Hakutulokset

  1. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

    Meille syntyi pääsiäisnoita 22.4.2011 00.05 mitoin 4010gr ja 51cm. Tytöllä on valtaisa pehko tummaa tukkaa ja hän on ihana! Synnytys oli helppo ja ihana kokemus! Suosittelen vyöhyketerapiaa lämpimästi käynnistystä pelkääville! Kertomusta myöhemmin.
  2. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

    Täällä olisi neuvolakortin mukaan LA eli POKS 40+0 Mieletön määrä taas ihania vauvauutisia! Onnea ja halaus kaikille jo jakautuneille! :flower: Olo on tukala, on tullut puuhattua aivan liikaa. Kasvimaa aluillaan, kasvihuone pesty, talo siivottu (pitäisi kyllä siivota jo uudestaan kuran ja...
  3. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

    Tervehdys kaikille! Ja taas paljon vauvaonnea kaikille jakaantuneille! Ihania synnytyskertomuksiakin, ilo lukea, kiitos! Täällä turvotus on suunnaton ja oikea käsi hermopinteen ja turvotuksen takia melkein käyttökelvoton. Pistelee ja kuumottaa eikä sormet juuri enää taitu. Argh. Muuten olo...
  4. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

    Tervehdys mammat! Ja onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä heille ketkä ovat pääsemässä tositoimiin! :heart: Minäkin olen ollut lukulinjoilla kun ei tämä sairastaminen lopu ollenkaan ja on ihan veto poissa. Helmikuun alusta maaliskuun puoleenväliin poskiontelotulehduksen...
  5. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**

    Milas neuvolantäti sanoi mulle että täällä kutsutaan ylimääräiseen tarkastukseen ja keskusteluun automaattisesti toimenpidesynnytyksen jälkeen! Olisiko sitten sairaalakohtainen juttu? Kannattaa ehkä kysyä neuvolassa! Toivottavasti miehesi toipuu pian! Täällä mä keikun hereillä, vessassa...
  6. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**

    Tervehdys kaikki. Tulin vain pikaisesti huikkimaan että mukana roikutaan ja mielenkiinnolla lueskelen juttujanne vaikken ole jaksanutkaan kirjoitella. Onnea MAR-I:lle vaavista ja Heituskallekin kotiutumisesta. Äippäloma alkoi maanantaina, mies tämän viikon työkeikalla saksassa. Väsyttää...
  7. Maaemo

    Mistä luulisit johtuvan perheen lasten ainaiset sairastelut

    Mitä tarkoittaa altistus jatkuville allergioille? Eläinpölylle altistuminen taas parantaa vastustuskykyä ja ehkäisee allergioita. Liika hygienia altistaa allergioille! Ei pöly! Enpä taida spekuloida sen enempää. Tyydyn vain naureskelemaan vastauksille.
  8. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

    Tervehdys ja ihanaa että täällä näkyy olevan taas säpinää! Tervetuloa ElliLei! Meillä tuo esikoinen syntyi 41+6 käynnistyksellä mutta nyt näyttäisi siltä että pari viikkoakin eteenpäin olisi jo kova juttu! Neuvolalääkärissä kävin tänään ja kohdunkaula oli penmentynyt lisää ja...
  9. Maaemo

    Meneekö oikeasti kellään nykypäivänä hyvin???

    Onkos masennusta mahdollisesti? Mitä tarkoittaa hyvin meneminen? Meillä asiat on suurimmaksi osaksi mallillaan mutta siitä huolimatta kannan suurta surua sisälläni vielä kauan äitini menetyksen vuoksi. En siis usko mustavalkoiseen hyvin tai huonosti menemiseen. Toisilla elämän osa-alueilla menee...
  10. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

    Lysti: selällään makaaminen ei ole suositeltavaa enää näillä viikoilla. Vauva painaa isoa valtimoa kun on selällään ja verenkierto estyy. Itse en ole pystynyt enää viikkoihin makaamaan selälläni. Juuri ja juuri sen mitä neuvolassa ja muissa tutkimuksissa tarvii. Voi olla vahingollista...
  11. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

    Orion Itse ajattelisin että tärkeimmät oli meillä ekan kohdalla: muutama (hatusta heitän vaikka 5, meillä oli kyllä enemmän muistaakseni) body ja yhtä monet housut. Potkuhousut, ja puolipotkarit on käytännöllisiä. Kannattaa ostaa enemmän niitä pehmeitä, joustavia, ohuehkoja matskuja ja jättää ne...
  12. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

    Tervehdys kaikille! kyllon hiljaista meidän pinossa, onneksi vielä on teitä jotka kirjoittelette! Kävin tänään tarkastuksessa kun kolme viikkoa sitten oli niitä kovia supistuksia ja laittoivat silloin kontrolliajan varmuuden vuoksi ja hyvä että laittoivat! Paikat olivat lähteneet...
  13. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

    Tervehdys, täällä alkaa kroppa olemaan aika kovilla. Nukkuminen onnistuu lyhyissä pätkissä ja olo on kun pesismailalla olisi joku huolella käynyt koko kropan läpi. Ja ennen kaikkea KAUHEA VÄSY kokoajan. Viime äitiysloman aloitin kesälomalla ja nyt muistan miksi... Välillä jo ajattelin että...
  14. Maaemo

    Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

    Voi Heituska! Ihanaa että selvisitte! Voimia ja halauksia seuraavien kuukausien varalle! Kaikki varmasti menee hyvin lopulta ja saatte nauttia vauvasta kotona! Minä täällä vollotan teidän puolesta mutta pääasia että kaikki on hyvin vauvalla ja sinulla! En ole paljon jaksanut kirjoitella mutta...
  15. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

    Tervehdys kaikki! Ja tervetuloa uusille! Tosi laiskasti olen jaksanut kirjoitella mutta suht usein kuitenkin käyn vilkaisemassa kuulumiset. Ihania ultrakuulumisia ainakin oli, onnenkoirat jotka olette jos päässeet kurkkimaan! :p Me asutaan omakotitalossa joenrannalla ja "lähikauppaan"...
  16. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

    Voi Manhis! Suuri suru teillä, otan osaa! Voimia ja halauksia! Mitä liikkeisiin tulee niin älkää huolehtiko! Itse tunsin liikkeet näin selvästi viikolla 22 ekassa raskaudessa. Nyt oon tuntenut jo viikon selvää möyrintää. Ultrassa täti sanoikin että näyttäisi olevan takaseinämässä kun viimeksi...
  17. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

    Tervehdys kaikille! Tänään käväisin neuvolassa ja kaikki hyvin. Sykkeet pingerteli siellä 150+, hb145 ja verenpaineet 120/69. Kauhea potkiskelu kävi kun kuunneltiin sydänääniä! IIIHANAAA! Parina iltana on tuntunut möngertämistä ja oon melkein varma että piskuinen siellä heittelee...
  18. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

    Tervehdys kaikille taas piiiitkän ajan jälkeen! Luen suht säännöllisesti mutta olen tosi laiska (tai kiireinen :D) kirjoittelija. Täällä alkaa etominen olla enimmäkseen taakse jäänyttä elämää. Väsy vaivaa edelleen ja lisäbonuksena flunssa täälläkin. : / Viime viikko kului messuilla ja...
  19. Maaemo

    Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

    Tervehdys kaikille! En ole ehtinyt taas kirjoitella sataan vuoteen. Välillä olen kyllä käynyt lukemassa surullisia ja iloisiakin uutisia täältä! Edellinen synnytys jouduttiin käynnistämään kaksi viikkoa yliajalla kun mentiin ja lapsivesi kävi vähiin. Synnytys oli kyllä lyhyt, rapiat 7...
  20. Maaemo

    Onko 49-vuotias mielestäsi vanha?

    En tiedä. Ystäväni kuitenkin "vanheni" miehensä tavattuaan.

Yhteistyössä