Hakutulokset

  1. H

    Kiinteiden aloitus yhtä tuskaa, mitä tekisit?

    karvakorvakirpulle vielä vastaus siihen, mitä kaikkia ruoka-aineita itse vältän. Eli maitoa, munaa, nautaa, soijaa, vehnää ja kalaa. Tuon dieetin kanssa olen pärjännyt ihan hyvin ja pelkällä rintamaidolla ollessaan vauva olikin lähes oireeton. On muuten oma vatsakin voinut paljon paremmin ilman...
  2. H

    Kiinteiden aloitus yhtä tuskaa, mitä tekisit?

    Kiitos teille molemmille vastauksista, sain hyviä vinkkejä! Olin kuitenkin yhteydessä allergialääkäriimme ja hän oli sitä mieltä, että aloitetaan zyrtec jatkuvana. Kuin myös esikoiselle aikanaan.. Saa nähdä, toivottavasti tuosta on jotain apua! Viime yönä itkua riittikin 1,5h putkeen, oli...
  3. H

    Kiinteiden aloitus yhtä tuskaa, mitä tekisit?

    Heippa! Mulla on 9-kuukautinen tyttö jolla jo ihan pienenä todettu maitoallergia. Mikään yllätys tämä ei ole, etteivät kiinteät lähde sopimaan sitten millään. Olemma hyvän allergologin asiakkaita ja päätimmekin aloittaa rotaatiomallin kokeilun, nyt kokeiltuna hirssi, bataatti ja possu. Jo...
  4. H

    Jos esikoinen allerginen, aloitko kuopuksen kohdalla vältellä tiettyjä ruoka-aineita kuinka pian?

    Kiitos vastauksista Vattihattu ja Fiia! Kuten teidänkin esimerkkine vahvistaa, kovin ovat tosiaan kaikki vauvat näissä allergia-asioissakin yksilöitä.. Vattihattu : Miten teidän lapsellanne tuo refluksi oireili? Esikoisen refluksi oli silentia, joten muusta en tiedä.. Fiiu :Toivotaan...
  5. H

    Jos esikoinen allerginen, aloitko kuopuksen kohdalla vältellä tiettyjä ruoka-aineita kuinka pian?

    Meidän 1,5-vuotiaalle tytöllemme syntyi pikkusisko viikko sitten. Olenkin tässä miettinyt, että kuinkahan todennäköisesti allergiataival on hänenkin kanssaan edessä.. Vaikka turhahan sitä on etukäteen kovin paljon murehtia. Mietin kuitenkin, että jos vatsanväänteitä alkaa enemmälti tulla, niin...
  6. H

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Krisulle jaksamista ja voimahalaus! Uni ja ylipäätään nukkuminen on kyllä noussut arvoon arvaamattomaan lapsen syntymän jälkeen. Kaikki näyttää aina paljon synkemmältä, kun on nukkunut huonosti. Varmaan tiedät sen itsekin, mutta sanon nyt vielä: sä olet paras mahdollinen äiti lapsellesi :hug...
  7. H

    Puhtaat tuotteet allergiselle ja muita kauppareissuvinkkejä

    Puuppolan Aitokauraa löysin ainakin paikallisesta Prismastamme. Justiin tänä aamuna tein siitä puuroa ja tosi ihanan pehmeää puuroa tulikin. Hyvällä ruokahalulla söimme sitä koko perhe =)
  8. H

    Ruokien siedättäminen antihistamiinin avulla?

    Meillä on käytetty zyrteciä nyt noin kuukausi. Tilanne oli se, että 8-kuukautinen vauvamme reagoi kaikkiin hänelle antamiimme ruoka-aineisiin. Tilanne rauhottui huomattavasti, tällä hetkellä hän syö jo useampaa ruoka-ainetta. Meille ainakin tuntuu siis apua olleen! Selkeät oireet ovat...
  9. H

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Moikkamoi! Täällä yskitään, niistetään alati valuvaa nenää ja nukutaan huonosti. Eli neitokainen sairastaa. Käytin Liljaa tänään lääkärissäkin, ei ollut onneksi vielä korviin mennyt. Yskä on hurjan kuuloista ja alkaa vaivata heti, kun pitäisi saada nukuttua. No, kyllähän se ajallaan ohi...
  10. H

    Allergiset kullannuput - vol.1

    Käääks miten paljon tekstiä tullut sitten viime visiitin :D Tosi mukavaa saada uusia mukaan kirjoittelemaan, moi vaan kaikille munkin puolestani :wave: Me ollaan suhattu paikasta toiseen kaikki päivät, nyt elämä taas rauhoittunut kotiin ja aikaa istua rauhassa koneellekin. Meidän...
  11. H

    Luppis&Krisu&Piija

    Krisu Meillä ei ainakaan prickeissä näkynyt mitään vaikka totuus on tunnetusti ollut vähän toista. Updatea meidän tilanteesta.. Parempaan päin ollaan nyt menty noitten kiinteitten metsästyksessä zyrtecin turvin. Otin riskin ja kokeilin Liljalle valmis maissisosetta, ihan pientä oiretta tuli...
  12. H

    Luppis&Krisu&Piija

    Luppis: Kuule, munkin mielestäni tuo kolme ateriaa päivässä on ihan hyvä määrä. Yritä olla ottamatta stressiä siitä neljännestä ateriasta! Kyllä te vielä senkin mukaan saatte :) Toivottavasti pääset selvyyteen siitä mikä nykyisessä ruokavaliossa aiheuttaa oireilua. Olen tässä pähkäillyt...
  13. H

    Luppis&Krisu&Piija

    Kiitos, kirjoittelen ketjuunne mielelläni! :) Piija, mukava kuulla, että päiväkodissa on suhtauduttu noin hienosti. Mä olen itse asiassa itsekin töissä päiväkodissa, mutta en ole koskaan pienten ryhmässä ollut. Joten en yhtään tiedä minkälainen käytäntö heillä näitten ruoka-asioitten...
  14. H

    oireilua neocatesta, normaalia vai ei?

    Sirpiina: Onnea soijamaitokokeiluun! Peukut ja varpaat pystyyn, että maito sopii. Kieltämättä, paljon taitaa meidän lasten tilanteessa olla samaa. Zyrtec:ä aletaan antaa nyt 3 tippaa/2krt päivässä. Tänään illalla sai nyt ekat tipat. Käyttekö te allergologilla? Voithan sä kysäistä, että mitä...
  15. H

    Luppis&Krisu&Piija

    tuppaudun tänne ketjuunne kysymyksineni, jos sopii :) Piija Minkä ikäinen lapsi sulla? Hän on siis päiväkodissa hoidossa? Mua kiinnostaisi tietää kuinka pk:ssa suhtauduttiin lapsen allergioihin? Meillä nimittäin Lilja aloittaa vuoden alusta hoidon (reilun vuoden vanhana), todennäköisesti...
  16. H

    oireilua neocatesta, normaalia vai ei?

    Kiitos kysymästä sirpiina! Kiinteiden aloittaminen on ollut takkuinen taival. Neiti kyllä söisi mitä vain, mutta kaikesta tuntuu jonkinlaista oiretta tulevan. Pitkä liuta onkin jo kertynyt kokeiltuja ruokia. Ongelmana on ollut se, että eri ruoka-aineille oireilee eri tavoin sekä välillä...
  17. H

    Mä en jaksa näitä öitä!!

    Myötätuntohalaus sinne! Mun täytyy sanoa, että kertomasi voisi hyvinkin viitata allergiaan. Joillakin vauvoilla allergiat ilmenevät vain levottomina öinä. Vauva voi myös sietää maitoa äidinmaidon kautta vaikka korviketta ei sietäisi. Vauva voi kieltäytyä juomasta epäsopivaa korviketta...
  18. H

    oireilua neocatesta, normaalia vai ei?

    Eipä ollut kovin positiivinen kokemus puhelu Ritva Sorvan kanssa tänään. Varmaan on silloin on ihan mukava ja pätevä lääkäri, kun tuntee asiakkaan kenen kanssa keskustelee. Ja sitähän mä en hänelle ole, kun ollaan Tuomelan asiakkaita. Pyysin häntä uusimaan losec mups reseptin, ollaan...
  19. H

    oireilua neocatesta, normaalia vai ei?

    Luppis Sain soittoajan Ritva Sorvalle. Kyllä tässä nyt vähän neuvoja tarvitaankin noittan kiinteitten kanssa. Lilja sai viimeksi maanantaina, ehkä parin ruokalusikallisen verran, kukkakaalia. Eilen, keskiviikkona, haroi korvia ja niskaan nousi pientä punaista näppylää. Raapi niskaa välillä...
  20. H

    oireilua neocatesta, normaalia vai ei?

    Sattuipa hyvin, ollaan lauantaina ajelemassa Tampereen kautta Seinäjoelle =) Taidanpa pistäytyä Allermiinassa. Mä olin päättänyt etten ala liikaa stressata näitten Liljan syömisten kanssa ja tähän saakka olenkin saanut pidettyä hermon hyvin kurissa ja asenteen rentona. Mutta kuinka...

Yhteistyössä