Hakutulokset

  1. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Vielä tuosta "oma lapsi"-terminologiasta.. siihen joutuu valitettavasti jatkossakin törmäämään jatkuvasti, mutta tavallaan ymmärrän niitä ihmisiä, jotka sitä termiä käyttää, sillä olen siihen itsekin aikoinaan syyllistynyt.. Varmaan enemmän se sitten jatkossa haittaa kun on jo se OMA lapsi, ja...
  2. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Älä huolehdi Kansku, en usko, että joudutte tosiaankaan prosessia aloittamaan alusta asti. Eiköhän edellinen sos.työntekijä siirrä muistiinpanonsa uudelle, ehkä jotain pientä kertausta joudutte tekemään, mutta käyntikerrat tuskin lisääntyy.. Tähän luottaisin kyllä. Meille eräs...
  3. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Reseda, kyllä se teidän lupa sieltä varmaan kohta rapsahtaa. Luin äsken päivitettyjä lautakunnan sivuja (joihin pääsee ainakin interpedian sivujen kautta olevasta linkistä), ja siellä sanottiin, että lautakuntajono on tällä hetkellä 3-4 kk ja saattaa jopa vielä siitäkin lyhetä.. Ihan mukavia...
  4. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Styranki ja RobottiRuttunen on katselleet ulkomaailaistaustaisia lapsia, miettien, voisiko minun lapseni olla tuon näköinen. Minä olen laajentanut tätä katselua, ja katselen nykyään aikuisiakin (etenkin aasialaisen näköisiä, sillä meillä tod. näk. kohdemaana joku aasian maa) sillä mielellä...
  5. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Mulla on sellainen käsitys noista ikärajoista, että periaatteessa katsotaan vanhemman puolison mukaan, mutta saattavat joustaa kuitenkin, jos esim. mies on selkeästi vanhempi kuin nainen. Näin muistan jonkun kertoneen, että heidän kohdallaan oli käynyt.
  6. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    A-Erika, tervetuloa joukkoon! Laitoinkin vastausta sulle tohon aloittamaasi Pride-topiciin, vaikka ei sitä itse olla käytykään. Pride-valmennus on sekä adoptioon, että sijaisvanhemmiksi aikoville tarkoitettu. Vaikutti aika laajalta "paketilta", varmaan hyödyllinen kyllä.
  7. S

    Pridevalmennus vs. henkilökohtainen neuvonta

    En ole tuota pride-valmennusta käynyt, mutta se tuotiin esille kyllä yhtenä vaihtoehtona. Me valittiin perinteinen neuvonta ja sitten vähän suppeampi ryhmävalmennus (johon sisältyi 4 ryhmävalmennuskertaa), joka oli kyllä tosi hyödyllinen. Suosittelen kyllä jotain tällaista ryhmävalmennusta...
  8. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Hienoa lumitytti, että pääsette pian varaamaan neuvonta-aikaa, siitä se alkaa.. Reseda: kuinka kauan olette olleet lupajonossa? Meille sossu sanoi viime neuvontakerralla, että jonot olisivat hieman lyhentyneet, ja olisivat siinä 6 kk kieppeillä tällä hetkellä? Tsemppiä jonotukseen...
  9. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Muokkaan myös omalta osaltani, meillä prosessi etenee, ja neljäs neuvontakerta jo takana!! Esse: N27/M26, Lapsettomuustausta, Neuvonta alkaa tammikuun lopulla, Kotimaan adoptio. inkkarityttö: N31/M32, Lapsettomuustausta, Lautakunnan lupa plakkarissa,paperit kohdemaahan ensi kevään-syksyn...
  10. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Joo, onnittelut inkkaritytölle yhden etapin ylittämisestä!! Meilläkin tilanne etenee pikkuhiljaa. Toinen neuvontakäynti on takana, ja olemme myös osallistuneet ryhmävalmennukseen, jonka olen kokenut tosi hyödylliseksi. Tosi upeaa on ollut tavata muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä, kun...
  11. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Olen kanssa huomannut ton Kenian ilmestymisen uutena kontaktimaana, mutta hakumatkan pituus on kieltämättä sellainen, että kovin moni ei siihen helposti pysty.. Meillä toinen neuvonta lähestyy.. kotitehtäviä rustaillaan, muuten on syksy kulunut mukavasti, ja ainakin vielä tämä odottaminen...
  12. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    PÄIVITYS 22.9.08 Esse: N27/M26, lapsettomuustausta, viimeinen ICSI syksyllä 08, adoptioneuvonta alkaa hoidon jälkeen, Kotimaan adoptio. inkkarityttö: N31/M32, Lapsettomuustausta, Lautakunnan jonossa, Kolumbia Johanna72: N36/M39, Lapsettomuustausta, 4.neuvonta 9/08, Kv-adoptio...
  13. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Terveisiä kaikille adoptioprosessin alkutaipaleella kärvisteleville!! Meillä on prosessi vierähtänyt käyntiin, jokin aika sitten oli ensimmäinen neuvontakäynti. Ihanaa, että jotain on jo tapahtunut, vaikka tästähän se odottelu vasta alkaa.. Jännitys oli huipussaan, kun odottelimme sossun...
  14. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Johanna72; ei olla Pirkanmaalta, vaan Vantaalta. Onni sinänsä, että vuosi sitten muutettiin hesasta vantaan puolelle.. Tuo vuoden jonotus neuvontaan kuulostaa tosi inhottavalta. Me päästään aloittamaan neuvonta ennen syksyä, jonoon ilmottauduttiin maaliskuun lopulla. Sosiaalityöntekijä...
  15. S

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Heippa vaan kaikille! Liittyisin myös mukaan keskusteluun. Olen 36 v, mies 37 v., yhdessä ollaan oltu n. 15 vuotta, ja lasta yritetty 3 vuotta, joista viimeisin vuosi vierähtänyt hoidoissa. On läpikäyty 5 ivf-hoitoa vuoden aikana, joista yksi keskenmeno tuloksena loppuvuodesta, elikkä...

Yhteistyössä