Hakutulokset

  1. T

    Neljän hengen perhe 66m2 kolmiossa

    Meidän 4 hengen perhe asuu 63 neliössä rivitalossa ihanalla, rauhallisella luonnonkauniilla paikalla. Lapset 5v ja 9v. Asunto on sopiva meille. Eihän sitä sen mukaan asuta, miten toiset asuvat. (y)
  2. T

    8 v yökastelee, mikä vaippa ei vuotaisi?

    Voimia sulle maiju69! Me ostimme puoli vuotta sitten kasteluhälyttimen, pikkareihin pikkusuojaan sujautettavan. Nyt herään joka yö hälyttimen piipitykseen ja käytän 9v poikaa vessassa. Vain satunnaisesti nukutaan koko yö. Niin on sikeä nukkuja:sleep:, ettei itse herää hälytykseen...! Mutta...
  3. T

    8 v yökastelee, mikä vaippa ei vuotaisi?

    Osaatteko auttaa? Mikä vaippa pitää kastelun hallinnassa parhaiten tämän rumban keskellä? Meillä on käytössä Libero up&go nro 7 ja 8 (riippuen mitä kaupassa on saatavilla). Useimmiten vaippa pitää, kerran-pari viikossa pitää pestä lakanoita myöten. Viesti on nyt lyhyt, mutta todella kaipaan...
  4. T

    Kolmen lapsen äiti menettää pian jo toivonrippeet, lapset eivät usko mitään, apua tarvitaan!

    Varmasti näin olet tehnytkin... Anna lisää aikaasi lapsille. Lue kirjoja, rakenna palapelejä, leiki kauppaa, potki palloa, ota ruuanlaittoon mukaan - mitä vaan. Lapset voi etsiä huomiotasi pahalla jos ei hyvällä riittävästi saa. Myönteisen ajan antaminen vaikuttaa aina myönteisesti. Rajojen...
  5. T

    Epäonnistunut äiti

    Kiitos kiinnostavasta keskustelusta Blue sky! Ihan kuin olisit miettinyt asioita mll.fi sivulta ladattavien "epätäydellisten vanhempien lapsi" ja "vanhemman työkirjan" avulla. Itsekin olen hyötynyt niistä todella paljon. Ymmärsin yllättäen, että itse olen kantanut pelkoa epäonnistua äitinä...
  6. T

    Marraskuussa 2011 syntyneitten elämää

    Heipä taas! Meillä saatiin 1 v rokotus jo. Tuli 39 asteen kuume. :| Yön roikkui rinnalla, mutta seuraavat päivät vauva oli pirteä taas, vaikkakin kuumeessa. En antanut lääkettä, kun vauva voi kitinää lukuun ottamatta ihan hyvin. Meilläkään ei maitoa nokkamukista paljoa uppoa. Hörppii 1...
  7. T

    Marraskuussa 2011 syntyneitten elämää

    Heipä taas! Olipa tänään kunnon päänsärky. Silti piti odottaa ja odottaa, taas odottaa, että isä tulisi töistä päästäkseni lepäämään. Esikoinen kyllä pärjää itsekseen, mutta kuka vahtisi vauvaa? Ei muuten, muttei vaan sattuisi jotain pientä suuhun löytämään. Hyvä että ruokkia jaksoin...
  8. T

    Marraskuussa 2011 syntyneitten elämää

    Hei! Tässäpä vähän kuulumisia... Miksi kiirettä imetyksen lopettamiseen? Esikoista imetin lähemmäs 3 vuotta. Aikanaan alkoi nukkua ilman yösyöttöjä. Lopetin sen sitten, kun en enää imettäen nukuttanut päiväunille. Siis lopussa se oli vaan nukutuskeino ja läheisyyttä. Niin nytkin imettäen yöt...
  9. T

    Marraskuussa 2011 syntyneitten elämää

    Heips! Tekipä mieleni kirjoittaa meidänkin kuulumisiamme. Oma vauvani on lokakuussa syntynyt, joten on ihan hiukan teidän vauvoja vanhempi. Erilaisuus viehättää. Meillä nimittäin vauva istuskelee ja taivuttaen oikean jalan eteensä vetää itseään käsillään eteenpäin. Omalla tyylillä kukin. Ei ole...
  10. T

    "Nuoria" 40+ äitejä?

    Sellaistahan elämä on, kun 40+ ollaan. Omat vanhemmat ovat useimmiten vanhempia kuin muilla. Itse en yks-kaks tullut edes muistaneeksi, että voisi olla kahdetkin mummolat. Meillä toiset ovat jo kuolleet. KirsuTiina toivon sulle paljon voimia ja jaksamista vanhojen suhteen. Itselleni toivoa antaa...
  11. T

    "Nuoria" 40+ äitejä?

    Hirondelle Ihana kuulla raskaudestasi. :) Jännätään, ”odotetaan” yhdessä pikkuistasi. Niin, olen itsekin tullut ajatelleeksi sitä, että olisi mukavaa voida viedä joskus lapset mummolaan päiväksi tai edes voisi mennä kotiin, jossa mummo keittelisi kahvia. No, mummola meillä kyllä iloksemme on...
  12. T

    Imetys?

    Minulla esikoisen kanssa oli 2 viikkoa korvike & äidinmaito -kuvio. Sitten vaan imetin-imetin-imetin aina kun vauva tahtoi. Siis koko ajan, muistelen. Alku oli takkuinen - siinä itki niin vauva kuin äitikin. Sohvalla istuin vauvaa imettäen ja tuli luettua jokunen kirjakin noina päivinä. Luinpa...
  13. T

    "Nuoria" 40+ äitejä?

    Esikoisen sain ollessani 37-v, kuopuksen 42-v. Tuli lähemmäs 5 v ikäeroa, kun esikoinen oli aika vaativa, heräili yö yön jälkeen monen-monet kerrat. Ja sitten tämä uusi vauva ei meinannut 'lähteä alkuun'. Olen nii-in onnellinen näistä :heart: Päivät kuluu kotosalla, 'oma aika' -termin merkitys...
  14. T

    Kuinka saisin lisättyä rintamaitoni määrää (hurrrjasti) ?

    Imetystä lisääviä yrttejä on tilli, anis, fenkoli ja kumina. Sitä vähentää salvia ja basilika. Imetykseen sain homeopaatilta Lac caninum D30 -tuotetta. Minua auttoi myös tieto. Varsinkin se, että adrenaliini on vihollishormoni, jota stressi aiheuttaa ja se estää herumista. Ja että...
  15. T

    5 v mustasukkainen vauvalle - toimivia vinkkejä?

    Sukkasillaan Kiitos vastauksestasi. Ajatuksesi antaa näkökulmaa. Mukavaa myös lukea, että teidän vauva on 6 kk ja tilanne on helpottunut.
  16. T

    5 v mustasukkainen vauvalle - toimivia vinkkejä?

    5 vuotias "hellii" liian kovaa vauvaa. Mustasukkainen. Kiukuttelee kuin 2 vuotias. Haluaa että äiti pukee hänet (vaikka osaa toki itse), herättää vauvan unilta, tekee jatkuvaa pikkukiusaa, yrittää mukiloida äitiä,kun vauvaa ei saa. Tahtoo olla sylissä - siis kaipaa äidin huomiota. Onko nämä...
  17. T

    syke ja vauvan sukupuoli

    Tiedän kyllä, että ehkei sykkeen perusteella voi päätellä vauvan sukupuolta (jos liikkuu nopeampi syke, persoonallisuuden vaikutus yms.) Mutta silti, mitä sykkeen "rajana" pidetään? Voisinpa sitten vertailla miten meidän kävi... Vko 21, syke 144, ultran mukaan luultavimmin tyttö
  18. T

    4-v poika pissii pikkupisaran pikkuhousuihin

    Poika on nyt 4-v. Onko kokemusta/ehdotuksia, miten saada 3-vuotiaana kuivana housut pitänyt pikkupoika taas kuivaksi? Pyykkiä tulee joka päivä, kun pikkuisen pissiä lirahtaa pikkuhousuihin ja päällyshousuihin. Osaa käydä hienosti pöntöllä ja oma-aloitteisesti tekee sen, mielellään. En ole...
  19. T

    Pikkukakkonen alussa neljän vuoden yrityksen jälkeen...

    Haluaisin jakaa kokemukseni toiveikkuutta antaakseni. Sanotaan, että kun on yrittämistä ja stressiä, adrenaliiniä se ei onnistu. Niin tai näin, elämämme on rauhoittunut (oman äitini sairastuminen, esikoisen nukkumattomuus, koliikki-itkuisuus 2 vuoden ajan, elämä jatkuvaa stressiä ja murhetta...
  20. T

    Kuinka paljon ohjelmaa 3-vuotiaalle kotihoidossa olevalle?

    Eräs juttu, mitä ehdottaisin jokaisen lapsen arkeen, on vanhojen ihmisten seura. Onko teillä mummola lähellä tai sopivan matkan päässä, kenties ystävien mummot tms. Heillä on luonnostaan jotain sellaista arvokasta annettavaa, mitä meiltä nuoremmilta harvoin saa. Ehkä he eivät jaksa lasten...

Yhteistyössä