Hakutulokset

  1. H

    **SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

    Moi kaikille!Ehdinpäs minäkin vihdoin ja viimein tännekin puolelle kirjoittelemaan.MEidän poika syntyi 1.9,taisi olla aika ensimmäisiä syyskuun odottajissa.Meillä on mennyt kaikki oikein hyvin,täysimetyksellä mennään eteenpäin.Sellaista olisin kysynyt,että onko muilla tälläistä vaivaa:pojalla...
  2. H

    Mikkelin seudulta odottajia?

    Hollannikkaat sai maanantaina pienen terveen pojan.tulee itse myöhemmin kertomaan lisää!
  3. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

    VAUVAUUTISIA! Meille syntyi 1.9 pieni tummatukkainen poika,rv 38+6,painoa 3140g ja pituutta 47cm.synnytys meni hyvin,avautumisvaihe kesti 5,5h ja ponnistusvaihe 1min.Mentiin jo yöllä sairaalaan kun oli pitkän ollut kipeitä supistuksia,mutta eihän paikat ollut kuin yhdelle sormelle...
  4. H

    **Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

    Eilen kävin sitten siellä äitiyspolilla,vauva oli oikein päin,joten ei tehty mitään.sisätutkimuksessa paikat sormelle auki edelleen.Koska edellisen lapsen synnytys kesti vaan 2h,lääkäri olisi suostunut ensi viikolla käynnistykseen,sain itse päättää ja päätin odottaa luonnollista...
  5. H

    **Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

    Täällä tänään täynnä 38 vk! Kyllä alkaisi tämä raskaus jo riittää.välillä supistelee tosi kovaa ja paljon,etenkin öisin saa välillä valvoa monta tuntia,supistukset ei ole kuitenkaan olleet sellaisia että kehtaisi synnärille lähteä,ärsyttävää.viime yönäkin olin varma että nyt lähdetään mutta...
  6. H

    **Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

    Jippii,sain eilen hyviä uutisia,vauva oli kääntynyt siitä poikkitilasta oikeinpäin.ai että oli ihana nähdä ultrasta kun pää oli alhaalla.Saa nyt sitten nähdä mitä viikon päästä sanovat äippäpolilla,tuskin alkavat nyt puhkoa kalvoja kun vauva on kääntynyt.edelleen pitää mennä ambulanssilla...
  7. H

    Mikkelin seudulta odottajia?

    Moi kaikille,täällä kanssa yksi odottaja mikkelin suunnalta,rv 36!Pakko oli tulla kommentoimaan tuota lääkäri asiaa.Kävin vähän aikaa sitten hänen luonaan,enkä ole vähän aikaan törmännyt niin tylyyn lääkäriin.voi olla että on ammattitaitoinen,onham hän pitkään ollut lääkärinä mikkelissä,mutta ei...
  8. H

    **Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

    No nyt on sitten käyty äitiyspolilla ja vauva oli kääntynyt perätilasta poikkitilaan.Vauva makoilee istukan yäpuolella selällään.kahden viikon päästäon uusi aika,jolloin katsotaan asento uudestaan.jos on vielä poikittain,yritetään puhkaista kalvot ja sitten kääntää.nyt ei kannata vielä kääntää...
  9. H

    **Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

    paljon onnea Anrika! Minä täällä jännään tiistaita kun on aika sinne äitiyspolille kääntöön,en kyllä tiedä onko vauva enää perätilassa kun tuntuu liikkeet koko ajan eri puolilla mahaa,välillä tuntuu olevan poikittain.pidetään peukkuja ettei tarvitsisi kääntää. Kävin eilen ostamassa sairaalasta...
  10. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Äsken oli neuvola,vk 34+1,kaikki ok,mutta vauva on edelleen perätilassa.Varattiin aika kahden viikon päähän ulkokäännökseen.Onko kenenkään muun vauva vielä perätilassa?.voikohan tämä vielä kääntyä,tervb.hoitaja epäili ettei kääntyisi kun on ollut niin pitkään perätilassa?
  11. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Tänään olisi sitten 34 viikkoa täynnä.pesin tänään ensimmäiset vauvan vaatteet,narulla roikkuu tytön ja pojan vaatteita,jännä nähdä kummat tulee käyttöön.sängyn laitan vasta parin viikon päästä,eiköhän sen sittenkin vielä ehdi.vähän on kyllä tullut sellainen olo,että pitää kyllä alkaa...
  12. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Elämänilo3mulla on raskausdiabetes ja olen sillä dieetillä.kahdessa aiemmassakin raskaudessa painonnousu on ollut aika +-0.onhan se kiva kun laitokselta lähtee niin paino on pudonnut ihan reippaasti.mutta aika äkkiä ne tulee takaisin kun pääsee herkuttelemaan kunnolla..mullakin on tota...
  13. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Olihan minulla vielä toinenkin asia.Ilmeisesti raskaus laukaisi minulla migreenin.maanantaiaamuna kun heräsin en kunnolla nähnyt toisella silmällä ja vähän ajan päästä puhe meni puuromaiseksi vähäksi aikaa.paniikissa lähdettiin lääkärille ja se pisti eteenpäin neurologille.onneksi olin jo siinä...
  14. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    mansikkaista lauantaiaamua kaikille!tulin kertomaan neuvolakuulumisia: rv32+1 (29+1) paino +100g(kokonaisnousu 1kg) rr 118/85 pissa puhdas,paitsi supistusten takia katsottiin viljely ja sieltä löytyi pissatulehdus tarjonta edelleen pt(hermot menee kun ei käänny,on tosi ahdasta kun työntää...
  15. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Ihana olisi ottaa kyllä sairaalaan omat vaatteet,kum ainankin mikkelissä on vielä käytössä ne kauhean vaikeat froteevaatteet ja kietaisupaidat.ajattelin että oma hattu olisi kiva.pitää nyt vielä miettiä,jos vaikka joutuu olemaan useamman päivän niin sitten sitä pyykkiä pitää kantaa niin paljon...
  16. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    Vauvan asennosta stressaaville!Mulla on kerran tehty ulkokäännös vk 36,eikä se ollut kauheata.Se tehtiin äippäpolilla ja vauva pysyi sen jälkeen pää alaspäin.Eli vaikka vauva pysyisi perätilassa älkää heittäkö toivoa,kääntäminenkin voi onnistua hyvin! :) Millaisen ulkopuvun olet vauvalle...
  17. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    angi1.mulla on kanssa paljon näitä alavatsa vihlomisia kummallakin puolella,tuntuu että jokin repeää mahassa.lääkärin mielestä se on normaalia kiinnikekipua.nyt onneksi parina päivänä ovat olleet vähäisempiä.minäkin kävin tänään lääkärillä kun on viime päivinä supistellut paljon,mutta onneksi ne...
  18. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    heisku sopiiko kysyä, millä viikoilla lapsesi ovat syntyneet? kaikki alle 3kg, jollen ihan väärin lukenut :D miul on nyt 30+2 ja vauvan painoarvio 1850g :p olipas muuten nopsa tuo 3.synnytys :o 1. syntyi 38+3,2.syntyi 39+1 ja 3. syntyi 39+5 eli täysiaikaisia kaikki.minäkin olin syntyessä...
  19. H

    ***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

    moi kaikille täältä savon suunnalta!ajattelin minäkin tulla kertomaan kuulumisia kun en ole pitkään aikaan kirjoitellut.täällä menee ihan hyvin,viikkoja on nyt 30+3 ja vauva potkii niin että välillä tissit oikein heiluu.viime viikolla oli neuvolalääkäri,kaikki ok,vauvan painoarvio oli...
  20. H

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    mulla yksi limatulppa oli ihan kokonaan verinen,ihan kuin nenästä tulee se ns.verimaksa ja toisella kertaa se oli sellainen iso limalöntti missä oli mukana verijuovia.mutta kummallakin kerralla se on ollut verinen.

Yhteistyössä