Hakutulokset

  1. T

    Villiankassa avajaishulinat 10. - 13.6.

    Villiankka on muuttanut uuteen osoitteeseen Espoossa ja siellä on avajaiset menossa. Oli paljon tarjouksia ja esittelijöitä paikalla kertomassa tuotteista. Kantsii käydä katsomassa jos liikuskelee Espoossa Ison Omenan lähettyvillä. www.villiankka.fi
  2. T

    4D ultra Helsingissä tai Espoossa?

    Anteeksi cora85 nyt mun kyyninen vastaus, mutta ei millään ultrilla saa varmuutta terveestä lapsesta. Joitain ongelmia sillä voidaan karsia pois, mutta mitään takuita ei lapsen terveydestä saa millään.
  3. T

    Parhaat imetysliivit?!

    Mä ostin kolmet erilaiset Carriwellin liivit ja täytyy sanoa, ettei niistä yhdetkään täyttänyt mun vaatimuksia. Kaikki olivat tosi löysiä, eivätkä tukeneet mun löysähköjä rintoja raskausaikana. Soveltuvat ehkä yöaikana käytettäväksi, mutta päiväsaikaan ainakin minä tarvitsen tukevammat liivit...
  4. T

    sydänlasten vanhemmille onko muita?

    Hei, Oletko tutustunut Sydänlapset ja -aikuiset yhdistykseen? Sieltä löytyy varmasti paremmin vertaistukea. http://www.sydanlapsetja-aikuiset.fi/fin/etusivu/?id=2 Meillä on 10 -vuotias tyttö, jolla oli VSD ja avoin valtimotiehye syntyessä. Valtimotiehye sulkeutui itsestään parissa...
  5. T

    Pitääkö tämä paikkansa - np-ultra pitäisi tehdä rv 11-11+6 ?

    Mä olen tallentanut koneelle FinOhtan raportin sikiöseulonnoista. Siinä sanotaan näin: Niskaturvotuksen laajuutta voidaan käyttää trisomioiden riskiä arvioivana seulontatutkimuksena raskausviikoilla 10-13, ennen kuin sikiön imunestekierto on kehittynyt. Ja näin: Varhainen...
  6. T

    sikiö seulonnasta ja sen häytyksestä

    Itsellä ei ole kokemusta seuloista kiinnijäämisestä, mutta muistaakseni on niin, että veriseula on luotettavampi vanhemmilla kuin nuorilla.
  7. T

    laitetaanpas kikat ylös

    Ei varmaan poppakonstit välttämättä auta, mutta lisäänpä kuitenkin yhden S:n eli shoppailun.
  8. T

    Autistien vanhempia?

    Meidän molemmilla lapsilla on autisminkirjon diagnoosit. Kummallakaan en huomannut vauvana mitään erityistä käytöstä. Vanhempi räpistelee eli heiluttaa avointa kättään edestakaisin nopeassa tahdissa. En usko, että käden nyrkkiin laittaminen on mikään merkki autismista. Tosin selkeiden...
  9. T

    Edullisia lakanoita pinnasänkyyn

    Sopisiko ovaalinmuotoiseen sänkyyn muotoonommellut neliskanttiset lakanat? Esimerkiksi IKEAssa on edullisia sekä trikoisia että puuvillaisia muotoonommeltuja lakanoita. Jotenkin tuntuisi, että kuminauhat saattaisivat kiristää lakanaa patjan alle niin, että pysyy paikallaan. Aikuisten...
  10. T

    Miten miehenne tukee teitä raskauden aikana ?

    Mun mies ei esikoista odottaessa ollut juurikaan mukana odotuksessa. Ihan alkuraskaudessa asuttiinkin miehen työn vuoksi eri paikkakunnilla. Ultrissa oli mukana ja synnytyksessä. Synnytyksen jälkeen omikin vauvan itselleen ja silloin kun mies oli kotona, niin mun ei tarvinnut kuin imettää...
  11. T

    Saatteko vammaistukea? ( Ent. Erityishoito raha)

    Meillä molemmilla lapsilla on JNCL ja autisminkirjon dignoosit. Vanhempi (10v) saa ylintä vammaistukea 16 vuotiaaksi saakka. Menossa toiminta-, puhe- ja fysioterapia. Nuoremmalla (7v) on korotettu tuki vuoden kerrallaan, mutta valitus sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnassa, koska on...
  12. T

    Taaperokärrystä ja rattaista

    Meillä oli lapsilla muistaakseni Plaston taaperokärryt. Esikoinen käytti niitä tosi paljon. Hän oli motorisesti vähän jälkijunassa kulkija ja vieläpä aika varovainen. Käveli ja taisi juostakin taaperokärryn kanssa ennenkuin suostui ottamaan askeltakaan ilman tukea. Mitään kummempia haavereita ei...
  13. T

    5kk - Kandeeko antaa vettä jos maidonkin menekki heikko??

    Ääh. Vauva tarvitsee sekä nestettä että ravintoaineita. Ravintoaineita saadaan soseista ja maidosta. Nestettä saadaan myöskin soseista ja maidosta. Erikseen vauvalle ei vettä tarvitse juottaa. Eri asia on jos kukin haluaa opettaa vauvan juomaan muutakin kuin maitoa, mutta vettä vauva ei tarvitse.
  14. T

    Mamma housuista?

    Mamaliciousin housut näyttivät musta vähän turhan "hienoilta". Enemmän farkkutyyliset kiinnostavat ja Elly B:t olivat juuri sellaiset mahaa painavat. Näyttivät kuvassa ainakin toooosi epämiellyttäviltä, kun jäivä mahan alle puristaman. Sellaisia kunnon seksintappajat olisi nyt mulla hakusessa...
  15. T

    5kk - Kandeeko antaa vettä jos maidonkin menekki heikko??

    Ei pidäkään vertailla maitoa ja vettä keskenään. Siinä mä olen ihan samaa mieltä, mutta kun joillakin tuntui olevan huoli siitä, että vauva ei juo vettä. Kuten sanoinkin: Jos vesi ei kelpaa, anna maitoa. En sanonut, että jos maito ei kelpaa, niin anna vettä. Ehkä huonosti sanottu, mutta...
  16. T

    Lomamatkan pituus 800km, mikä olis paras matkustustapa?

    Jokainen tekee niinkuin katsoo parhaimmakseen, mutta aina se ei ole lapsen paras.
  17. T

    5kk - Kandeeko antaa vettä jos maidonkin menekki heikko??

    Johan on mennyt kummalliseksi tämä kirjoittelu. Maito niinkuin vesikin on nestettä. Ja nestettä vauva tarvitsee. Jos vesi ei kelpaa, niin anna maitoa. Vähän OT, mutta esikoisen ollessa sairaalassa rota - ja RS-viruksen kourissa (yhtäaikaa) 11 kk ikäisenä laskettiin tarkkaan, että hän saa...
  18. T

    Turvaistuin

    Heti kaukalosta kasvot menosuuntaan? No huh huh.
  19. T

    Loistava keksintö tuo tukivyö!

    Mulla on ollut edellisessä ja tässä raskaudessa käytössä Patrician liivimallinen vyö, jossa säätövaraa. Anitan ja Carriwellin vyöt ovat mielestäni liian lötköjä. Ikävä kyllä Patricia ei enää valmista ko. vyötä, mutta huutiksessa niitä näytti jokunen olevan myynnissä.
  20. T

    Mamma housuista?

    Löytyykö jostain sellaisia housuja, joissa kangas jatkuisi yhtenäisenä ylös asti? Kahden ekan odotuksessa mulla on ollut sellaisia ja ovat paljon mukavampia kuin noi mitä nykyään tuntuu kaikki olevan, joissa housuosan yläreuna painaa mahaa. Mulla resorireunaiset kyllä pysyy päällä, mutta...

Yhteistyössä