Hakutulokset

  1. P

    *Lokakuun `09 Mahanpyöriäiset Vuonna 2011*

    Heippa pitkästä aikaa! Lueskelemassa olen käynyt, mutta nuo kaksi pojua pitää niin kiireisenä että harvemmin kirjoitella ehtii. Onnea hirmuisesti Hemarille!! Meillä hampaita on vasta seitsemän, ekahan puhkesi vasta pikkuisen vajaa 8-kuisena. Selviä sanoja ei vielä tule, mutta tunnistan...
  2. P

    ***Lokakuun 2009 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Lokakuussa 2010***

    Heippa pitkästä aikaa! Ja Onnittelut kaikille 1-vuotiaille!!!:heart: Alley Toivottavasti pääset nopeasti tutkimuksiin, odottaminen on varmaan pahinta. Ja toivottavasti ei olisi mitään vakavaa! Marsupilamilla on oikein reippaan kokoinen pikkumies! :) Ei niistä neuvolaterkkojen...
  3. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Heips! Peppi Mä sanoisin, että yksilläkin kyllä pärjää hyvin. Kuraisella ja loskaisella säällä voi vetäistä kurahousut haalarin päälle niin ei likaannu niin herkästi. Meillä esikoisella oli ekana talvena yksi kunnollinen talvihaalari ja toinen vähän huonompi kirppikseltä ostettu, jos tuli...
  4. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Terve kaikille! Jännittäviä hetkiä monilla hoitoon menemisten kanssa... Tsemppiä ja työniloa töihin palaaville! Hampaiden pesu meilläkin takkuaa ja täytyy myöntää että aika laiskasti olen jaksanut yrittää... :ashamed: Ajattelin kuitenkin seuraavan kerran kokeilla niin että laitan esikoisen...
  5. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

    Terve kaikille ja Talvicille kiitokset pinosta!! Solmukin jo noin pitkällä... Onnittelut tyttölupauksesta. :) Tuoreessa muistissa vielä viime kesä kun näihin aikoihin alkoi olla iso maha ja malttamaton mieli. :D Leipää olen minäkin antanut ja en kyllä usko että siinä oleva suola olisi...
  6. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

    Heips! Paapelo Mä laitoin tuon kotihoidontuki-hakemuksen myös kesäkuun alussa, ja meillä myös on kaikki tulotiedot siellä jo valmiina kun saadaan myös asumistukea miehen opiskelujen aikana. Itse olen ollut siinä uskossa, että Kelassa syksyt on ruuhkaisia opintotukihakemusten takia, mutta kai...
  7. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

    Heippa! Oih, Paapelon Iinalle onnittelut kävelytaidosta! Ja Himpsulille sekä Nöpöttimen pojalle synttärionnittelut! :flower: Helteeseen ollaan täälläkin aika kypsyneitä... Itse vielä pärjäilee, mutta lapsille tää on aika hankalaa. :( Isompi kiukkuaa ja syö huonosti, pienempi ei oikein...
  8. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

    Heips! Onnittelut Piki!!!! :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin. :) Aurinkorasvaa en ole pienemmälle vielä käyttänyt, isommalla on käytössä apteekin sk50+ rasva (merkkiä en nyt muista). Pienempi on istuskellut rattaiden suojissa enimmäkseen, kuomulla saa hyvin varjostettua. Rannalla...
  9. P

    Leikkiikö teidän 3v lapset yksin?

    Meillä pojat 2v10kk ja 9kk, ja meillä myös isompi vaatii paljon äidin huomiota. Huomiontarve kasvoi selvästi kuopuksen syntymän jälkeen. Ulkoleikit sujuu paremmin itsekseenkin, vietetään siis päivittäin paljon aikaa ulkona. Leikkipuistossa on myös muutama tuttu lapsi, joiden kanssa tykkää...
  10. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

    Kiitokset Talvicille pinosta!! Mä oon myös miettinyt tuota muumimaailmaa, kun tuo meidän isompi tykkää muumeista ihan hirveästi ja meidän mökiltä ei ole sinne pitkä matka. En vaan tiedä ketään joka olisi siellä käynyt... Lähinnä oon miettinyt, että onko siellä juttuja tällaiselle vähän vajaa...
  11. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Onnea Paapelo sulle opiskeluihin, kätilön tutkinnolla voi tehdä vaikka minkälaisia hoitoalan töitä. Ajattelitko hakea Metropoliaan? Itse opiskelin (silloinen stadia) siellä ja meillä oli äitiyshuollon opintoja kättärillä, hyvä kokemus jäi noista kätilöpuolen opettajista. Onnittelut myös...
  12. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Heips! Paapelo Ennen tätä äitiyslomaa mulla oli peruspalkka 2220?, joiden päälle vuorolisistä tulee keskimäärin 700? kuussa. Eli lähemmäs kolme tonnia on bruttopalkka kolmevuorotyötä tekevällä sairaanhoitajalla. Hus:lla noi hoitajien palkat on jaettu kolmeen ns. hintakoriin eli työn...
  13. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Itun emo Mun käsittääkseni noi maitosuositukset perustuu siihen, että maidon rasva on ns. kovaa rasvaa... Eli mieluummin lapsi joisi rasvatonta maitoa ja ruokaan voisi lisätä pari teelusikallista öljyä päivässä, jolloin saisi tarvitsemansa rasvan pehmeässä muodossa. Tämän lisäksi luulisin, että...
  14. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Heips! Onnittelut Paapelon Iinalle ensiaskeleista! Hurjaa kun nää jo meinaa lähteä kävelemään... :o Ja hyvää lomaa Paulah, Nizza kuulostaa aika hyvälle. :) Istuimena meilläkin on tuo Gracon cosmic comfort ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Huonoja puolia on tosiaan toi että vie paljon...
  15. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Missah ja Ruusu Meidän pojalla on myös tuollainen takertumisvaihe meneillään, äidin pitää olla koko ajan näköpiirissä. Viime lauantaina olin leffassa ja pojat iskän hoidossa ja pelkäsin koko viikon, että miten mahtaa mennä! No, kotona oli kaikki mennyt hyvin, pienempi oli pari etsintäkierrosta...
  16. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Nyyti ja Toivo Meillä oli ihan sama juttu tuon imetyksen kanssa, tosin meillä se ei onnistunut edes kotona hereillä ollessa. Pullon kanssa on helpompi seurailla pyörivää päätä, joten rupesin antamaan pari maitoannosta pullosta. Nykyään imetän aamulla, ennen toisia päikkäreitä, illalla nukkumaan...
  17. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Missah Eipä tuo meidänkään poju syö noita 8kk-soseita, sauvasekoittimella olen sileäksi survaissut niin johan uppoaa. :D Sormiruuan kanssa sitten paremmin harjoittelee tuota pureskeluliikettä, esim. maissinaksut ja banaaninpalaset menee hyvin mutta nälkäänsä haluaa syödä vielä ihan sileää...
  18. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Itun emo Mulla ei ole mitään faktatietoa, mutta luulisin ettei vauva saa äidinmaidon kautta äidin syömiä maitohappobakteereja. Ne ei kuitenkaan imeydy vereen (veri on steriiliä ts. ei sisällä bakteereja) ja äidinmaitoon kaikki ainekset siirtyvät juuri verenkierron kautta. Mutta tämä siis vain...
  19. P

    Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

    Talvicci Kiitokset taas uudesta pinosta! Tuolla huutonetissä yleisin käytäntö lienee, että ostaja maksaa ensin rahat tilille ja sitten myyjä laittaa paketin postiin. Noista postiennakko-systeemeistä en osaa sanoa, itse olen aina ostanut ja myynyt noilla ehdoilla ja tähän mennessä on toiminut...
  20. P

    Turvaistuimessa viihtyminen..

    Meillä myös vauvan automatkat olleet pitkälti suoraa huutoa, olen joutunut todella miettimään ja kokeilemaan eri konsteja että ollaan saatu matkoista edes jotenkin siedettäviä. Vauvalla on autossa päällä vain sisävaatteet, autoon kannettaessa oon laittanut vaan viltin päälle jos on kylmä...

Yhteistyössä