Hakutulokset

  1. P

    koirat puri lapsiani

    Minä sanoisin kyllä. Koska koiran koulutukseen kuuluu sen siedättäminen perusasioihin ja myös se, että halutessaan koira väistää ennemmin kuin käy kiinni, epämukavissa tilanteissa.
  2. P

    Miten saan vieraat pihalle

    Mää en tajua tätä kynnysmatto ajatusta.. Eihän siinä nyt mitään kynnysmattoa ole, että ottaa vieraat vastaan ja kestittää ne kuten yleensä vieraita kestitään. Vuoroinvieraissa sanotaan -minusta.
  3. P

    Hyvät palstanaiset.Kysymys kuuluu on mieheni epärehellinen mulkero vai olenko itse vainoharhainen

    Tuotanoin. Selittikö syytä, miksei halunnut vastata sun aikana?
  4. P

    Mikä on 4v lapsella?

    NÄIN! Tähän ei tarvita kuin kännykkä, jossa kuuluvuutta!!! Tai vaikka puhelinkioski!
  5. P

    Mikä on 4v lapsella?

    huOh. Kai sitä nyt lapsi lääkäriin viedään jos pakko on? :O
  6. P

    Anoppi ei suostu hoitamaan meidän poikaa

    ? MIksi niin syrjivä on?
  7. P

    Mikä on 4v lapsella?

    No, voi olla, että on jotain kurkussa. Saa kuitenkin ilmeisesti henkeä ihan hyvin?
  8. P

    Halluuko täälä kukaan jutella mun kans?

    Toi sun jokaisen viestin jälkeinen olen tatuoitu jätkä ärsyttää :D
  9. P

    Tuli mieleen tuosta paikan antamisesta julkisissa

    Eli luenko siis sua oikein. Sinä et antaisi paikkaasi ellei sitä erikseen kysytä? Ettet vain kysyessäsi loukkaa toista huomauttamalla, että se onkin sairas/huonompi/vammainen tjms?
  10. P

    G: Luovutatko paikkasi, jos täyteen bussiin tulee huonokuntoinen ja/tai vanha ihminen?

    Mää veikkaan, että vaikka oikeassa elämässään ei anna, niin täällä sitä ei ainakaan myönnettäisi ollenkaan, vaan ollaan tietenkin :saint: Minä annan, jos huomaan sellaisen, eikä kukaan muu paikkaansa näytä antavan.
  11. P

    Tuli mieleen tuosta paikan antamisesta julkisissa

    No luuletko, että se tuttava unohtaa olevansa sokea, jos kukaan ei tarjoa apua?
  12. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    No tietenkin, jos itse on myös "kohderyhmässä" ei tarvi paikkaansa antaa. Tuo nyt minusta on senverran itsestäänselvää, ettei siitä tarvitse edes mainita... Kuten sinä nyt vähän Anatolia teet. Mutta tuo jälkimmäinen... Arg. se on kyllä rasittavaa. Muutenkin vaikka olisi terve ja...
  13. P

    Tuli mieleen tuosta paikan antamisesta julkisissa

    Mutta myös siitä, että jos joku tarjoaa paikkaa ja on kohtelias, niin ottaakin sen loukkauksena "vaikutanko niin sairaalle/erikoiselle/huonolle, etten itse kykene".... Kohteliaisuus pitäisi aina kiittää, vaikkei sitä apua sitten tarvisitkaan. Itse "nuorena ja terveenä" henkilönä kerran...
  14. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    No jos ei huomaa raskaanaolijaa/vanhusta/invaa, niin eihän sitä paikkaa ymmärrä antaakaan. Ja jos huomaa jonkun, ja tarjoaa itse paikkaansa, niin on kohtelias. Moukkaa on lähinnä se, että huomaa, kenties katseleekin vatsaa, mutta ei silti tarjoa menttaliteetillä "kysyköön jos tarvii"...
  15. P

    Tuli mieleen tuosta paikan antamisesta julkisissa

    Tässä kuvastuu juuri se suomalainen sisu menttaliteetti. Itse täytyy tehdä ja itse täytyy pärjätä tai muuten on "huonompi" kuin muut. Jos tarvit apua, olet vähän kuin kakkoskansalainen, heikompi kuin muut. Erilaisempi= huonompi. Siksipä ihmiset eivät uskalla olla kohteliaita tai paljoakaan...
  16. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    Mielestäni jokaisessa kaupungin bussissa jne. on 2-4 paikkaa tällaista. Itse raskaanaollessani aina menin näiden paikkojen eteen ja jos ei kukaan tarjonnut paikkaa, niin kysyin kyllä itse paikkaa, koska ikinähän ei tiedä, vaikka toisella olisikin "oikeus" siinä istua (esim. raskaana, mutta en...
  17. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    Helpompaahan se toki tekee, mutta ei se tee toisista ihmisistä sen kohteliaampia.. Ja itse ymmärsin, että ketjun tarkoitus on havahduttaa ihmiset tajuamaan, että raskaanaolijat+vanhukset yms PITÄÄ huomioida ja luovuttaa paikkaansa, vaikka se vanhus/inva/raskaanaolija ei sitä pyydä ääneen...
  18. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    Olet siis sitä mieltä, että ei ole töykeyttä istua esim. invapaikalla jonka vieressä seisoo selkeästi vanhus keppinsä kanssa? Töykeyttä on siis vasta se, että se vanhus keppinsä kanssa kysyy paikkaa ja ei sitä luovuttaisi?
  19. P

    Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

    Minusta se on velvollisuus antaa toiselle se siinä vaiheessa, varsinkin jos itse istuu invapaikoilla, jotka on nimenomaa tarkoitettu raskaanaolijoille/inva tai vanhuksille. Tuosta on minusta jo kohteliasuus kaukana, että istuu sellaisissa paikoissa ja odottaa, että toinen kysyy, että pääsee...

Yhteistyössä