Hakutulokset

  1. H

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Siis kaunis kiitos Frivi ja Madicken onnitteluista :hug:
  2. H

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Toivon kovasti, että sinäkin pääset pian seuraavalle "etapille", kun ehkäisy on jätetty pois. Siis Oikein Paljon Tärppionnea!!! Koskaan en ole terveitä lapsia itsestään selvyyksinä pitänyt, mutta silti se tunne oli uskomaton kun sain tämän pienen pojan syliini synnytyssalissa. Itkin, tärisin...
  3. H

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei! Tässäpä meidän uutisia: 17.6 syntyi perheeseemme ihana poika 4350g ja 54cm. Raskaus oli aika vaikea niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta lopussa se kiitos seisoo eli kaikki vaivat ja vastoinkäymiset unohtuivat kun tämän pienen pojan syliini sain. Vuoden 2008 surut ja murheet eivät...
  4. H

    Hyvä synnytysasento?

    Yritän yhdellä kädellä kirjotella (vauva sylissä...). Mä olen useamman kerran kokeillut jakkaraa, mutta siinä en ole tykännyt olla :( Jotenkin olo on ollut epävarma tms. Tämän kuopuksen ponnistin seisaaltaan (samalla nojasin synnytyssänkyä vasten). Ponnistusvaihe meni todella nopeasti ja...
  5. H

    RAUTAvalmiste kokemuksia!!

    Mullakin hemppa nousi ihan hyvin tuolla Obsidanilla, mutta kyllä se mahaankin vaikutti. Ummetusta tuli, mutta onneksi sain sitten lopettaa käytön - hemppa pysynyt ihan ok-lukemissa nyt loppuraskaudessa. Mä kokeilin ennen tuota Obsidania yhtä nestemäistä (tippoja). Nimi oli muistaakseni jokin...
  6. H

    AAAAPUAA!!!

    Hei, koeta olla rauhallisin mielin (joo ja tiedän, että se on niin paljon helpompi sanoa kuin tehdä...). Niin kauan kun sulla ei ole runsasta veristä vuotoa, kaikki on nähtävästi hyvin. Niin ja olen mä kuullut raskauden ajan runsaista vuodoistakin ja silti pikkuisella ollut kaikki hyvin. Mulla...
  7. H

    Mitä Painoarvioita Olette Saaneet RV 31-32 ?

    Heips! Meidän vauvalle tehtiin painoarvio rv 31+0 ja tulos oli silloin 2200g! Mä olin ihan tukka pystyssä tuon luvun kuultuani. Pari päivää tuon ultrauksen jälkeen olin jälleen lääkärissa (tämä lääkäri ei ollut tehnyt tuota arviointia). Lääkärin mukaan koneelle mun tiedoissa oli korjattu...
  8. H

    Pino hysteerisille ruuan tarkkailijoille -kaikkiruokaiset älköön vaivautuko

    Akkamänty: Mä olen jo kerran tässä raskaudessa käynyt toksokokeissa... Tulos oli negatiivinen. Tosin syy oli silloin eri. En usko, että uutta lähetettä enää saisin tuon makuvirhe-miettimiseni kanssa. Mä yritän olla rauhallisin mielin ja luottaa tähän suomalaisen ruuanvalmistuksen korkeaan...
  9. H

    Yhdistelmäseula

    Yhdistelmäseula antaa valitettavasti myös niitä vääriä hälytyksiä, mutta mulle on sanottu, että ns. vanhempien odottajien kohdalla seula olisi tarkempi (toki vääriäkin hälytyksiä on tullut, muttei niin paljoa kuin nuorempien kohdalla). Omalla kohdallani yhdistelmäseula on toiminut aina. Ei ole...
  10. H

    Pino hysteerisille ruuan tarkkailijoille -kaikkiruokaiset älköön vaivautuko

    Meelaie: Mä en ainakaan ole koskaan kuullut, etteikö raejuustoa saisi syödä. Yhdessä raskaudessa söin vahingossa jopa ylipäiväyksen ollutta raejuustoa (avattu rasia) ja kyllähän mä sitä silloin vähän säikähdin... Soitin silloin sen valmistajan kuluttajapalveluun ja vastaukseksi sain, että tuskin...
  11. H

    Rakenneultra

    Hei MayaXs! Kyllä mäkin vähän silmiäni pyörittelin, kun tuosta ohjeesta kuulin. Tosin näin sitten ihan "mustaa valkoisella" eli äitipolilta tulleen tiedotteen siitä. Nähtävästi siinä on se ajatus, että jos BMI-luku on iso eli silloinhan äidillä on nähtävästi enemmän "tavaraa" tuossa nahan...
  12. H

    Rakenneultra

    Heips jälleen "virtahepo"! Mulle sanottiin tässä raskaudessa neuvolasta sellainen ohje tuosta rakenneultran ajankohdasta, että siihen vaikuttaa BMI-luku. Yleensä mullekin on rakenneultra tehty rv19-20, mutta nyt kun tuo BMI-luku on yli 28 (siis jo ennen raskautta yli 28) oli äitipolilta...
  13. H

    Rakenneultra

    Muistaakseni 2010 tulee voimaan laki, että raskaudenajan sikiöseulonnat tai olisiko parempi sana tutkimukset olisivat tasavertaiset kaikille odottajille paikkakunnasta riippumatta. Täällä meillä pääsee nt-ultraan (+ halutessaan voi myös osallistua veriseulatutkimukseen) ja myös rakenneultra...
  14. H

    Virtsatieinfektio

    Tärkeintähän on kuitenkin se, että jos sulla on virtsatietulehdus, se pitää hoitaa pois. Mulla oli ollut ennen ensimmäistä raskautta virtsatietulehduskierre ja sain sitten raskauden aikana viedä kerran jos toisenkin ylimääräisiä näytteitä labraan. Muistaakseni hoitamaton tulehdus voi johtaa...
  15. H

    kaaduin mahalleni...

    Millä viikoilla olet nyt? Viime raskaudessa 2-vuotias muksu hyppäsi varoittamatta mun mahani päälle (istuin itse sohvalla ja lapsi hyppäsi syliini). Säikähdin kamalasti, kun sattuihan se. Mulla oli silloin viikkoja 9+ Kävin varmuuden vuoksi neuvolassa ja sydänäänet saatiinkin kuulumaan...
  16. H

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei GSmith, noi riskiluvut ovat vaikea paikka valita, mitä tehdä niiden suhteen. Sähän siis olet oikeastaan just siinä rajalla... Valitettavasti noista hcg-arvoista mä en osaa sanoa tarkemmin, mutta mulla on taustalla "kiinni jääminen seulassa" suht pienellä riskiluvulla. Mulle ei koskaan...
  17. H

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Ihania uutisia löysin, joten Oikein Suuret Onnentoivotukset koko perheelle :hug: Niin, ihmeitä tapahtuu aina joskus :) Oikein mukavia hetkiä pikkuisen seurassa! Helmiina
  18. H

    Raskaus, hiivalääkitys ja v.punainen vuoto...

    Heips jälleen Jennyli! Jotenkin tuntuu, että jos vuoto on ollut todella "hailakkaa" vaaleanpunaista - ei se varmaankaan ole vaarallista. Mulla on yhdessä raskaudessa tullut sellaista yhdynnän jälkeen ja silloin soitin tukka pystyssä synnärille (oli ihan loppuraskaus menossa). Kätilö rauhoitteli...
  19. H

    Raskaus, hiivalääkitys ja v.punainen vuoto...

    Hei Jennyli, mä käytin juuri tuon Canesten hiivakuurin vajaa pari kuukautta sitten. En kyllä huomannut hoidon aikana mitään vaaleanpunaista vuotoa tai mitään veriseen vuotoon viittavaa. Toki sitä valkoista "töhnää" tuli hoidon aikana ja vähän sen jälkeenkin. Ethän käyttänyt sitä pakkauksessa...
  20. H

    raskausoireena ihon kutina?

    Niin mäkin olen kuullut, että raskaushepatoosi tulee yleensä viimeisellä kolmanneksella. Tosin yhdestä tapauksesta kuulin, jolloin äidillä oli todettu hepatoosi jo raskausviikoilla 19+. Tällä äidillä oli ollut ennenkin samaa vaivaa. Itsellä on ollut myös joskus häikkää loppuraskaudessa noissa...

Yhteistyössä