Hakutulokset

  1. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 5 ¤¤

    moi kaikki pitkästä aikaa! oon käynyt lueskelemassa kuulumisia, mutta en ole kirjoitellut hetkeen. meillä syödään edelleen kukkakaalia ja zysalin ansioista kai nyt menee myös tattarinäkkileipä! aika vähillä mennään, kun pojalla on ikää kohta 1,5 v. kokeilussa mango, ruusumarja ja poro, hieman...
  2. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

    kiitos kaverit tsemppiviesteistä! luppis: sä olet kyllä kullanarvoinen neuvoja...voimia paikallaan polkemiseen...se on niin tuttua myös täällä! meidän tilanne takkuaa edelleen. olemme saaneet heikonlaisesti ohjeita hoitavalta lääkäriltä, hän kehoittaa tulemaan n. 3 kk päästä uudelleen...
  3. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

    moi! käyttääkö joku histamiinia päivittäin? Millaisia kokemuksia? meillä edelleen vain kukkakaali, kaikista muista tulee jotain...viimeksi kokeilin poroa...millaisia oireita te siedätte? ja kuinka kauan? joka kerta kun ainetta annetaan? tuleeko teillä kaikista jotain oireita? aika väsynyt alan...
  4. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

    hei! onko teillä jollain käytössä xylitolpastillit? jos on niin, minkä merkkisiä? Hampaiden pesu on aika kovan työn takana ja pastillit vois olla ok, jos vaan allerginen lapsi niitä kestää...kokemuksia?
  5. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

    moi kaikki ja tervetuloa kaikille uusille! mulla olis nutrilon soijaa paljon, joten voisin postittaa sitä tarvitseville. laittakaa yv:tä. olisiko kenelläkään toisen lapsella nenä tukossa öisin? meillä tilanne paheni vatsataudin jälkeen...olen laittanut märkiä rättejä sängyn ympärille, jotta...
  6. S

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

    moi ja tervetuloa kaikki uudet! me ollaan vähitellen toivuttu 9 päivää kestäneestä vatsataudista...kovaa oli, mutta nyt toivottavasti helpottaa...julkisen puole lääkärit kiinnostuivat allergiasta ja laittoivat lähetteen yliopistolliseen hoitoon...no nyt sitten kuulin, että olemme saaneet...
  7. S

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    miten ootte toimineet vatsataudin kanssa? meillä on ollut 3 päivää oksentamista, ja kun se loppui, niin alkoi ripuli. ravintona siis vai nc ja kukkakaali...ja maito kai pahentaa ripulia...osmosal käytössä päivittäin...ikää 1,2 v...
  8. S

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    tsemppiä Ievalle ja Hattaralle. me kävimme tänään lääkärissä ja saimme onneksi soijakokeilun poikki. Iho on kauttaaltaan punanyppyä täynnä...huh, huh! ja nyt sitten parantelemaan kortisonilla...hullua eloa! Mulla olis paljon nutrilon soijaa, joten laittakaa yv.tä. jos jollon olisi...
  9. S

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    moi uudet ja vanhat! meillä on parhaillaan menossa soija-altistus ja kehnolta näyttää...iho kukkii jo yhden päivän jälkeen, mutta lääkerin mielestä ei vielä tarpeeksi , joten jatkan juottamista ja yritän tyynnytellä itkevää poikaa...on tää ihan p---stä! Silencio: mitä teillä syötiin vuoden...
  10. S

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    moi! Ajattelin kyssäistä, että tulee teidän lapsille aina jokin reaktio uudesta ruuasta vai onko jokin aine käynyt ilman mitään? Mitä D. vitamiinia käytätte? mulla on nyt epäillys, että jekovit voi olla se pahis joka sotkee monta juttua. Tsemppiä !
  11. S

    ¤¤ Allergiset kullannuput -vol.3 ¤¤

    Moi kaikille uusille ja vanhoille kavereille ja hyvää tätä vuotta! meillä meni joulu ihan rauhallisesti anoppilassa ja vuoden vaihde kotona. Tilanne edelleen sama eli kukkakaalilla mennään, tosin bataattia kokeilin ja se saattaa sopia kerran viikossa käytettynä, kurkusta tulee tod. näk...
  12. S

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    moi! kiva, että palstalla on eloa jälleen. Voisiko joku laittaa mulle minialtistuksen ohjeet? Meiillä edelleenkin vain se kukkakaali, joka nyt aiheuttaa ihojuttuja...pitäis saadaa nopeasti jotain uutta ja joku rasva, kun sitäkään ei ole...mistä olis hyvä aloittaa? Terkkuja kaikille!
  13. S

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    moi! jäi laittamatta tuoho aikaisemmin, ettämullakin oli rintatulehdus, jota hoidettiin antibiooteilla silloin kun poika oli 3 viikkoa...eli riskitekijöitä löytyy, vanhemmilla lievä taipumus atooppiseen ihoon, ei allergioita, hätäsektio, antibiootit, korvikemaito heti syntymän jälkeen, ja...
  14. S

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    mielenkiintoinen keskustelu..mä en osannut ajatella raskausaikana allergiaa kaikkea muuta kylläkin. Raskausaika meni hyvin ja voin mainiosti, söin kalatabletteja, maitohappobakteereista ei ollut tietoa. poika syntyi hätäsektiolla, ja olin horteessa hänen elämänsä ekat tunnit, jotain maitoa hän...
  15. S

    Allergiset kullannuput - vol. 2

    moi! meidän lista on edelleenkin kukkakaali ja nc ja poika on 1 v. Aika kummallista...ohta vois jo iskeä paniikki...knyt kokeilussa riisi...kyllä jotain ruokaa pitäsi jo saada...teidän listat näyttää niin hyviltä...tsemppiä!
  16. S

    Allergiset kullannuput - vol.1

    tervehdys! ja onnea odottaville äideille! meille ei kuulu mitään uutta..edelleen kukkakaalilla ja nc.llä mennään..rypsiöljy kokeilussa, mutta heikolta näyttää...tosin tajusin vasta eilen, että täytynee etsiä jotain mahdollisimman pitkälle jalostettua ei kylmäpuristettua...onko ideoita merkistä...
  17. S

    kertokaa kokemuksia perhepäivähoidosta!

    kiitokset kommenteista! Toivotaan, että me löydetään hyvä hoitotäti! ja onnea teille, joilla sellainen jo on...
  18. S

    kertokaa kokemuksia perhepäivähoidosta!

    hei! Pohdin päivähoidon ja perhepäivähoidon välillä, kumpaan hoitoon veisin 1,2 v lapsen. Pph:ssa on pienet ryhmät, mutta mietin, että mikä on hoitajan jaksaminen, koska taukoja ei juurikaan ole, eikä vertaistukea, lisäksi kukaan ei näe, mitä hoitaja tekee lasten kanssa...pienempi ryhmä ja...
  19. S

    Allergiset kullannuput - vol.1

    heipä hei! Me olelle sompailleet lääkärin kanssa tässä kaksi viikkoa. hänhän sai melkein sykärin, kun olin jättänyt maissin pois ja käski palauttaa sen ...no, annoin maissia ja ihottuma tuli jälleen...menin lääkeriin ja hän pitkin hampain toteri asian ja päivitteli ettei tässä ole mitään...
  20. S

    ikuisuuskysymys- koska päivähoitoon?

    *hei! kertokaas kokemuksia lapsen viemisestö päivähoitoon 1,2 kk ikäisenä. mietin tässä, että jos oikein kitkuttaa, niin hoitovapaata vois jatkaa kenties vielä kevään?

Yhteistyössä