    Vinkkeja turvaistuimen valinnassa

    Meilla tytto 1v. ja noin 12kg. Mikahan olisi kokemuksestanne hyva turvaistuin? Kiva jos menis pitempaan..
  16. M

    voiko vauvaa missään tilanteessa jättää itkemään

    Ei mun sydan kestais antaa vauvan itkea yksin sangyssaan.. sylissa jos itkee niin on ainakin turvassa. Mutta mies ei ole aiti ja aidit ovat niin paljon herkistyneempia vauvan pahalle ololle. Vahan vanhempana voi 'kouluttaa' pienta lasta kestamaan pahaa oloaan pikkuhiljaa, mutta ei pieni vauva...
  17. M

    vauvan kanssa kaupungilla liikkuminen.

    Toi on kylla tuttua, kun meidan tytto oli pieni niin tuntui etta kenenkaan muiden vauvat ei itkenyt ja kaikki katsoi jos meidan vauva itki ))) Mutta nyt kun tytto on jo vuoden vanha ja itseluottamusta mullakin enemman aitina, niin huomaa kuinka vauvat itkee ja kiukuttelee ja etta muitakin aiteja...
  18. M

    vauvan petivaatteet

    Osta kahdet ja sitten parit patjansuojukset.. ainakin kertakayttovaippoja kayttaneena tuo on riittanyt vallan mainiosti. Mulla aiti kaski hankkiin viidet silla muisteli kuinka paljon pyykkia tuli kun olin pieni )) mutta vaipat oli vahan erilaisia silloin. Ma hankin Ikeasta petivaatteet ja...
  19. M

    1 v ei kävele tai seiso ilman tukea, onko ihan kamalaa???

    meidan neiti on 11 ja puol kk ja samoin kavelee vain talutettuna ja ottaa askeleita sohvasta kiinni pitaen.. mulle ei ole tullut pieneen mieleenkaan etta nyt pitais huolestua. kylla on hassua kun ei saa lapset kehittya yksilollisesti. ala kuuntele tollasia hopsoja tateja ))
  20. M

    Mites ja minkä ikäisenä teidän vauva on lopettanut tissin imuttelun?

    9kk kun alkoi olemaan sellaista touhua, ettei enaan muutakuin aamulla imenyt rauhassa.. Niin ja sitten tuli ne ekat teravat alahampaat ja yks kaunis kerta puraisi mua niin etta veri lensi ))) Paatin sitten etta oliskohan aika jo lopettaa. Yllattaen tytto joikin paljon paremmalla halulla...

Yhteistyössä