Hakutulokset

  1. M

    erityislasten koulun käynti...

    ..Mulla hajoo pää kun mietin ens syksyä. POikani menee ensimmäiselle luokalle. POjalla on diagnoosina monimuotoinen kehityshäiriö mikä meillä tarkottaa et hän on useassa kehitys alueella n.4-5 vuotiaan tasolla. ADHD pirteitä löytyy.. En osannut ajatellakkaan et kouluun meno olis näin...
  2. M

    eka luokka ja aamuhoito,,,

    Onko kellään ollut tällästä tilannetta että lapsi menee ekalle ja tarvii ehdottomasti aamuhoitoa, ei voi jättää yksin.. Aamu hoito alkaa kello 7,30 mihin pitäisi itse viedä, ja se saattaa olla ihan missä päin kaupunkia vaan. Mun työt alkais kello7.. Mä en oikeen tiedä mitä tässä pitäisi...
  3. M

    erityislasten vanhemmille...

    Meidän pojalla on todettu monimuotoinen kehityshäiriö tässä syksyllä. On motoriikassa,puheessa ja puheen ymmärtämisessä jäljessä muita. Poika siis 5vee... Samalla tutkitaan kurkun selvittely köhää, joka on alkanut helmikuussa. Itse olen kyllä jo melkein 100% varma että kyse olis...
  4. M

    tic oire ja touretten oireyhtymä

    Hei.. haluaisin tiedustella vähän teiltä minkälainen on käytännössä touretten oireyhtymästä "kärsivä" lapsi...?? Keroon vähän meidän pojasta. Meidän pojalle todettiin tässä syksyllä monimuotoinen kehityshäiriö. Ja viime helmikuussa alko kurkun selvittely ja rykiminen. ollaan nyt...
  5. M

    Minkä ikäisenä lapsi oppii piirtämään jonkin näköisen minä-kuvan?

    Eli siinä se kysymys tulikin.. Eli noin suurin piirtein ja koska sitä vaaditaan??
  6. M

    lasten astmasta kysyisin pikaisesti..

    voiko astmaatikolla olla keuhkot välillä puhtaat,vaikka ei söisi lääkkeitä. Vai rohiseeko ne koko ajan. Lapsellani on ollut astma epäilys mutta kun kerran olivat keuhkot puhtaat (antibiotti kuurin jälkeen, söisen korvatulehdukseen) astma epäilys yliviivattiin. Itseäni silti epäillyttää...
  7. M

    Elämä astma/allergia-lapsen kanssa?

    Vielä ei ole todettu onko pojallamme astmaa vai allergiaa.. alotettiin juuri astma ja allergia lääkkeet ja katsotaan miten ne vaikuttaa ja pysyykö oireet poissa.. Mutta kyselisin teiltä joilla on lapsia kenellä on allergiaa tai astmaa... Millaista elämänne on, siis vaikuttaako tämä kuinka...
  8. M

    Jatkuva köhä..

    Elikkäs onko jollain vastaavasta kokemusta tai tietoa?? Meidän sairaskertomus: Poika (4,5vee) Mentiin maaliskuun puolessa välissä lääkäriin koska poika oli köhinyt jo monta viikkoa, ei löydetty mitään. Viikon päästä uus käynti ja lääkäri epäili kurkun pääntulehdusta. Meni pari päivää ja...
  9. M

    ihmeellinen yskä

    Poika (4vee) on nyt reilun kk yskinyt. Ei varsinaisesti yski vaan on köhinyt (vähän sellaista virkayskän tapaista). Kuulostaa että kurkussa olis jtn ja valitttaakin usein että kurkkuun sattuu.. Soitettiin terveyskeskukseen ja määrättiin hoitajalle. Kurkussa ei ollut katsomisen perusteella...
  10. M

    Yölliset raivarit (2vee neiti)

    Eli tässä vähän taustaa... Oon alottanut yö työt elokuussa (neuvolasta sanottiin että saattaa olla syynä tähän) Neiti on 2vee (1.10) ja kohta kuukauden saanut kauheita raivareita aina noin 23-24 aikaa.. Herää kesken unien itkemään, kun menee kattoo(tai tulee itse meidän luokse) alkaa huutaa...
  11. M

    lapsi neurologilla..

    Meillä lähti 4vee neuvolassa neurologille lähete. Perusteena lapsella ei ole oman kehonkuva hallussa, käsi-kehon yhteistyö puutteellinen... Olisiko täällä joku joka on myös lapsensa kanssa neurologilla käynyt, ja osais kertoa mitä siellä niin ku tehdään... kiitoksia etukäteen :)
  12. M

    Minkä ikäinen lapsi kerrossänkyyn??

    Eli me saadaan kerrossänky ja mietisin koska uskaltaisin pistää sängyt päälletystin ja isomman ylös nukkumaan. Poika täyttää loppu vuodesta 4vee, herää edelleen öisin ja lähtee usein vaeltamaan meidän makuhuoneeseen päin...
  13. M

    Juhannus turussa lasten kanssa...

    Olisko vinkkejä mitä kivaa ja mielellään halpaa vois lasten kanssa tehä tällä kaupungissa... Seikkailupuisto olis vaihtoehtona,mut olisko vielä jtn muuta??? kiitos etukäteen :)
  14. M

    Minkä ikäinen lapsi rattaisiin...

    Kuljemme paljon linja-autolla rattailla ja oon useasti saanut paheksuvia katseita kun kuljetan 3-vuotiasta poikaani rattaissa... Minkä ikäistä lapsia teidän mielestä voi kuljettaa rattaissa?
  15. M

    Hyvä suomi/englanti/suomi "sanakirja" linkki...

    Eli tietääkö joku jonkun hyvän sivun missä olis suomi/englanti "sanakirja" et vois kääntää sanoja??? =)
  16. M

    Kakkaamis ongelma..

    Meidän 3-vuotias on nyt elokuusta asti ollut ilman vaippaa, paitsi tarvis vaippaa kakkaamiseen. Nyt pari viikkoa ollaan oltu ilman sitäkin, mut yleensä kakkaaminen on yhtä itku,huutoa ja tuskaa.... Jännittää ihan hirveästi,joten kakka on ihan kovalla eilä taho saada kakattua. Itkee ja näkee...
  17. M

    kengät talveksi...

    Tässä oon katsonut kenkiä talveksi pojalle.. Mietityttää ensinnäki et kannattaako ostaa käytetyt? kun saa monesti halvalla esim. coretexin vähän käytettyjä saappaita.. Ja sit toiseks koko.. ku en tiiä varmaksi pojan jalan kokoa niin tuota... Mittasin et jalka on reilu 17cm ja kun oon noita...
  18. M

    kuinka paljon on lapsi kasvanut..

    ..2v.-3veen välissäbja 3v-4v. välissä? =)
  19. M

    lasten syntäri tarjottava

    eli joku kiva teema juttu 1vee tytön synttäreille... aattelin prinsessa teemaa ja pitäs saada sitten tarjottavat myös siihen... Et jotain vinkkejä tai linkkejä.. Ja olis kiva löytää joku kivan näkönen täytekakkukin,siis ohje siihen =) ja sama juttu kun edessä on myös 3vuotiaan pojan...
  20. M

    n.3vuotiaan piirtäminen...

    .. miten teidän noin 3vuotiaat piirtää? tuleeko vielä pelkkää "sotkua"??

Yhteistyössä