Hakutulokset

  1. P

    Kauheaa uhmaa

    uhmaa on meillä ollut nyt jonkun aikaa. Mielestäni tämä alkoi sen jälkeen kun muutimme Oulusta Tampereelle. Sitä ennen kehuin kaikille kuinka "ihana ja hyvä vaihe" lapsellamme on menossa. Ja olikin tähän verrattuna! Nykyään ei tottele mitään. Tilanteet menee aina siihen pisteeseen, että äiti...
  2. P

    Aika kiinnittymisestä syntymään?

    En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta ajattelin mainita omasta kokemuksestani. Mulla vauva ei laskeutunut eikä kiinnittynyt ennen synnytystä, vaan vasta sitten kun synnytys oli edennyt tarpeeksi pitkälle. Synnytys tapahtui siis rv 40+1. Vatsani oli melko pieni ja "ylhäällä" loppuun saakka :) En...
  3. P

    3,5-vuotiaan "vihamielisyys" muita kohtaan

    Kyselisin kokemuksianne seuraavanlaisesta asiasta: tyttö on nyt 3,5-vuotias ja uhmaiässä (kaikki "tuntomerkit" täyttyvät). Tämän lisäksi hän on alkanut mulkoilla ihmisiä - niin lapsia kuin aikuisia. Pahimmassa tapauksessa saattaa myös "murista". Tarhassa mulkoilee muita ja ilmoittaa, että "en...
  4. P

    Ottaa päähän

    Olen itse kaksonen, mutta menetin sisareni yhden vuoden ja kuukauden iässä :( "Mielenkiintoni" kaksosuuteen selittynee tällä. Myönnän katselevani kaksosia ehkäpä vähän pidempään - lähinnä miettien, millaista meillä sisareni kanssa olisi, jos tämä olisi elossa. Jokin selittämätön side kaksosten...
  5. P

    Kokemuksia pudendaalista

    Tämä ketju on mielestäni hyvä osoitus siitä, kuinka erin tavalla asiat tapahtuu eri ihmisillä - myös synnytyksessä. Oikeastaan on mahdotonta antaa minkäänlaisia "ainoa oikea tapa -neuvoja" kenellekään! Itse en tosiaan tuntenut ollenkaan puudutteiden laittoa ja kuten sanoin, ponnistuvaihe oli...
  6. P

    episiotomiasta kysymys

    Samaa olen minäkin miettinyt. Esikoista synnyttäessäni tehtiin eppari, vaikka vauvan päänympärys oli vain 33 cm. Eli saapa nähdä seuraavan kanssa sitten joskus...
  7. P

    Kokemuksia pudendaalista

    Hei, kohdunkaulanpuudute on eri asia kuin pudendaalipuudute! Itse en halunnut epiduraalipuudutusta, joten minulle laitettiin sitten nuo molemmat. Kohdunkaulanpuudute ei auttanut yhtään, mutta aivan avautumisvaiheen loppuvaiheessa laitettu (omasta pyynnöstäni) pudendaalipuudute vei kivun...
  8. P

    Jatkuva syyllisyys :(

    Hei! Ajattelin purkaa tuntojani ja kysellä teidän muiden ajatuksia syyllisyyden tunteista. Asia on nimittäin niin, että poden nykyään kovaa syyllisyyttä ihan joka asiasta liittyen tyttäreeni ja tekemisiini tai tekemättä jättämisiini. Viime viikot ovat olleet muutenkin raskaita, koska mieheni...
  9. P

    3vuotiaan kitinä ja uhma

    Meillä on juuri samanlaista: yhtä kitinää, ulinaa, vinkumista puhumisen tilalla silloin, kun neiti haluaa jotakin. Myös tuo "ei ruokaa, ei pissalle" -linja on tullut tutuksi. Itsekin hermostun usein ja huudan (olen paljon yksin lapsen kanssa), vaikka tiedän, että se ei auta. No, nyt kun lähden...
  10. P

    Cerazette pillerit

    Apua! Mulla on ollut Cezarette-näytepakkaus kaapissa jo kohta vuoden, kun en ole "uskaltanut" käyttää niitä, enkä taida uskaltaa edelleenkään!! Mua ei tosiaankaan huvita saada jos jonkinlaisia sivuoireita. Eli meillä luotetaan todennäköisesti edelleenkin keskeytettyyn yhdyntään. Onhan tuo...
  11. P

    Mies lähti töihin toiselle paikkakunnalle :(

    On todellakin totta, että pettää voi myös samalla paikkakunnalla ja vaikka kuinka asuttaisiin yhdessä! Onhan niitä toisia naisia ja miehiä tuotu jopa yhteiseen kotiin. Itsekään en kyllä ollenkaan pelkää, että mies pettää :) Miksi pettäisi?
  12. P

    Mies lähti töihin toiselle paikkakunnalle :(

    Jaksamista myös teidän perheelle!! Ovatko sukulaiset ja tuttavat kyseenalaistaneet päätöstänne? Meidän sukulaiset ovat lähinnä ihmetelleet, osa vähän negatiiviseen sävyyn.. Tänään juuri ajattelin, että tärkeintä on, että itse "uskoo" tähän juttuun eli siihen, että tämä on oikea ratkaisu tällä...
  13. P

    Mies lähti töihin toiselle paikkakunnalle :(

    Ajattelin kysellä, onko muita samassa tilanteessa olevia. Tilanne on siis se, että mieheni lähti tänään 500 km päähän töihin. Minä ja 3-vuotias tyttäremme emme voineet vielä lähteä, koska en opiskelultani voinut vielä lähteä. Nyt siis ainakin seuraavat 6 kk asumme näin. Tiedämme molemmat, että...
  14. P

    Opiskelu ja vanhemmuus

    Hei! Itse olin opiskellut yliopistossa 1½ vuotta, kun saimme mieheni kanssa esikoisemme. Halusin olla vuoden lapsen kanssa kotona, mies kävi töissä. Kun lapsi oli 1-1½ vuoden ikäinen, aloitin opinnot jälleen ja mummi kävi hoitamassa tyttöä kotonamme. Kun lapsi oli 1½-vuotias, laitoimme hänet...
  15. P

    minkä kokosia 3vuotiaita

    Meidän tyttö 92 cm ja 15,4 kg. Päänympärys 48 cm.
  16. P

    Sektiosta tulleiden haavojen paraneminen/arvet

    Hei, itselleni ei ole tehty sektiota, mutta muita leikkausarpia löytyy. Se, millainen arpi jää, on hyvin yksilöllistä: joillakin arpi jää lähes huomaamattomaksi ja joillakin, joilla on siihen taipumusta, arpi saattaa kasvaa ja jäädä aika pahankin näköiseksi. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen...
  17. P

    myöhäinen keskenmeno

    Luin juuri jostain, että rv 28 paikkeilla sikiö painaa kilon verran eli onhan raskaus tuolloin jo pitkällä :(
  18. P

    Verenvuoto ei lopu!

    Kirjoitin tänne muutama viikko sitten, kun epäilin, että mulle oli tullut keskenmeno, varhainen luultavasti. Eli vuoto oli tavallista runsaampaa, oli kipuja ja ulos tuli aika iso klöntti. Vuotoa kesti viikon ajan. Vain 23 vrk kuluttua alkoi kuitenkin uusi verenvuoto, jota on nyt kestänyt 18...
  19. P

    paino ennen ja jälkeen raskauden?

    Ennen raskautta 61 kg, raskauden lopussa 71 kg ja nyt vuosi vauvan syntymän jälkeen 65 kg. Ei tahdo kilot tippua, vaikka ollaan vuosi huideltu vauvan kanssa pitkillä, reippailla kävelylenkeillä.. Ihan normaalipainoinen olen, mutta vielä eivät mene entiset housut jalkaan :( Kesäksi olisi kiva...
  20. P

    syntymä päänympärys

    33cm

Yhteistyössä