Hakutulokset

  1. S

    Termoablaatio eli lämpöpallohoito kokemuksia?

    Eli kokemuksia termoablaatiosta, auttoiko runsaisiin kuukautisiin?
  2. S

    Kutina

    Kutina! Meidän poika 2v raapii itseään ihan älyttömästi ja tietenkin öisin. Pakko oli viime yönä antaa taas Ataraxia. Hydrokortisonia menee voiteena paljon. Onko teillä tietoa onko se just niin tarkkaa, että sitä voidetta saa laittaa vaan 2 vko ja sit 2vko tauko. Me ei pärjätä yhtään ilman sitä...
  3. S

    Hormonikierukka+runsaat kuukautiset+alhainen hemoglobiini

    Hei! Minulle on kierukka laitettu runsaisiin kuukautisiin, nyt jo toisen kerran, eka kerta ei auttanut, mutta lääkäri halusi kokeilla vielä ennen lämpöpallohoitoa. Mutta olen jo nyt niin täynnä koko härveliä. Se on ollut paikallaan kohta 2 kk ja tänä aikana on ollu 3 päivää, ettei ole...
  4. S

    Lomudal GI

    Hei! Sain vauvalleni refluksin ja allergian hoitoon zyrtecin tilalle Lomudal GI lääkkeen. Onko kenelläkään kokemuksia siitä ja miten olette saaneet liotettua sen veteen?Minulla siinä on vähän hankaluuksia, ei tahdo kunnolla liueta... Vai oletteko antaneet jonkin ruoan mukana? Onko ollut...
  5. S

    Ihme näppyjä 5kk

    Hei! Vauvallani on maitoallergia, johon me pidämme aina joka toinen viikko kortisoni kuuria, siis ihoon. Normaalisti saan aina ihon kuriin, mutta nyt siihen on ilmestynyt ympäriinsä mahaa ja käsiä pieniä punaisia näppylöitä. Kuumetta ei ole ollut, ainoastaan nuhaa. Tuleeko kenellekään...
  6. S

    Cam-syöttötuoliin pehmuste!?

    Tarvitsisin Cam-merkkiseen syöttötuoliin pehmusteen, mutta lastentarvike ei enää sitä myy. Uudemman mallin pehmuste ei käy. Mitä olette käyttäneet, jos ette ole löytäneet varsinaista pehmustetta?
  7. S

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Hei! Onko täällä kohtalotovereita? Minun vauva 2kk on saanut Nexium refluksilääkkeen ja juo Neocate maitoa. Nexiumia on syöty 5 päivää ja Neocatea parisen viikkoa. Minusta mitään ihmeempää muutosta ei ole tapahtunut ja olen kuin kuuta nousevaa odottanut Nexiumin vaikutuksen alkamista, mutta...
  8. S

    Ruokavalio dietti

    Minun pitäisi jättää seuraavat ruokaineet pois allergiaepäilyn takia: maito, kananmuna, soija, nauta ja kaikki viljat. Mitä ihmettä minä voin syödä, vai testaisinko suoraan allergiamaidolla? Jos diettiä on suht helppo noudattaa, olen valmis kokeilemaan sitä. Apuja:attn:
  9. S

    Koliikkivauva

    Voiko koliikkilapsen jättää välillä huutamaan yksin, sillä en yksinkertaisesti jaksa koko ajan kävellä hänen kanssaan, koska huutaa aamusta iltaan? Tulen hulluksi.
  10. S

    Maitoallergia vai silent refluxi

    Hei! Minulla on kohta 2 vko ikäinen vauva. Iso vauva, joka syö usein ja on pelkällä rintamaidolla, jota tulee runsaasti. Ähkiii, puhkii ja örisee lähinnä öisin. Kakkii hyvin. Päivisinkin nukkuu melko levottomasti. Ei pulauttele, mutta selvästi imetyksen jälkeen maito nousee ylös ja...
  11. S

    Supistelee

    Hei! Minulla on koko raskauden ajan ollut supisteluja. Nyt on viikkoja kasassa 34+5 ja supistellut nyt tunnin ajan muutaman minuutin välein n. 15 s kerrallaan, välillä ovat kipeempiä ja välillä vähemmän. Minulle tehdään sektio. Olenko nyt turhaan huolissani, en viittis lähteä turhaan...
  12. S

    Päiväkodin tätien muistaminen

    Lapseni jäävät pois päiväkodista. Olisko jotain kivaa pikku vinkkiä, millä tavalla päiväkodin tätejä voisi muistaa ja kiittää hyvästä hoidosta?=)
  13. S

    Hävettää pikkuneidin seurassa

    Hei! Meidän neit täyttää marraskuussa neljä vuotta. Reilu kolmivuotiaaksi hän oli minun, eli äitinsä kanssa kotona, kunnes meni perhepäivähoitoon. Hän on aina ollut omissa oloissaan viihtyvä. Leikkipuistoon jos mennään, niin hän leikkii ainoastaa yhden lapsen kanssa tai sitten yksinään...
  14. S

    Minkälaiset astmakokeet yli 1 vuotiaalle?

    Niin, miten ne tehdään?Selviääkö tulokset heti?
  15. S

    Apua taas nukuttamiseen

    Hei! Meillä 9 kk neiti. Unikoulu ja tissistä vieroitus pidettiin 8 kk:n iässä. Kaikki meni hyvin. Sitten tuli mökkireissu,sairastelu ja liikkeelle lähtö. Nukuttaminen omaan sänkyyn ei onnistu enää millään, vaan neiti pitää kannella uneen. Mitä teen? Unikoulu uudestaan? Ongelmana on, kun...
  16. S

    Yösyöttövieroitus

    Hei vaan! Tyttö lähenee 8 kk:ta ja olisi aika yötissivieroitukselle. Tällä hetkellä neiti syö vähintään tunnin välein tissiä, joskus 15 min välein, joten äiti alkaa olla aika väsy.Tutti ei kelpaa. Nyt kysynkin, että kun mieheni hoitaa tämän tissivieroituksen, niin kannattaako samalla tehdä...
  17. S

    Vierottaisinko tissistä?

    Hei! Vierailin täällä noin kuukausi saman ongelman kanssa...Eli, meidän neidin 6 kk ongelma on yöunet. Neiti oli koliikki ja tottui ensinnäkin nukahtamaan kanteluun ja sama homma on edelleen. Kantelu ei minua häiritse, mutta se, että hän AINA herää unestaan puolen tunnin jälkeen. Olen saanut...
  18. S

    Vauva herää yöllä tunnin välein

    Mikä mahtaa olla, kun neiti 5kk on viikon ajan heräillyt yöllä tunnin välein. Ei huoli tuttia, vaan rauhoittuu ainoastaan tissille tai pullolle, joita lutkuttaa minuutin ja nukahtaa uudestaan. Eli nälkä ei ole kyseessä.Nukkuu minun vieressä, sillä herää joka kerta kun yrittää siirtää omaan...
  19. S

    Syvään uneen nukahtaminen illalla-ongelma

    Hei! Meidän neiti 3 kk ei oikein osaa nukahtaa syvään uneen. Hän herää AINA puolen tunnin nukkumisen jälkeen, enkä millään saa häntä nukahtamaan. Pari kertaa olen saanut nukutettua tissille, mutta sekin tapahtuu vasta tunnin tissillä riekkumisen jälkeen. Nälkä neidillä ei voi olla, sillä hän...
  20. S

    Uniongelmia pian 3kk vauva

    Meidän neidillä virallis esti diagnosoitu koliikki. Mutta on tämä niin kamalaa, että kaipaan vertaistukea. Neiti nukkuu koko päivän, yöllä valvoo, joskus itkee, joskus ei. Nukahtaa puoleksi tunniksi ja herää valvomaan kahdeksi-kolmeksi tunniksi. Tänä aamuna nukahtanut kello 04, kuten...

Yhteistyössä