Hakutulokset

  1. S

    Apua!! Kohtalotovereita? Pelkään kuolevani sektioon!!!

    Hengissä selvitty! Sektiotani jouduttiin aikaistamaan, joten papereihin jäi "kiireellinen sektio", vaikka toimenpide tehtiinkin rauhassa, kuten suunnitellut sektiot. Olin aivan paniikissa, kun leikkausta valmisteltiin, onneksi minulla oli erittäin kokeneet hoitajat, vähintään yksi ihminen piti...
  2. S

    Synnyttämään TYKSiin vai Saloon?

    Kyllä minäkin liputan TYKSin puolesta, vaikka isossa sairaalassa on ison sairaalan ongelmat. En voi mitenkään saada samanlaista henkilökohtaista ohjausta, kuin pienessä sairaalassa..mutta minulla vaakakupissa painaa se, että leikkausvalmius ja toiminta hätätilanteessa on ensiluokkaista. Esim...
  3. S

    Partyliten tuotteet?

    Mitäs tarjouksia Partylitella nyt olisi menossa?
  4. S

    Apua!! Kohtalotovereita? Pelkään kuolevani sektioon!!!

    Odotan myös kolmatta, sektioaika n. viikon päästä. Kaksi edellistä päättyi kiireelliseen sektioon ja kumpikaan ei mennyt oppikirjan mukaan. Sain kohtutulehduksen ja vauva joutui tehostettuun hoitoon. Lisäksi 2. sektio epäonnistui ja kohtuni repesi, jne. Pelkään kuolemaa ja olen tehnyt mm...
  5. S

    sektio ja tyks:n käytäntö

    Minulla on takana kaksi sektiota, ja molemmista olisin saanut lähteä viiden päivän päästä. (vauvan takia olin pidempään). Nyt kun kolmas on tulossa suunnitellulla sektiolla, olen varautunut olemaan sairaalassa 5-7 päivää, en todellakaan halua lähteä liian aikaisin kotiin. Mutta kannattaa varmaan...
  6. S

    Vauva pitää käsiään paljon takaraivolla, normaalia?

    Ihan varmasti on normaalia. Meillä ensimmäinen tykkäsi vauvana pitää käsiään pään takana aikansa, en tiedä, mistä johtui, mutta meni kyllä aikanaan ohi. Ja tuohon käsien käyttöön, jos kerran pussit ja paperit suusta löytyy ja tutin saa halutessaan pois suusta, niin eikös käsien käyttö ole...
  7. S

    muita, joilla sektio edessä? Millä mielellä?

    Minulla on takana kaksi kiireellistä sektiota, joten en osaa tuota odotusvaihetta tsempata, kun raskaaksi tulen, asia tulee ajankohtaiseksi. Mutta tuo tunne, ettei vauvaa saakaan synnytyksessä rinnalle, on minulle tuttu. Kummassakaan leikkauksessa en ole vauvaa edes nähnyt, vaan on heti...
  8. S

    veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

    Miksi sinä vielä mietit? Minä olen niin hysterinen näissä kuivumisjutuissa, että olisin mennyt jo toisena päivänä lääkäriin..pelkään niin paljon, että lapsi vaurioituu pysyvästi kuivumisen takia.
  9. S

    veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

    Vuorotellen Floridalin kanssa toimii. Floridalissahan on suolaa+sokeria. Tomusokeria on helpompi laittaa, kun tulee hitaasti. Voihan siihen laittaa vaikka suolaa joukkoon, jossei tuota Floridalia ole kotona..
  10. S

    veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

    Katsoin uudelleen kysymystäsi. En veisi huomenna, veisin TÄNÄÄN. Tai ainakin soittaisin päivystykseen.
  11. S

    veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

    Laittavat tarvittaessa tiputukseen. Kyllä minä veisin. Tai sitten yrittäisin 5min välein laittaa lääkeruiskulla floridalia suuhun. Tomusokeriliuoskin toimii, jos vuorotella haluat.
  12. S

    Miten pääsee sijaisvanhemmaksi? Kokemuksia?

    Olemme päättäneet ruveta miehen kanssa sijaisvanhemmiksi. Miten meidän kannattaa edetä? Soittaa suoraan sosiaalitoimistoon vai jonkun järjestön kautta?
  13. S

    Käytetyt, värikkäät verhot olohuoneeseen..?

    Minkä laitan hakusanaksi huuto.nettiin? Tai olisiko kenelläkään antaa vinkkiä muihin nettikirppareihin, tms. mistä voisi löytyä? Tiedän, turhis..:D
  14. S

    Amikseen menossa, ilkeät teinit pelottaa!

    Saako kysyä, missä ammattikoulussa tuollaista tapahtuu?
  15. S

    Sektiot TYKSissä

    Et arvaa, kuinka iloiseksi tulin Sannakaisa vastauksestasi. Tuollainen synnytys, tosin suunniteltuna, on minunkin "viimeisen vauvan" kohdalla toiveissa.. =)
  16. S

    Muumiseinälautasista tietävät?

    Kiitos Tähti!
  17. S

    Muumiseinälautasista tietävät?

    Mikä on nimeltään seinälautanen, jossa Pikkumyy nukkuu lankakorissa?
  18. S

    Sektion jälkeinen aika

    Minulla myös vastaavaa, kaksi synnytystä on päättynyt kiireelliseen sektioon. Minullakin auttoi puhuminen, kerran kävin TYKSissä ja olen puhunut paljon esim. perhekerhoissa muille äideille. Minä koin tärkeäksi, että sain puhua asian itselleni selväksi. Esikoisen jälkeen myös kirjoitin...
  19. S

    Kun tapaan nettituttavuuden ekan kerran

    Minä olin 19v., kun ensimmäisen ja viimeisen kerran kutsuin nettitutun luokseni. Emme olleet puhuneet puhelimessa, vain sähköposteja ja tekstiviestejä. Hän tuli niin myöhäisellä bussilla, ettei paluu olisi ollut edes mahdollinen ennen aamua..Ei minulle tullut edes mieleen, että mikä sieltä olisi...

Yhteistyössä