Hakutulokset

  1. P

    Entä missä imetätte kyläillessänne?

    Mä imetin yleensä sohvalla... Tietyissä paikoissa pystyi imettämään kahvipöydässäkin.
  2. P

    Limatulppa(ko?)

    Limatulpaltahan tuo kuulostaa.. Tai sitten on vaan reilumpaa valkovuotoa, sekin mahdollista.
  3. P

    jos raskaustesti näyttää negaa, voiko silti olla oikeasti raskaana

    Minäkin olen saanut plussat molemmista vasta myöhään, eli menkat kerenny olla hyvästikkin myöhässä ennen kuin testit on plussaa näyttäny..
  4. P

    G: Kauan mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen? =)

    Esikoista oottaessa limatulppaa tuli useampana päivänä, viimeisestä päivästä meni viikko synnytyksen käynnistymiseen, RV40+0 syntyi. Toisen kanssa limatulppa alkoi irrota edellisenä aamuna.
  5. P

    Mitä vaatekokoja teidän vauvat on käyttäneet syntyessään?

    56 oli pienin mitä hankittiin... Esikoiselle ne ei menny viereenkään, eli hän käytti 60senttisiä alusta alkaen. Kakkoselle taas olisi saanut olla pienenpää kuin 56. Niin ja esikoinen oli 4580g/55cm ja kakkonen 3295g/49cm.
  6. P

    Kysymys teille, joilla e-pillerit aiheuttaneet haluttomuutta?

    No parin ekan kuukauden aikana kuukautisvuodot oli tosi runsaita.. Mutta se meni ohi, nykyään (vuoden verran ollut) vuodot samaa luokkaa kuin ilman mitään ehkäisyä. Ja asentamisen jälkeen olin pari päivää todella kipeä. Ei siis mitään suurempia/pitkäaikaisia juttuja oo ollut.
  7. P

    Kysymys teille, joilla e-pillerit aiheuttaneet haluttomuutta?

    Mulla ei auttanut muu kuin vaihto kuparikierukkaan. Kaikki hormoniehkäisyt, joita kokeilin vei halut.. Niitä kerkes tulla, muutama e-pillerimerkki, ehkäisyrengas, minipillerit.. Tän kuparikierukan kanssa tekee kyllä mieli.. vähän liiankin kanssa ;)
  8. P

    Kummassa asuisit mielummin, maalla vai kaupungissa?

    Maalla.. ja asunkin. Enää en kaupunkiin muuta, vaikka onhan siinäkin puolensa.
  9. P

    Synnytys ja peräruiske

    Molemmilla kerroilla on annettu, ensimmäisellä ei ollut mitään hyötyä koska tyhjennyksestä meni vielä lähes vuorokausi syntymään ja söinkin siinä välissä... Toisella kerralla auttoi kummasti, pitemmän aikaa oli ollut kovalla, eikä lapsen syntymään mennyt kuin muuan tunti.
  10. P

    G: Tarpeellisin ja turhin vauvatarvike mitä sinulla on ollut?

    Ekan kanssa turhin oli kantoliina, jossa ei viihtynyt ollenkaan.. Tarpeellisin oli sitteri. Tokan kanssa taas kantoliina ja Manduca olivat tarpeellisimmat koska neiti ei suostunut rauhoittumaan muualla kuin sylissä/tissillä. Sitteri taas kävi täysin turhaksi. Hoitopöytä oli aika turhake...
  11. P

    Yksikerroksinen vai kaksikerroksinen talo ?

    Tällä hetkellä, kun lapset ovat pieniä haluan (ja asunkin) ehdottomasti asua 1kerroksisessa talossa. Sitten kun lapset kasvavat riittävän isoiksi, voisi 2kerroksinenkin talo tulla kysymykseen.. mutta sittenkin haluaisin kaikki makkarit sinne yläkertaan ja muut tilat alas.
  12. P

    G:Kipulääkkeillä vai ilman?

    Esikoista synnytin 26tuntia, sain epiduraalin kun olin kolmisen senttiä auki, samalla puhkottiin kalvot ja laitettiin oksitosiinitippa, jota sitten suurennettiin aina tasaisin väliajoin. Ponnistin 1,5tuntia ,lopulta imukuppiulosautto, vauva syntyi sinisenä ja elottomana saaden 5apgar-pistettä ja...
  13. P

    Minkä kokoista lainasummaa maksatte neljän hengen perheet?

    Lainaa lyhennetään 620€/kk, sisältää siis korot, lyhennyksen ja lainaturvan. Nettotulot noin 2000-3500€/kk.
  14. P

    Leikkaatteko lapsen leivästä reunat pois??

    Meillä on siitä kummalllinen lapsi että usein leivästä jää syömättä just se keskiosa, syö pelkät reunat. Eli en leikkaa.
  15. P

    Onko teistä koskaan tuntunut siltä, että olette perineet vanhempienne pahimmat ominaisuudet?

    Välillä tuntuu juu.. Isän suvun hiukset, ohuet kuin hiirenhäntä; äidillä mahtavan paksut ja tuuheat hiukset, sellaiset jotka näyttää oikeesti hyvältä pitkänäki jopa ilman laittamista. Sitten on näitä luonteenpiirteitä jotka on joko opittuja tai ihan vaan geeneissä.
  16. P

    Gallup: Mikä on SINUN mielestäsi ihannepaino?

    No huh. Itse olen tyytyväinen itseeni kun painan 60kg ja pituutta ole kuin 162cm. Eikä edes ole pahemmin lihasta..
  17. P

    Nyt apuja te jotka olette saaneet lapsen...

    Vaipat ilahdutti muakin suuresti, mutta siinä kannattaa muistaa se, ettei ole välttämättä järkevää viedä sitä pienintä kokoa, koska ne menee niin vähän aikaa tai riippuu vauvasta toki mutta kuitenkin, järkeä mukaan siihenkin. Toisaalta harmitti kun ihmiset toi 56-kokoisia vaatteita joista...
  18. P

    Epparihaavan paraneminen (pientä ällövaroitusta)

    Mulla oli samanlaisia tunteita vielä 8kk synnytyksen jälkeen, sitten tulin raskaaksi ja kaikki epparin oireilut jäi historiaan. Liekkö noilla sitten yhteyttä toisiinsa, mutta näin kävi. Lääkäri sano jo jälkitarkastuksessa että hyvin parantunut.
  19. P

    Synnytysasennoista pientä galluppia

    Ekan synnytin pakosta selinmakuulta jalat telineissä. Toisen synnytin kyykyssä sängyllä. Selkänoja nostettiin 90asteen kulmaan, nojasin siihen ja ihan siis kyykyssä olin. Jakkarakin oli huoneessa mutta siinä kohtaa oli jo ponnistaminen käynnissä niin eipä tullut mieleen siirtyä siihen. Hyväksi...
  20. P

    Pika-apua kiitos HELLÄN rintapumpun valintaan (pelkään rintatulehduksen iskemistä)

    Ootko kokeillu lypsää lämpimässä suihkussa käsin? Jos tosiaan ei tartte saada maitoa talteen ja ois tarkotus saada vaan tukot pois niin varmaan paras keino.

Yhteistyössä