Hakutulokset

  1. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Hei vaan pitkästä aikaa! Mielenkiintoisia aikoja täällä eletään. Kunkin vauva on selkeästi "murrosvaiheessa" ja oppii sekä opettelee uusia tapoja. Toiset nopeammin ja toiset hitaammin. Niin meilläkin. :) 2 viikkoa sitten poika siirtyi omaan sänkyyn perhepedistä. Itse en oikein vielä ollut...
  2. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Vaatteista... Meillä kun poikanen on esikoinen, niin on hyvin paljon uusia vaatteita käytössä. Niistä iso osa on saatu lahjaksi, mutta muutama vaate on tullut ostettua itse. Lähinnä olen ostanut itse jotain spesiaalia, jota ei ole saatu lahjaksi, mutta on kumminkin tarvittu. Tähän sarjaan...
  3. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Netsuli, juuri sama tilanne! Poika nukkuu perhepedissä ja tähän asti se onkin ehdottomasti ollut helpoin ja paras ratkaisu kaikille. Alussa kun heräilyä oli vielä enemmän, sain paljon paremmat unet perhepedissä, kun ei tarvinnut nousta ja "herätä kunnolla" syöttääkseen vauvaa (tai ihan...
  4. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Moikka taas! Veyvy, noista kiinteiden syömisestä... Tottahan tuo saamasi ohje on erikoinen, mutta veikkaanpa että kyse oli tädillä vain siitä ettei ihan osannut ajatella tilannekohtaisesti. Sillä suositus toki on se, että täysimetetään puolivuotiaaksi ja silloin aloitetaan kiinteiden kokeilu...
  5. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Heippa, Meillä on aloiteltu nyt jo parin viikon verran kiinteiden syömistä ja tuli uusi ongelma vastaan. Oisko neuvoja täällä kellään? Poika osoitti tosiaan ihan selvät merkit (ja osoittaa edelleen), että on hommaan valmis. Mutta sitten kun tulee ruokailun aika, niin suu ei aukea. Pistää...
  6. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Meillä sitten aloitettiin kiinteän ruoan syöminen ja oikein onnistuneesti. Porkkanasosetta tein ja heti ekalla kerralla pojalle kelpasi hymyssä suin kaikki tarjottu. Osa tuli ulos, mutta lähinnä motoriikan puutteesta johtuen. Iso osa meni alaskin. Ekalla kerralla poika söi ehkä ruokalusikallisen...
  7. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Moikka taas! Viiva älä huoli, ei meilläkään olla vielä kovin pitkällä. Lattiatasolla liikutaan (lähinnä käännytään, mutta vaan yhteen suuntaan eli selältä masulle). Istuminen sylissä on kivaa kyllä, mutta yksin ei osaa. Ja pelkällä tissimaidolla mennään. Tosin, kun poikasemme olikin HYVIN...
  8. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    No niin naiset! Nyt päästään kakkajuttuihin sitten :D Täällä pohditaan vauvan ummetusta. Poikasemme on siis täysimetyksellä eikä vielä ole kiinteitäkään aloitettu. Aiemmin (oikeastaan ihan alusta asti) tämä poju on ollut kakkamaakari ja kakannut useita kertoja päivässä. Toki viime kuukausina...
  9. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Masuilija Nyt mäkin innostuin tuosta "ruokaverkosta". Hieno keksintö! Voikohan noita makupaloja antaa sen verkon kautta, vaikka kiinteitä ei ole muuten vielä ollenkaan aloitettu? Itse aattelen jotenkin sillä logiikalla, että toihan ois parempi tapa aloittaa. Saa ensin makuja ja vasta sitten...
  10. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Milas ja muut Mä olin aina ajatellut, että mulle tulee 3 lasta. Jotenkin se tuntui hyvältä, kun itse tulen isosta perheestä, mutta en halunnut kuitenkaan niin paljon lapsia kuin itselläni on sisaruksia. Mutta sitten elämä meni toisin. Oikeaa parisuhdetta ei löytynytkään kovin nuorena ja...
  11. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Syyslaulu aika hurjalta kuulostaa noi lääkärin puheet aistiyliherkkyydestä... Siis kuinka paljon teidän vauva sitten masuaan paukuttaa ja "riehuu"? Meidänkin poika, kuten Tinttulinan, paukuttaa toisinaan mahaa ilme tiukkana ja potkii kantapäitä maahan. Näitä "riehumisia" on ehkä keskimäärin joka...
  12. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Heipsis, Täällä kysellään nyt vertaistukea vauvan kokoon... Meillä on mun mielestä oikein terve ja hyvän kokoinen vauva. Aina olen pitänyt häntä hintelänä suhteessa ikätovereihinsa, mutta kuitenkin ihan normaalina. Isänsäkin on hintelä ruumiinrakenteeltaan ja minä kuvailisin itseäni...
  13. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Auts. Täällä on nyt pientä kurjuutta, nimittäin ensimmäinen rintatulehdus. :( Eilen se tuli. Ensin ajattelin, että on vain tiehyttukos. Ja saattoihan tuo ollakin. Mutta sitten kun ei tiheä imetys auttanut ja kuumettakin alkoi vähän nousta, menin lääkäriin. Lääkäri diagnosoi rintatulehduksen...
  14. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Noin, nyt on vauva saanut ensimmäiset antibiootit... :( Aloin ihmetellä joku viikko sitten, että miksi vauva vetistelee niin kauheasti. Siis silmät vuotaa. Sitten kummastelin, kun se silmäneste oli jotenkin erikoista. Mutta tuumin, että kai se voi vauvoilla olla erilaista kuin aikuisilla...
  15. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Liikettä! Aamun kunniaksi tänään poikasemme kääntyi ympäri! Selältä masulleen. Veikkaan kuitenkin, että tämä oli näytösluontoinen juttu. Vaikka poika viuhtookin hurjana, hän ei ole osoittanut kovin suuria haluja tuohon kääntymiseen. Kun hänet laittaa lattialle makaamaan, hän lähinnä makaa ja...
  16. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Sellaista tulin vielä tänne kertomaan, että aion myydä oman Baby Björn -kantoreppuni ja Shelter Lodger -kengerupussini. Kumpikin on aivan uusia ja käytetty kotona vain kerran pari. Hölmönä ostin testaamatta viihtyykö lapseni niissä. Ei viihdy. Pakko myydä siis pois, mitä niitä turhia...
  17. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Vaipoista: Meillä päädyttiin käyttämään Liberoita pääasiassa. Nyt menossa koko 3. On se kummaa, miten nopeasti joku koko menee pieneksi. Edellinen kakkoskoko jäi pieneksi niin yhtäkkiä, että jäi puoli pakettia käyttämättä. Yhtenä päivänä alkoi vaan pituus loppua kesken ja kaikki kakat valua...
  18. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Voi ja moi! Vauva kuolasi mun tietokoneeni näppäimistön hajalle (kyllä, hajalle!) ja kone on ollut korjaamolla tovin. En oo siis päässyt linjoille ja olen ihan pihalla siitä, mitä täällä on keskusteltu. Mutta aloitanpa itse nyt vaan tässä, missä nyt mennään. :) Eilen oli 3 kk neuvola...
  19. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Heips, Meillä oli tänään 2 kk neuvola, vaikka poika on kyllä jo 2,5 kk. Mutta mittojen mukaan herra oli kasvanut syntymästä tasan 10 senttiä ja 2 kiloa. Mun mielestä aika huimaa, mutta sutjakka tuo herra taitaa olla edelleen suhteessa ikätovereihinsa. Pojan olemuksessa on tapahtunut iso...
  20. S

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Jou jou, Me ollaan oltu kesälomareissussa ja lukeminen sekä kirjoittelu täällä on jäänyt. Perkaan ketjun läpi joku ilta. :) Huomaan nyt, että 2 kk:n ikäinen poikamme on haasteellinen ja vaativa, mutta hyvin terve ja muutoin normaali vauva. En ole univelkainen eikä lapsen terveyden puolesta...

Yhteistyössä