Hakutulokset

  1. K

    Lohdutusta

    On kulunut jo vuosia enkelityttäremme ja enkelipoikiemme poismenosta mutta silti joka ikinen kerta kun kuuntelen tämän laulun, silmäni kostuvat ja tulee itku!! Koskettaa syvästi!
  2. K

    Kaavinnan jälkivuodot...

    Hei! Mut on kaavittu viisi kertaa ja vuodon määrä ja kipuilut ovat vaihdelleen paljon. Yleensä en ole montaa päivää tiputellut, ehkä viikon ja sitten on vuoto loppunut. Kolmannen kaavinnan jälkeen vuosin hieman pidemään, taisi olla 2-3 viikkoa, melkein seuraaviin kuukautisiin asti. Sitten...
  3. K

    myöhäinen keskenmeno, 12 rv jälkeen

    Hei! Paljon on ikäviä kohtaloita. Haluan minäkin kertoa tarinani, ehkä tästä on jollekin apua. Olen vuosi sitten kirjoitellut jonkin verran, mutta sitten olin jo niin huonossa kunnossa henkisesti, etten edes voinut avata Kaksplussan sivuja... Saimme ensimmäisen lapsen 2006 ja silloin kaikki...
  4. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Hei Tiki! Kiitos kysymästä. Täällä mennään rauhallisesti. Olen jokseenkin toipunut pääsiäisestä, mutta melko lailla vuodelevossa olen. Kokemuksieni jälkeen pelkään kuollakseni vuotoja ja jos vain lepään koko päivän, vuotoa tulee tosi vähän, iltasella enemmän. Tiedän että on hyvä jos hematooma...
  5. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Mukava kuulla susta! Hyvä, että sinäkin olet päässyt kontrolleihin. Luin jostain, että äidin henkisen jaksamisen takia suositellaan kontrolleja tällaisissa tilanteissa suht tiheään. Itse myönnän vasta nyt viidennessä raskaudessa, että stressillä on vaikutusta tilanteeseen. Sen tähden olen...
  6. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Hei Tiki! Olen paljon miettinyt, että miten sinulla menee? Itselläni on nyt raskausviikkoja 13+. Ensi viikolla on kontrolli ja nähdään taas kuinka suuri hematooma on. Oletko sinä vuotanut? Itse olen vuotanut ruskeaa tuhrua, jos liikun enemmän (esim. joudun kävellä pitemmästi kuin...
  7. K

    Keskenmenosta..

    Hei Tiitu. Mulla kokemusta kaavinnasta neljä kertaa. Vuoto kaavinnan jälkeen ollut niukkaa viikon, pari ja sen jälkeen ihmeesti kierto on ollut normaali. Mutta kolmannen kaavinnan jälkeen oli ongelmia. Vuoto oli jälleen niukkaa ja kesti noin viikon. Kuitenkin muutaman päivän päästä se alkoi...
  8. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Hei Tiki! Olen itse miettinyt paljon samaa, että josko jotain olisi tapahtunut ensimmäisen raskauden aikana. Mutta mitään ei ole ultrassa näkynyt. Oli melko lähellä, että tehdään kohdun tähystys ensiksi muiden km-tutkimusten yhteydessä ja sit vielä viime raskauden jälkeen kun kohtu piti kaapia...
  9. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Kaunis kiitos kokemuksista! Juu, useimmillahan on tietämättäänkin hematoomia ja erilaisia vuotoja, eli hirmu yleisiä ne ovat. Alkuun mulle lääkäritkin jaksoivat siitä jankuttaa, että kuinka nämä ovat yleisiä ja laalaa, mutta eivät onneksi enää. Kun lääkärit ovat ultranneet raskauksiani, usein...
  10. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Kaunis kiitos kokemuksesi jakamisesta SiipiMaassaPyrstöJäässä, kuin myös sulle Tiki. Lukiessani tätä viimeisintä vastausta, silmäni täyttyivät kyynelistä, mikä on harvinaista sillä kyky itkuun on taantunut edellisen keskenmenon jälkeen. Ajatus siitä, että hematoomaraskaus on mahdollista...
  11. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Ikävä sanoa, että oli mukava että löytyi kohtalotovereita.... Mutta voin yrittää jakaa omia kokemuksiani. Toisessa raskaudessa eli ensimmäisessä keskenmenossa vuotoa (kirkasta, siis jolloin hematooma samalla kasvaa) oli lähes alusta asti ja kirkas vuoto jatkui keskenmenoon saakka, vaikka olin...
  12. K

    Onnistuneita hematoomaraskauksia

    Jälleen kirjoitan tänne palstalle toivoakseni saavani vastauksia onnistuneista raskauksista. Takanani on yksi onnistunut normaali raskaus sen jälkeen yksi tod. tuulimuna ja kaksi enkelipoikaa (n. 14 ja 16 viikkoiset). Näissä kolmessa jälkimmäisessä raskaudessa on ollut mukana valtaisat...
  13. K

    Mistä voimia?

    HEI te kanssasisaret! Olen seuraillut tätä palstaa ja melkein lähdin mukaan toistuvien keskenmenojen saaneiden kerhoon tuossa taannoin. Takana on vuoden sisällä yksi alkuraskauden keskenmeno, ns. kotisynnytys n. viikolla 14 ja sairaalasynnytys n. viikolla 16. Kaikissa mukana aina alusta...
  14. K

    Kun hyytymistekijöissä on geenivirhe, miten raskaus etenee?

    Kaunis kiitos vastauksista! "Mukava" tietää, että tällaisia on muitakin ja etenkin että raskaudet voi mennä kaikesta huolimatta hyvinkin. Itselläni on myös tuo f-v Leiden. Mulla ei tosiaan ole koskaan ollut muita oireita kuin nämä km:t joihin kaikkiin on liittynyt isot hematoomat eli...
  15. K

    Kun kaavinta ei auta, kokemuksia!

    Kiitos! Tilanne on jo parempi, mut vielä olen tarkkailussa....
  16. K

    Kun hyytymistekijöissä on geenivirhe, miten raskaus etenee?

    Yllätyin täysin kun kolmen km:n jälkeen tutkimuksissa kävi ilmi, että minulla on hyytymistekijöissä geenivirhe. Tämän epäiltiin aiheuttavan keskenmenoni. Kuitenkaan laskimotukosongelmista en ole koskaan kärsinyt, vaikka niillekin tämä geenivirhe altistaa. Tulen keskustelemaan vielä lääkärin...
  17. K

    Kun kaavinta ei auta, kokemuksia!

    Hei! Auttakaa! Lokakuun lopulla koin edellisen km:n n. 16 viikolla. Istukka syntyi hyvin, mutta kohtu kaavittiin kuitenkin. Tämän jälkeen vuotoa ja hyytymiä tuli seuraavien kuukautisten aikaan kuitenkin paljon ja kohtuun olikin jäänyt raskausmateriaalia, kudosta ym. ja kohtu kaavittiin ennen...
  18. K

    Toistuvat keskenmenot

    Otan osaa, teillä kaikilla on ollut ihan liian rankat kokemukset. Keskenmenojen syitä mietin minäkin ja sitä, miksi ne ei tapahdu alkuraskaudessa heti. Meillä on yksi lapsi ja sen jälkeen on tullut yksi alkuraskauden keskenmeno ja keskenmenot viikoilla 14 sekä 16. Sikiöissä ei ole ollut vikaa...
  19. K

    Hematoomat toistuvasti keskenmenojen taustalla, kohtalotovereita?

    Kiitos vastauksista teille molemmille! Kaikki tuki on tarpeen. Edellisissä keskenmenoissa itkin paljon ja puhuin asiasta, mutta nyt olen täysin lukossa. En halua rasittaa ystäviänikään asialla, sillä jos en itse ymmärrä tilannetta, kuinka voin vaatia sitä muiltakaan. Siksi tällainen vertaistuki...
  20. K

    Hematoomat toistuvasti keskenmenojen taustalla, kohtalotovereita?

    Kyselin yllä kokemuksia hematoomaraskauksista ja haluan kertoa nyt kaikille samanlaisten ongelmien kanssa painiville, miten meidän lopulta kävi. Toivon kuitenkin, että meidän tapauksemme olisi vain ikävä poikkeus. Eli suurikokoinen hematooma ehti lähestulkoon pienentyä puolella, lähinnä niin...

Yhteistyössä